امروز :یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۴۹:۰۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

پاسداشت هفته کارگر نباید مختص به یک برهه زمانی خاص شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تب و اشتیاق مدرک گرایی در بین جوانان و جویندگان کار به مراتب بیش از مهارت آموزی بوده و این مهم یکی از مشکلات و آفت های جدی در موضوع اشتغال و افزایش نرخ بیکاری در استان است.

راه ملت: به گزارش خبرنگاران علی محمد احمدی روز دوشنبه در نشست تشکل های کارگری کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت بزرگداشت هفته کار و کارگر در یاسوج اظهار داشت: گرایش روز افزون جوانان و تحصیل کردگان به سمت مشاغل دولتی و پشت میز نشینی آفتی برای انجام کار واقعی است.

وی افزود: یکی از پیش نیازهای اساسی برای توسعه و رشد اقتصادی و کاهش میزان بیکاری ،گذر از مدرک گرایی، توجه به اهمیت مهارت آموزی و کسب دانش های فنی و حرفه ای است.

احمدی بیان کرد: در کشور ایران که قوانین برگرفته از مکتب اسلام است مسئولان باید به معنای واقعی و به طور عملی به جایگاه کارگر بها دهند و کار و کارگری را یک ارزش قلمداد کنند.

وی عنوان کرد: نیاز است فرهنگ کار و کارگری به عنوان یک ارزش دیده شود و زمینه رفاه و معیشت این قشر بیش از پیش توسط دولت و کارفرمایان فراهم شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پاسداشت هفته کارگر نباید مختص و محدود به یک برهه زمانی خاص و یا هفته مشخص شود زیرا که جامعه همواره نیازمند نیروی فعال و مولد است.

وی ابراز داشت: جامعه ای موفق است که میزان حقوق و تعیین مزایای افراد در آن برابر با ارزش افزوده و تلاش و کارکردهای حرفه ای هر فرد باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال ۹۸ به نام سال رونق و تولید مزین شده که تحقق این امر نیازمند حمایت دولت از کارگران، ایجاد محیط مناسب توسط کارفرمایان و انجام کار واقعی از سوی کارگران است.
احمدی یادآور شد: فضای اداری مناسب و در شان تمامی تشکل های کارگری و اصناف در اختیار آن ها باید قرار گیرد.

وی ابراز داشت: زمینه رفاه کارگران به ویژه در حوزه های ورزشی و تفریحی در اماکن کارگری ایجاد شده در سراسر استان بیش از پیش، فراهم شود.

احمدی تصریح کرد: در صورت ارائه برنامه مشخص و کاربردی توسط تشکل های کارگری به حوزه اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، حمایت های مالی از آن ها صورت خواهد گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: جایگاه ویژه ای در مکانی مناسب برای کارگران با هماهنگی معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به منظور رفاه حال کارگران و شهروندان در انجام امور ایجاد خواهد شد.

منتشر شده در :2019/05/01 - 01:05|شناسه خبر: 39067 429 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه