امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۲۵:۱۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:

بررسی طرح الحاق روستاهای مادوان،بلهزار و مهریان به شهر یاسوج

در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد طرح الحاق روستاهای مادوان، بلهزار و مهریان به شهر یاسوج بررسی و از اجرایی‌شدن این طرح در آینده‌ای نزدیک خبر داده شد.

راه ملت: در نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد که ظهر امروز به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای برگزار شد طرح الحاق روستاهای حریم به شهر یاسوج مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طرح الحاق روستاهای حریم به شهر یاسوج، آبان ماه سال گذشته در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مطرح و مصوب شد که ۴۵ روز به مشاور فرصت داده شود پیرامون الحاق روستاهای حریم به شهر یاسوج مطالعات لازم را انجام دهد.

حسن نوروزی با بیان اینکه در این طرح روستاهای “مادون”، “بلهزار” و “مهریان” مد نظر قرار دارند، افزود: ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای انجام مطالعات این طرح در نظر گرفته شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این باره گفت: مطالعات طرح الحاق روستاهای حریم به شهر یاسوج انجام و این بحث عمدتا به صورت ناحیه منفصل شهری در ستاد بازآفرینی نیز مطرح شده و در هفته‌های آینده تصمیم گیری می‌شود.

محمدعلی علیمردانی عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از از گسترش شهر یاسوج، ایجاد کمربند سبز در اطراف این شهر مصوب شده و دستگاه‌های متولی از هم اکنون عملیات اجرایی آن را شروع کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با بیان اینکه طرح الحاق روستاهای حریم به شهر یاسوج از دستورکارهای مهم توسعه‌ای استان است، گفت: در صورت الحاق این روستاها، شهر یاسوج تبدیل به یک شهر ۲۰۰ هزار نفری می‌شود.

سید موسی خادمی افزود: با توجه به مشکلات موجود، به نظر می‌رسد راهی جز استقرار یک مدیریت واحد بر شهر یاسوج و روستاهای پیرامون آن از سرآبتاوه تا مادوان وجود ندارد.

وی بیان کرد: در این طرح بر حفظ اراضی میانی تاکید و صرفا محدوده‌های قانونی که قبلا مصوب شده به عنوان نقاط منفصل به شهر یاسوج اضافه می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جزئیات کار و نحوه اجرا هنوز مشخص نیست، گفت: مردم فعلا هیچ تصمیم اقتصادی بر این اساس نگیرند زیرا ممکن بوده برخی اراضی به کاربری اداری، نظامی یا فضای سبز تبدیل شود.

خادمی با تاکید بر اینکه این طرح‌ها باید پس از انجام مطالعات  کارشناسی اجرا شود و نباید شتابزده عمل کرد، گفت: برخی تصمیمات شتابزده که در گذشته اتخاذ شد از جمله تبدیل شدن مادوان به شهر یک تصمیم غیرقانونی بود و نباید چنین اشتباهی مجدد انجام شود.

منتشر شده در :2017/07/22 - 05:07|شناسه خبر: 32241 490 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه