امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۵۶:۲۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

متوسط بیماری سرطان در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۰۰ نفر است

زهرا رضایی بیان داشت: از افزایشی که در شیوع جامعه دخالت دارد هم افزایش سن جامعه است و هم اینکه در یک محلی که بیکاری های عفونی کمتر باشد و عوامل محیطی خطرناک تر باشد ما افزایش سرطان را شاهد خواهیم بود.

راه ملت: رئیس بیمارستان امام سجاد در ارتباط با وضعیت سرطان در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت سرطان در استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت میانگین کشوری مطلوب تر است و دلیل آن هم این است که جمعیت جوان استان ما بیشر است.

زهرا رضایی بیان داشت: از افزایشی که در شیوع جامعه دخالت دارد هم افزایش سن جامعه است و هم اینکه در یک محلی که بیکاری های عفونی کمتر باشد و عوامل محیطی خطرناک تر باشد ما افزایش سرطان را شاهد خواهیم بود.

رضایی متوسط بیماری سرطان در استان را ۴۰۰ مورد ذکر کرد و تاکید کرد : سالیانه حدود ۴۰۰ مورد سرطان در استان را شاهد هستیم که تا امروز بیشتر این افراد مجبور می شدند به شهرهای بزرگ استان های همجوار مراجعه کنند ،اما در صورت بهره برداری از مرکز هسته ای پزشکی بیشتر کارهای مردم در همین مرکز ،به لحاظ تشخیص و درمان صورت خواهد پذیرفت.

رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج متوسط بیماری سرطان در کشور را ۹۰ هزار مورد عنوان کرد و تشریح کرد: میانگین کشوری بیماری سرطان در کشور سالیانه ۹۰ هزار مورد می باشد که در طول سال متوسط ۴۰ هزار نفر فوت می کنند که این آمار رو به افزایش است و پیش بینی می شود آمار فوت شده گان سرطان در سال ۲۰۲۰ به ۶۳ هزار نفر برسد و قطعا در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل افزایش سن ،آمار فوت شده گان سرطانی بالا خواهد رفت.

وی گفت : هر چقدر تشخیص ها و غربال گری ها مطلوب تر باشد همانند کشورهای پیشرفته در مرحله غربال گری بیشتر هزینه کنیم می توانیم هزینه های درمان و کیفیت زندگی بیماران سرطانی را بهبود ببخشیم./خبرآنلاین

منتشر شده در :2016/04/10 - 09:04|شناسه خبر: 26005 590 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه