امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۳۹:۳۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه:

برخی از مسوولین وظایف هلال احمر را نمی شناسند

رهبریان همچنین تعمیر و تجهیز پایگاه امداد جاده ای فیلگاه، تعمیر و بازسازی کف و دیوارها و مهمانسرای اداره شهرستان را، از دیگر کارهای در دست اقدام جمعیت هلال احمر شهرستان نام برد.

راه ملت:رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه، در نشست خبری صبح امروز با اصحاب سانه، عمده ی اقدامات انجام شده در دوران سه ماهه مسئولیتش را در امداد رسانی به سوانح و حوادث عنوان کرد و گفت: در ۲۲ مورد تصادف جاده ای گزارش شده، ۴۰ نفر امدادرسانی شده اند، که از این تعداد ۳۹ نفر با انجام اقدامات به موقع نجات یافتند و متاسفانه فقط یک مورد جان خود را از دست داد.

سید عادل رهبریان افزود: ۳۶ دستگاه خودروی امدادی (آمبولانس) در حوادث شرکت کرده اند که این تعداد ۳۷ مصدوم به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان کهگیلویه انتقال داده شده است. همچنین ۴ مورد حوادث کوهستان و ۲ مورد غرق شدگی در طی سه ماه اول سال ۹۵، ۲ نفر را به کام مرگ کشاند.

او امداد رسانی به ۲ مورد آتش سوزی مراتع و زمین های کشاورزی و ۵ مورد آتش سوزی منازل را از دیگر اقدامات فعالین خدوم این عرصه برشمرد و گفت: ۱۵ تخته چادر، ۱۳۰ تخته پتو، ۶ نخته موکت و دیگر مایحتاج ضروری در همین راستا به خانواده های آسیب دیده نیز کمک شده است.

سریعترین زمان امداد رسانی ۱۰ ثاینه و طولانی ترین ۶ ساعت بوده است/ عملیات احداث ایستگاه بین جاده ای قلعه رئییسی – دیشموک بزودی آغاز می شود

وی در پاسخ این سوال خبرنگاران  که سریعترین و طولانی ترین مدت زمان امدادرسانی در چه عملیاتی و مدت زمان آنها چقدر بوده است؟ گفت: سریعترین زمان امدادرسانی ۱۰ ثانیه است که مربوط به یک صحنه تصادف در طرح های نورزوی بوده و جالب تر اینجاست که طولانی ترین زمان امدادرسانی ۶ ساعت و مربوط به فردی گیرافتاده بین دو دریاچه در اطراف قلعه رئیسی بوده است.

او البته پروسه عملیات دریایی و کمک رسانی به حوادث در این مناطق را اساساً زمان بر توصیف کرد.

ظاهراً امداد رسانی به نقاط محروم و صعب العبور که امداد نجات را بخاطر فاصله زیاد تا پایگاه های مستقر تا حدودی با مشکل مواجه است، این مدیر جوان را بر آن داشت که فکری به حال این مناطق نماید، رهبریان در همین راستا یک خبر خوش داد و گفت: مجوز لازم برای احداث یک پایگاه امداد و نجات در مسیر جاده قلعه رئیسی – دیشموک اخذ و ۸۵ میلیون تومان از اعتبارات اولیه آن نیز جذب شده است که انشالله بزودی عملیات اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد.

وی این را هم گفت که برای تکمیل و تجهیز این پایگاه به ۵۸۰ میلیون تومان دیگر اعتبار نیاز هست.

رهبریان همچنین تعمیر و تجهیز پایگاه امداد جاده ای فیلگاه، تعمیر و بازسازی کف و دیوارها و مهمانسرای اداره شهرستان را، از دیگر کارهای در دست اقدام جمعیت هلال احمر شهرستان نام برد.

تعداد اعضاء فعال در هلال احمر شهرستان کهگیلویه

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه در ادامه ابراز داشت: در جمعیت هلال‌احمر شهرستان ۸۷۰ نفر عضو فعال داریم که از این تعداد، ۸۰ نفر برای عملیات امداد و نجات آموزش دیده و آماده اند.

وی گفت: در این مدت ۳ ماهه، ۴ دوره عمومی امداد و نجات برگزار کردیم و کلاس های عمومی نجات غریق هم در حال برگزاری است.

برگزاری طرح همای رحمت در راستای اهداف انسان دوستانه جمعیت و با بهره مندی از همت والای داوطلبان و خیرین با رویکرد گستراندن سفره های مهربانی (آئین افطاری) و توزیع مواد غذایی بین اقشار محروم، آموزش همگانی کمک های اولیه و آمادگی در مواجه با خاطرات جهت افزایش میزان آگاهی و آمادگی خانواده ها و  همچنین طرح آموزش نیمه حضوری همراه با ۸۰ ساعت آموزش عملی از مهترین برنامه های پیش روی این مدیر است.

آمادگی کامل در صورت بروز حادثه/ مسوولین وظایف هلال احمر را نمی شناسند

رهبریان این را هم اضافه کرد که در صورت وقوع احتمالی یک حادثه، از لحاظ امداد رسانی آمادگی کامل را داریم و همه امکانات مورد نیاز در انبار موجود است و خوشبختانه هیچ مشکلی در این خصوص نیست.

وی در همین خصوص نکته ای را یادآور شد و تاکید کرد: متاسفانه بعضی از مسوولین وظایف هلال احمر را نمی شناسند؛ وظایفی که بر عهده این نهاد است صرفاً امداد رسانی به حوادثی مانند آتش سوزی، تصادف و دیگر موارد است و حوادث مربوط به دام و کشاورزی و مواردی از این دست، از وظایف ما نیست.

او حمایت از آسیب دیدگان نظامی و غیرنظامی، آمادگی در برابر سوانح، کمک به بهبود بهداشت و سلامت جامعه و گسترش اصول هفت گانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر را از وظایف مهم این نهاد بین المللی و عام‌المنفعه برشمرد.

رهبریان در پایان خواستار همکاری و تعامل مسئولین شهرستان با این نهاد جهت انجام خدمات بهتر به مردم شد.

منتشر شده در :2016/06/14 - 02:06|شناسه خبر: 28141 847 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه