امروز :سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۳۲:۲۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بقعه امامزاده شیخ ابراهیم عباس(ع) یادگار دوران صفویه در شهرستان لنده +تصاویر

راه ملت: شهرستان لنده یکی از هشت شهرستان استان کهگیلویه وبویراحمد است که در طول تاریخ به نیک نامی و فرهنگ و تمدن معروف بوده است و غنای فرهنگی و سرمایه های عظیم انسانی به همراه بافت و قدمت تاریخی خود همواره نامش در ردیف اولین ها جای گرفت. وجود اماکن مقدسه و امام زادگان […]

راه ملت: شهرستان لنده یکی از هشت شهرستان استان کهگیلویه وبویراحمد است که در طول تاریخ به نیک نامی و فرهنگ و تمدن معروف بوده است و غنای فرهنگی و سرمایه های عظیم انسانی به همراه بافت و قدمت تاریخی خود همواره نامش در ردیف اولین ها جای گرفت.

وجود اماکن مقدسه و امام زادگان به همراه مناطق تفریحی و گردشگری این شهرستان را هموراه به عنوان یک قطب گردشگری برای مسافران و گردشگران نوروزی معرفی کرده است که سالانه از سراسر ایران اسلامی میهمانان نوروزی زیادی دارد.

امامزاده شیخ ابراهیم عباس(ع) یکی از آثار ماندگار و برجای مانده از دوران صفویه است که در فاصله یک کیلومتری روستای مالشیخ و در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر لنده مرکز این شهرستان واقع شده است.

به دلیل قدمت تاریخی این امام زاده  در سال های گذشته به همت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با شماره ۲۳۳۴۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که همزمان با فرارسیدن تعطیلات عید نوروزی با توجه به چشم‌اندازها و منظره‌های طبیعی که دارد مکانی زیاتی و تفریحی و گردشگری برای تعطیلات عید نوروز و مکانی دلچسب برای میهمانان و مسافران نوروزی است.
چشم‌اندازی‌های زیبا و نهری پُر آب و وجود باغات و مزارع گندم در مجاورت این امامزاده زیبایی خاصی به فضای اطراف امامزاده شیخ ابراهیم عباس(ع) داده است

.

مقبره و بارگاه امامزاده شیخ ابراهیم عباس(ع) به واسطه قدیمی بودن و وجود گچ‌کاری‌ها و سبک معماری گذشته صورت گرفته نشان قدمت و سابقه تاریخی این امامزاده است.
وجود دخمه( محل نگهداری اموات) در مجاورت مقبره امامزاده یکی از زیباترین جاذبه‌های این امامزاده است که بنا به گفته بزرگان و ریش سفیدان محلی در گذشته اموات و مردگان را برای مدت یک سال روی نی‌های به هم پیوسته می‌گذاشته‌اند به طوری که فاصله نیم متری از زمین داشته باشد و بعد هر چهار طرف میت را به کچ و خشت بوگیر می‌پوشاندند و بعد از گذشت یک سال جهت دفن  به نجف اشرف، کربلا، مشهد و یا قم انتقال میداندند که دیگر هیچ مشکلی از بابت بو و انتقال نداشته‌اند.

مجاورت دشت زیبای آبلش با امامزاده شیخ ابراهیم عباس(ع) در روستای مالشیخ باعث جذب گردشگران و مسافران زیادی به این امامزاده شده است به‌طوری که بیشترین مسافران و گردشگران به خود اختصاص داده است.

شهرستان لنده دارای ۲۴هزارنفر جمعیت و در فاصله ۲۰۸کیلومتری شهریاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

گزارش وعکس: سید اسماعیل میری- خبرلنده

تصاویر تکمیلی:
منتشر شده در :2016/03/27 - 11:03|شناسه خبر: 25612 1273 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه