امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۰۸:۵۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

موفقیت احسان گنجی در جشنواره ملی «دریچه»

راه ملت،احسان گنجی در رشته کاریکاتور در این جشنواره حضور یافته بود که به مقام سوم این جشنواره دست پیدا کرد. در مراسم اختتامیه نمایشگاه که در آخرین روز کنگره، ۹ بهمن ۹۴ در سالن اجلاس سران برگزار شد، بهاره جهاندوست دبیر اجرایی جشنواره که خود اجرای این مراسم را نیز بر عهده داشت، با […]

راه ملت،احسان گنجی در رشته کاریکاتور در این جشنواره حضور یافته بود که به مقام سوم این جشنواره دست پیدا کرد.

احسان گنجی

در مراسم اختتامیه نمایشگاه که در آخرین روز کنگره، ۹ بهمن ۹۴ در سالن اجلاس سران برگزار شد، بهاره جهاندوست دبیر اجرایی جشنواره که خود اجرای این مراسم را نیز بر عهده داشت، با بیان اینکه هنرمندان با حضور خود در این جشنواره ثابت کردند که سلامت، رسالت اجتماعی بر دوش اقشار جامعه است از همراهی و تلاش دوشادوش حرفه مندان سلامت و نیز هنرمندان برای برگزاری چنین رخدادی قدردانی کرد.

 

وی افزود: بی‌شک اعتماد برگزارکنندگان چهارمین کنگره به هنرمندان اعتماد ارزشمندی بود و اگر این همکاری و اعتماد دوسویه تقویت شود می‌توانیم کاری کنیم که دست‌کم، بیماران در بازه‌ی زمانی بیماری‌شان رنج روانی کمتری متحمل شوند و آسودگی روان به‌سلامت جسم ایشان کمک کند.

در ادامه، دکتر نیما رضایی، دبیر بخش هنری کنگره اخلاق پزشکی بر ضرورت تعامل علوم مختلف به‌منظور خدمت بهتر به جامعه تأکید کرد و افزود: تخصصی و فوق تخصصی شدن علوم باعث شده متخصصان رشته‌های مختلف از همدیگر دورتر شوند به همین دلیل ایده گروه سلامت و هنر مطرح شد تا بتواند اقشار متعهد به اخلاق حرفه‌ای را در جهت خدمت به مردم دورهم جمع کند.

وی با بیان اینکه افزایش شبکه‌های مختلف فرصت‌ها و تهدیدهایی را به همراه دارد افزود: آفت شبکه‌ها سبب دوری افراد از یکدیگر شده به‌طوری‌که این مسئله در خانواده‌ها نیز به چشم می‌خورد درعین‌حال فرصتی را فراهم کرده که افراد مختلف در دنیای بدون مرز باهم هم‌کلام شوند.

دبیر بخش هنری کنگره، با اشاره به فعالیت‌های متعدد گروه سلامت و هنر دانشکده پزشکی به‌عنوان شاخه‌ای از شبکه‌های علمی بین‌المللی گفت: چهارمین کنگره اخلاق پزشکی فرصت مناسبی بود تا از طریق هنر، دریچه جدیدی در حوزه اخلاق پزشکی گشوده شود.

دکتر رضایی ضمن قدردانی از دبیران و داوران بخش هنری نمایشگاه گفت: از اعتماد همکاران به این گروه به‌عنوان افرادی که خود در نقدپذیری پیش‌قدم هستند تشکر می‌کنم.

در ادامه دکتر علیرضا پارساپور، دبیر علمی کنگره، به دغدغه‌های خود در برگزاری این کنگره و آثار مثبت برپایی نمایشگاه هنری در رفع آن اشاره کرد و افزود: قبل از برگزاری کنگره چند تن از اساتید سؤالی را مطرح کردند که مدت‌ها ذهنم را به خودش مشغول کرد که آیا برگزاری این کنگره اثربخشی لازم را دارد؟

وی افزود: فکر می‌کنم وقتی مسئولیت اجرایی برنامه‌ای را بر عهده داریم باید نسبت به همه جوانب آن نیز پاسخگو باشیم ازاین‌رو ۳ عامل باعث شد که با آرامش و طیب خاطر در این کنگره شرکت کنم که یکی از آنها برپایی نمایشگاه هنری دریچه بود.

دکتر پارساپور با بیان اینکه نمایشگاه دریچه، افق جدیدی را در حوزه سلامت کشور گشوده است افزود: در این نمایشگاه افرادی یادداشت گذاشتند و آن را تحسین کردند که نویدبخش تداوم این راه در آینده است.

وی افزود: در جلسات نظرخواهی فرهنگستان علوم پزشکی نیز یکی از اساتید متذکر شدند «دورهم نشستن پزشکان و پرستاران در کنگره به‌تنهایی کافی نیست و باید حرف بیماران و جامعه نیز شنیده شود» یادآوری این نکته نیز بسیار الهام‌بخش بود و کمک کرد با توان بیشتری این نمایشگاه را برپا کنیم.

دبیر علمی کنگره به اشتراک گذاشتن پژوهش‌های علمی را ارزشمند دانست و افزود: هرچند که ارائه دستاوردهای پژوهشی از اهمیت بسزایی برخوردار است اما باید توجه کنیم که جامعه چگونه به ما نگاه می‌کند و این نمایشگاه تا حد زیادی توانست این هدف را محقق سازد.

وی تصریح کرد: نشست معرفی موارد چالش زا (case presentation conference)صدای بیمار و نشست ارتباط با رسانه نیز در راستای پاسخ به انتظاراتی که از کنگره وجود داشت طراحی شد.

دکتر پارساپور در پایان سخنان خود ضمن تشکر از دکتر رضایی که بنیاد سلامت و هنر را ایجاد کرد افزود: برپایی نمایشگاه دریچه کمک کرد پیام کنگره بهتر شنیده شود و مفاهیم اخلاقی حوزه سلامت اثربخشی بیشتری یابد.

در ادامه بیانیه دبیران نمایشگاه هنری دریچه از سوی احسان قنبری فرد دبیر کمیته عکاسی قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: جشنواره هنری دریچه، نویدبخش چشم‌اندازی روشن در همکاری دوشادوش هنرمندان و هنرورزان با جامعه بزرگ سلامت است. بدون تردید بهره‌گیری از توان بی‌انتها و شگرف هنر در فضا و فرآیند سلامت و درمان می‌تواند تأثیر شیرین و دلنوازی را پدید آورد که تنها به زیبایی ظاهری آرایه‌های عمیق هنری بر پیکر امکان مقدس درمانی محدود نخواهد شد.

سپس بیانیه داوران، از سوی دکتر مرتضی یمانی، داور بخش پوستر قرائت و به نکاتی در خصوص نحوه داوری‌ها اشاره شد که در بخشی از آن آمده است: سطح آثار ارسالی توسط کمیته‌های داوری هر رشته بررسی و بر اساس پیام، محتوا، کیفیت، تکنیک و اصالت طرح قضاوت شد. در نخستین همراهی جامعه سلامت و هنر، بی‌شک آنچه اهمیت دارد، فارغ از سطح کیفی آثار، کوشش هنرمندان و پزشکان بر پویایی این رویداد، ارزشمند است.

در این مراسم زهرا فراسمانه دختر نوجوانی که در نخستین جشنواره بین المللی کودکان بیمار رتبه نخست را در گروه سنی خود کسب کرده بود نیز حضور داشت و ضمن آرزوی یافتن راههای درمان برای بیماری های لاعلاج به این نکته اشاره کرد که اخلاق و رفتار پزشک و کادر درمان تأثیر بسزایی در روند درمان دارند و پزشکان می توانند بیماران خود را به زندگی و سلامت کامل امیدوار کنند.

وی همچنین از یک اثر خوشنویسی با شعری از سعدی «گر طبیبانه بیایی به سر بالینم، به دو عالم ندهم لذت بیماری را» رو نمایی کرد. این اثر از سوی کنگره چهارم به آیدا الهی که در نشست “صدای بیمار” در روز سوم کنگره سخنرایی تأثیرگذاری ارائه داد، تقدیم شد. همچنین این اثر به عنوان پوستر هنری جشنواره به همه شرکت کنندگان کنگره اهدا شد.

در ادامه از نفرات اول تا سوم هر سه بخش پوستر، کاریکاتور و گرافیک، نیز با اهدا دیپلم افتخار، تندیس و جایزه قدردانی شد که اسامی هنرمندان به شرح زیر است:

رتبه های اول تا سوم بخش عکس:

امیرعلی رزاقی

اکبر توکلی

زهرا عباسی

دیپلم افتخاربخش عکاسی: پویا بیات

رتبه های اول تا سوم بخش کاریکاتور

مهدی عزیزی

حمید صوفی

احسان گنجی

رتبه های دوم و سوم بخش گرافیک

مسعود نظری

بهار جهانمرد

دیپلم های افتخار بخش گرافیک: ساسان فهیمی، مائده اصغرپور، زهرا توفیقی نسب

توضیح اینکه هیئت داوران در بخش گرافیک رتبه نخست اعلام نکرد.

منتشر شده در :2016/01/31 - 11:01|شناسه خبر: 22178 981 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه