امروز :چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۲۶:۵۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

از بدقولی معاون رئیس‌جمهور تا کم‌کاری بخش خصوصی در نشست اقتصاد مقاومتی

نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور سورنا ستاری معاون رئیس‌جمهور برگزار شد.

راه ملت: به گزارش خبرنگاران در این نشست موضوعات مختلفی مطرح شد. یکی از شنیدنی‌ترین اظهارت مربوط به چنگیز هاشمی مشاور استاندار و قائم‌مقام اتاق بازرگانی استان خطاب به سورنا ستاری بود که خطاب به وی گفت: شما در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ فرمودید که که ماهیانه یک بار به استان سفر می‌کنید!!.(ستاری معین استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه اقتصاد مقاومتی است).

یکی دیگر از موضوعاتی که در این نشست به آن پرداخته شد محور پاتاوه به دهدشت بود که در حال حاضر ۷۰ درصد آن به پایان رسیده و از معاون رئیس‌جمهور تقاضا شد که در هیات دولت ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز پروژه مطرح شود.

همچنین حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان به برخی واقعیت‌ها اشاره کرد از جمله این که در مشارکت بخش خصوصی در ساخت پروژه‌ها توفیقی در استان نداشته‌ایم.حسن نوروزی

رئیس پارک علم و فناوری استان هم در این نشست به نبود شتاب دهنده‌ها در استان به عنوان یک کمبود اشاره کرد و این که شرکت‌های دانش‌بنیان در استان به ۴ میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارند.

فرماندار گچساران هم که نگران برخی از تجهیزات پتروشیمی این شهرستان بود با اشاره به این که ۷۰ درصد تجهیزات پتروشیمی تامین شده است از ۳۰ درصد باقی‌مانده گفت که پیش پرداخت آن به آلمان و اسپانیا صورت گرفته اما بلوکه شده است.

در ادامه معاون رئیس‌جمهور هم دست روی برخی نقاط ضعف استان گذاشت وی به باغ گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: با همه احترامی که برای رئیس دانشگاه یاسوج قائلم اما فکر نمی‌کنم که با باغ گیاهان دارویی بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم لذا حمایت ما باید از مرکز نوآوری گیاهان دارویی باشد که در دانشگاه راه‌اندازی شود

ستاری با بیان اینکه در شرکت‌های دانش بنیان ۱۴۰ خدمت ارائه می‌کنیم به برخی از این خدمت‌ها از جمله در زمینه بیمه و گمرک و همچنین موضوع سربازی افراد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در کل کشور قریب به ۱۰۵ هزار نفر را برای بحث معافیت سربازی در دستور کار داریم.

وی به یکی دیگر از کم‌کاری‌ها در استان اشاره کرد و گفت: اما این استان کمترین استفاده را از تسهیلات دارد که البته ما هم باید برای استان وقت بگذاریم.

این معاون رئیس‌جمهور به تعداد ناچیز شرکت‌های دانش بنیان در استان به نسبت کل شرکت‌های دانش‌بنیان کشور اشاره کرد و گفت: به نسبت تعداد ۴۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور این رقم شرکت در استان رقم بسیار پایینی است.

وی از برخی همکاری نکردن‌ها در استان از سوی برخی دستگاه‌ها برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان هم انتقاد کرد و گفت: این روزها زمان مخفی کردن امکانات از یکدیگر نیست و روز این دعواها نیست همه این امکانات متعلق به کشور و استان است همه باید در کنار هم کار کنید.

ستاری فرهنگ‌سازی کار را یکی دیگر از مشکلات دانست و گفت: توسعه فرهنگ کارآفرینی در استان موضوع مهمی است باید به بچه‌ها و خانواده‌ها بگوییم که استخدام بدترین بلایی است که سر بچه‌ها می آید باید این فرهنگ ترویج شود که به راحتی یک فضای کسب و کار را هم تعطیل نکنیم.

منتشر شده در :2019/04/15 - 07:04|شناسه خبر: 38489 490 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه