امروز :شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۲۳:۴۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

فرهنگ دوچرخه سواری باید به یک جریان دائمی تبدیل شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر اجرای کارگاه های آموزشی و ترویج فرهنگ صحیح ترافیک می طلبد پلیس با رانندگان پرخطر برخورد کند.

راه ملت: به گزارش خبرنگار راه ملت در یاسوج حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی در نشست هیئت اندیشه ورز استان که با موضوع ” فرهنگ ترافیک شهری” برگزار شد، اظهار داشت: تخلفات رانندگی یکی از معضلات زندگی مدرن است که تبعات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی را در پی دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تصادفات اولین علت مصدومیت و دومین علت مرگ در جهان پس از بیماری های قلبی و عروقی است، عنوان کرد: ایران مقام نخست تصادفات و دوم تلفات انسانی را در کشور دارا است.

وی  بیان کرد: میزان قانونمندی و انحراف افراد به چهار عامل وابستگی به دیگران، تعهد به ارزش های اجتماعی، مشارکت در امور اجتماعی و باور اخلاقی بستگی دارد.

میرمحمدی با اشاره به اینکه به عنوان مثال در شهریورماه ۹۵ تصادفات جاده ای نسبت به سال ۹۴ حدود ۱۰۰ رشد را نشان می دهد، افزود: تلفات جاده ای نیز در این بازه زمانی ۵ درصد افزایش داشته است.

وی تجهیز جاده ها به زیرساخت های لازم، خط کشی، نصب علائم جاده ای، شناسایی و کشف زمینه ها و ریشه های علل فردی و اجتماعی تخلفات ، شهر گرایی، توسعه فرهنگ شهرنشینی، ارتقای سواد ترافیکی، تاکید بر آموزه های دینی و حقوق شهروندی و جامعه پذیری خانواده ها را از جمله راهکارهایی در جهت ترویج فرهنگ ترافیک عنوان کرد.

میرمحمدی کمبود پارکینگ در سطح شهرهای استان را یکی از مشکلات ترافیکی برشمرد و گفت: برگزاری کارگاه های مشترک بین دانش آموزان و والدین، برگزاری دوره های آموزشی نحوه برخورد پلیس راهور با متخلفان و اعمال جریمه غیرحضوری می تواند در توسعه فرهنگ ترافیک راهگشا باشد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ دوچرخه سواری باید به یک جریان دائمی تبدیل شود، بیان کرد: احیای این فرهنگ نیازمند ایجاد زیرساخت ها از جمله اختصاص مسیرهای ویژه دوچرخه سواری است.

میرمحمدی افزود: رانندگان خودروهای شوتی مروج فرهنگ بد رانندگی هستند و برای مدیریت این موضوع باید به صورت جدی با آنها برخورد شود.

منتشر شده در :2019/05/21 - 09:05|شناسه خبر: 39468 465 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه