امروز :دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۵۷:۴۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد:

ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان در یاسوج برگزار می شود

مدیرکل بهزیستی استان یکی از مهم ترین اقدامات این سازمان جهت برگزاری این جشنواره را مناسب سازی سالن های مجموعه تئاتر شهر یاسوج عنوان کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ میهمان از ۵ استان در این جشنواره حضور می یابند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان با نام ” خلیج فارس” و با داوری بازیگران نام آشنای تئاتر و سینمای ایران در یاسوج برگزار می شود.

به گزارش راه ملت از یاسوج، سید علیرضا موسوی امجد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان به نام ” خلیج فارس” در یاسوج برگزار می شود.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تاریخ برگزاری این جشنواره را ۲۶ تا ۲۹ فروردین ماه عنوان کرد و افزود: هنرمندانی از استان های بوشهر، فارس، هرمزگان و خوزستان در این جشنواره شرکت می کنند.

وی یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را توانمندسازی معلولان و پیوند آنها با هنر برشمرد و گفت: از مردادماه سال گذشته شرایط برای برگزاری این جشنواره در استان مهیا شد و پس از اعلام فراخوان از ۶۰ متن ارسالی به دبیرخانه جشنواره ۳۸ متن پذیرفته شد.

موسوی امجد افزود: در مرحله بازبینی آثار از مجوع ۴۳ نمایش ۱۳ نمایش به بخش منطقه ای راه یافت.

وی مکان برگزاری این نمایش ها را مجموعه تئاتر شهر یاسوج و پلاتوی حسین پناهی عنوان کرد و گفت: این نمایش ها صبح ها در سانس های ۹:۳۰ و ۱۱:۳۰ و عصرها در سانس های ۱۷ و ۱۹ اجرا می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان یکی از مهم ترین اقدامات این سازمان جهت برگزاری این جشنواره را مناسب سازی سالن های مجموعه تئاتر شهر یاسوج عنوان کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ میهمان از ۵ استان در این جشنواره حضور می یابند.

وی بیان کرد: از ۱۳ اثر راه یافته به جشنواره ۷ نمایش در بخش صحنه ای، ۵ نمایش در بخش کودکان و یک نمایش خیابانی است.

 

موسوی امجد گفت: بازیگران خوش نام عرصه تئاتر و سینمای ایران از جمله افسر اسدی، محمد جواد طاهری، حمیدکاکا سلطان و علی عسگری داوری این دوره از جشنواره تئاتر معلولان را بر عهده دارند.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی تئاتر معلولان در استان خبر داد و گفت: این کارگاه در حاشیه برگزاری جشنوارا و در روزهای ۲۶ تا ۲۸ فروردین ماه سال جاری و با حضور اساتید تئاتر معلولان برپا می شود

موسوی امجد به شناسایی ۱۸ هزار معلول در سطح استان اشاره کرد و افزود: مسائل و مشکلات ژنتیکی مهم ترین عامل معلولیت در استان است و سال ۹۶ حدود ۷۰۰ میلیون تومان در زمینه مشاوره ژنتیک در کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد.

منتشر شده در :2018/04/11 - 03:04|شناسه خبر: 33797 744 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه