امروز :سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۲۹:۰۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد:

افتتاح ۵ پروژه گردشگری در استان/۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح ۵ پروژه گردشگری با سرمایه گذاری ۱۳۸ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه ملت، محمود باقری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی پرداخت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: با در نظر گرفتن ۱۰ درصد اعتبارات این تسهیلات در بخش صنایع دستی، ۱۰ درصد در حوزه گردشگری و اعتبار ۲۰‌میلیارد تومانی بیش از یک هزار نفر برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد قبل از پیروزی انقلاب ناشناخته بود، گفت: اما هم اکنون شاهد ورود سالانه ۳ میلیون گردشگر در استان هستیم.

باقری با بیان اینکه ۷۴۶ پرونده با اعتبار ۸۱ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات مصوب شد، گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۲۴ مورد اشتغال در این بخش پیش بینی شده است‌.

وی عنوان کرد: در همین راستا ۵۰۵ طرح با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اجرایی شد و زمینه اشتغال یک هزار و ۵۲۴ نفر را ایجاد کرد.

باقری خاطر نشان کرد:  تسهیلات مورد نیاز مابقی طرح ها در فاز دوم توزیع می شود.

وی با اشاره به وجود ۱۰۰ کارگاه صنایع دستی در استان، بیان کرد: ۹۰۰۰ نفر در حوزه صنایع دستی استان تا کنون شناسایی و ساماندهی شده اند.

باقری گفت: از فعالان حوزه گردشگری برای شرکت در نمایشگاه بین المللی گردشگری دعوت شده که استقبال مناسبی از سوی بخش خصوصی و دستگاهی انجام نشده است.

وی از خریداری ۱۰۰ متر برای پوشش دستاوردهای استان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: نمایشگاه های بهاره نیز در استان برگزار می شود.

باقری گفت: بیش از ۷۰۰ مورد آثار تاریخی در سال های بعد از پیروزی انقلاب ثبت شده است در حالی که پیش از انقلاب چنین ظرفیت های نداشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان عنوان کرد: جلسات خدمات سفر به صورت مرتب در استان برگزار خواهد شد و هدف از تشکیل این نشست ها رفع مشکلات برای استقبال از گردشگران است.

باقری خاطر نشان کرد: مجتمع اقامتی دال دنا، مجتمع گردشگری اندرسا، کمپ های اسکان سی سخت و یاسوج و مجتمع اقامتی بهنام جو با اعتبار ۱۳۸ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۶۲ نفر در دهه فجر امسال در حوزه گردشگری افتتاح می شود.

منتشر شده در :2019/01/29 - 07:01|شناسه خبر: 36423 323 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه