امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۱۶:۳۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

گزارش راه ملت از نشست انجمن حافظ/

انجمن حافظ خوانی کهگیلویه قوت گرفت/یکشنبه ها مهمان حافظ باشید

سومین جلسه این انجمن شامگاه یکشنبه با حضور دکتر سید قادر لاهوتی و استاد محمود منطقیان به همراه جمعی کثیری از دوستداران شعر و ادب فارسی در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار شد.

به گزارش راه ملت، انجمن ادبی تازه تاسیس “حافظ خوانی” کهگیلویه به عنوان یکی از انجمن های کوشا در زمینه گسترش هرچه بیشتر فرهنگ و ادب در شهر دهدشت شروع به فعالیت کرده است.

این انجمن بر آن است تا با ساختاری جدید و توانمند گام های بلندی در زمینه اهداف فرهنگی بردارد بطوریکه جلسات آن معمولا مبتنی بر حافظ خوانی و شرح و تفسیر اشعار وی است.

سومین جلسه این انجمن شامگاه یکشنبه با حضور دکتر سید قادر لاهوتی و استاد محمود منطقیان به همراه جمعی کثیری از دوستداران شعر و ادب فارسی در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار شد.

آنچه مسلم است انجمن حافظ خوانی نسبت به سابقه و قدمت نه چندان آن،  افزایشی و رویشی بوده که شاید دلیل اصلی آن گذشته از محبوبیت حضرت لسان الغیب در بین ادب دوستان، فعالیت کلی انجمن، اهداف صادقانه و خالصانه اعضای آن باشد، با وجود تازه کار بودن این انجمن استقبال مخاطبان قابل توجه است.

به هر روی آنچه در این بین مهم به نظر می رسد آن است که اگر بخواهیم فرهنگ و هویت ناب خود را نگه داریم و نسل امروز و آتی خود را در برابر فرهنگ های بیگانه بیمه کنیم، چاره ای جز پشتیبانی به معنای واقعی از حرکت های فکری صاحبان اندیشه نداریم.

به امید آن که کشتی فرهنگ ناب این مرز و بوم بر بلندای امواج دریایی طوفان زده به سلامت در لنگرگاه مهر و خرد و بر کرانه حق جویی و انسانیت کناره بگیرد . . .

و به گفته خواجه حافظ:

پاک کن چهره حافظ به سر زلف ز اشک         ورنه این سیل دمادم ببرد بنیادم

منتشر شده در :2017/11/27 - 10:11|شناسه خبر: 32946 692 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه