امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۵۲:۲۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ایجاد توریسم عشایر فرصتی برای کارآفرینی و رونق اشتغال زنان عشایر فراهم کرد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه زن مهم ترین عنصر خانواده است، گفت: می توان از ظرفیت توریسم عشایر برای توسعه پایدار و اشتغال زنان عشایر استفاده کرد.

راه ملت: آذر صفایی نیا در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر به منطقه عشایرنشین پوهن، اظهار داشت: برحسب دستور استاندار و در ادامه سفر به مناطق روستایی و عشایری این بار در جمع مردم این منطقه حضور یافتیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این سفر با خانواده های معظم شهیدان ” داریوش رنجبر” شهید مدافع امنیت کشور و دوتن از شهدای جنگ تحمیلی دیدار کردیم.

وی اجرای کارگاه آموزشی بهداشت دوران بلوغ، توزیع لوازم بهداشتی و لوازم التحریر بین دختران دانش آموز در مقطع متوسطه اول و دوم، اجرای کارگاه آموزشی سرطان های شایع زنان و آموزش بهداشت تغذیه، تست غربالگری سرطان، گرفتن آزمایش خون جهت تعیین فشارخون، قند خون، بیوکراتین کلیه و چربی خون را از جمله برنامه های این دفتر در سفر یک روزه به این منطقه عنوان کرد.

صفایی نیا افزود: تمامی این دوره ها و انجام آزمایشات به صورت رایگان اجرا و انجام شد و بیش از ۱۰۰ زن و کودک در این حوزه ها خدمات دریافت کردند.

وی هدف از این سفر یک روزه را بررسی مسائل و مشکلات زنان عشایری عنوان کرد و گفت: ارتقاء سطح سلامت جسم و روان زنان و دختران یک اصل اساسی برای رسیدن به جامعه سالم و پویا است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشاوران بانوان در امور عشایر، بنیاد شهید و فرمانداری بویراحمد در این سفر ما را همراهی کردند.

صفایی نیا در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه زنان جامعه عشایری نقش مهمی در تولید محصولات دامی و رونق اقتصادی دارند، عنوان کرد: می توان با ایجاد توریسم عشایر فرصتی برای کارآفرینی و رونق اشتغال زنان عشایر فراهم کرد.

وی ابراز کرد: زنان عشایر نیازمند حمایت هستند و می توان با برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سلامت بهداشت روان زمینه شکوفایی استعدادهای آنها را فراهم کرد.

صفایی نیا با بیان اینکه زنان عشایر نقش گمنامی در تولید ایفا می کنند، ابراز کرد: باید امید به زندگی و توسعه پایدار را در این مناطق فراهم کرد.

منتشر شده در :2019/05/16 - 08:05|شناسه خبر: 39298 313 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه