امروز :یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۰۰:۵۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد

تخریب مسئولان ارشد استان توسط برخی افراد علت عدم حضور هیات دولت در استان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بودجه این استان طی ۲٫۵ سال اخیر سه برابر شده است.

راه ملت: حسن نوروزی در نشست با اعضای شورای اسلامی استان افزود: مهمترین علت تخصیص نیافتن اعتبارات ماده ۱۸۰ مشکلات مالی و اعتباری است که کل کشور با آن مواجه است و مطمئنا تخریب مسوولان به این بهانه به توسعه استان کمک نمی کند.

وی بیان کرد: داشتن سرمایه‌های اجتماعی موجب پیشرفت و توسعه است و شورای اسلامی استان یکی از سرمایه‌های اجتماعی برای توسعه و پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات کشور در نتیجه کاهش صادرات و همچنین کاهش قیمت نفت خاطرنشان کرد: مسائل مالی و اعتباری در سطح کلان مملکتی مشکلاتی را ایجاد کرده است که استان کهگیلویه و بویراحمد از این مشکلات مستثنی نیست.

نوروزی تصریح کرد: بودجه استان ظرف ۲٫۵ سال اخیر سه برابر شده است اما عده‌ای به جای توجه به این مسائل در حال تخریب مسوولان ارشد استان در نتیجه عدم سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

وی ادامه داد: تاکنون یک ریال از اعتبارات ماده ۱۸۰ مصوب سال گذشته تخصیص داده نشده است. مشکل کشور علت تخصیص نیافتن اعتبارات است، ضمن اینکه سایر استان‌های کشور نیز دچار این مشکلات هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی شهر یاسوج از مهمترین پروژه‌های در دست احداث استان است که در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه مصوب شد اما با توجه به وضعیت کشور پنج میلیارد تومان آن تخصیص داده شد.

نوروزی بیان کرد: برای ساخت و تجهیز این بیمارستان نیازمند ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم که امیدواریم با بهبود شرایط کشور این مبلغ اختصاص و بیمارستان هر چه سریع‌تر در اختیار مردم قرار گیرد.

وی، آبرسانی به زمین‌های کشاورزی را از دیگر برنامه‌های توسعه و پیشرفت استان عنوان کرد و افزود: تبدیل اراضی دیم به آبی از اولویت‌های بخش کشاورزی است که در همین راستا پروژه‌های متعددی مانند آبرسانی به اراضی مختار، آبرسانی به اراضی کشاورزی بن زرد و توت نده، چاه تلخ و چال موره، دژ سلیمان و سایر مناطق استان که از سال‌های قبل تاکنون نیمه کاره رها شده بودن تکمیل و به بهره‌برداری رسیدند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد احداث جاده “پاتاوه به دهدشت” را از طرح‌های مهم در دست اجرای در استان عنوان و اضافه کرد: سال گذشته مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای احداث این پروژه مصوب شد که ۱۱ میلیارد تومان آن تخصیص یافت. در سال جاری بالغ بر ۵۹ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است./منبع:ایسنا

منتشر شده در :2016/05/15 - 11:05|شناسه خبر: 27101 805 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه