امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۳۶:۰۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

هر کشوری هر چه رشد مادی و ثروت دارد، از سرانگشت کارگر دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چرخ صنعت و تولید در دستان پر تلاش کارگران است که باید با تلاش همه مسئولان دولتی، کارفرمایان و به ویژه اقدامات موثر این اداره کل زمینه رفاه و آسایش این قشر ایجاد شود.

راه ملت: به گزارش خبرنگاران پروانه نیک مرام روز چهار شنبه در همایش گرامیداشت روز کار و کارگر در یاسوج اظهار داشت: روزجهانی کارگر یادمانی است برای ارج گذاشتن به زحمات وتلاشهای کارگران، فرصتی برای پاسداشت و گرامیداشت مقام و منزلت کارگر است.

وی افزود: بزرگداشت هفته کارگر هنگامی معنا می یابد که با ارج نهادن و تجلیل از کارگران و پرداختن به دغدغه های مختلف آنها چون امنیت شغلی، بهداشت و رفاه، بیمه و خدمات درمانی، عدالت در پرداخت دستمزدها و تنظیم روابط کاری مناسب؛ زمینه و بستر رفاه این قشر را بیش از پیش فراهم شود. 

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از دیدگاه امام خمینی (ره) کارگران از ارزشمندترین طبقه و سودمندترین گروه در جامعه هستند و همچنین فرموده اند که هر کشوری هر چه رشد مادی و ثروت دارد، از سرانگشت کارگر دارد کارگر است که ثروت را تولید می‏ کند و رشد اقتصادی را به‏ وجود می‏ آورد.

نیک مرام ابراز داشت: کارگران با مشکلات عدیده ای در زمینه های مختلف مواجه اند که یکی از آنها قراد دادهای موقت و نبود امنیت شغلی برای آنان است.

وی گفت: برخی از صاحبان کار، هنگام رکود، کارگران را اخراج می کنند و هر گاه کارگری را با دستمزد کم تر بیابند، عذر کارگر پیشین را می خواهند؛ که امید داریم این قراردادهای کار مانند تصفیه حساب هایی که در گذشته به اجبار از کارگران گرفته می شد تعیین تکلیف شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: گاهی دیده می شود که مشکلات بنگاه های اقتصادی مشکل دار فقط نقدینگی نیست بلکه پاره ای از مشکلات درون کارگاهی است از جمله ( بالا بودن هزینه های تولید، انباشت محصولات تولیدی ، نیاز به اصلاح ساختار، اختلاف بین سهامداران، سوء مدیریت و..) و بخش برون کارگاهی همانند( رکود صنعت، تحریم ها، واردات بی رویه، قاچاق کالا، و از همه مهمتر در این استان مطالبات از سایر سازمان ها و یا بانک هاست که باعث تعطیلی یک واحد شده است.

وی ابراز داشت: امسال هزینه های هفته کارگر با رویکرد کمک به سیل زدگان خواهد بود که در این راستا به استان لرستان کمک های نقدی و غیرنقدی ارسال می شود.

نیک مرام عنوان کرد: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه ها و سیاست های دولت در حوزه اشتغال در شرایط کنونی اقتصادی کشور است که هم اینک در حال اجراست و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده است. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بر اساس این طرح به کارآفرینانی که دانش آموختگان دانشگاهی را جذب کنند ۳۰ درصد یارانه دستمزد تعلق می گیرد و هدف از اجرای این طرح کاهش هزینه های نیروی کار برای کارفرمایان –  ایجاد انگیزه و تشویق کارفرمایان برای بکار گیری نیروی کار جدید و افرایش فرصت شغلی است.
وی ابراز داشت: اجرای طرح های اشتغال فراگیر و روستایی، مشاغل خانگی و طرح کارورزی از دیگر برنامه های اجرایی در کشور برای مهار بیکاری است. 
نیک مرام افزود: کارفرمایانی که نسبت به جذب کارورزانی که دوره کارورزی خود را به پایان رسانده اند اقدام کنند به مدت حداکثر ۲ سال از مشوق های بیمه ای سهم کارفرمایی برخوردار خواهند شد. 
۳۰ نفر از کارگران نمونه کهگیلویه و بویراحمد در بخش های مختلف در این همایش یک روزه با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند. 
۱۱ اردیبهشت امسال مصادف با اول ماه می روز جهانی کار و کارگر است.

وزجهانی کارگر یادمانی است برای ارج گذاشتن به زحمات وتلاشهای کارگران، فرصتی است  برای پاسداشت و گرامیداشت مقام و منزلت کارگر روزجهانی کارگر  نماد ، نشان و فریادخواهی کارگرانی است.

منتشر شده در :2019/05/01 - 05:05|شناسه خبر: 39064 499 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه