امروز :یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۳۶:۲۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

خشک شدن ۱۸۰ چشمه در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از خشک شدن ۱۸۰ چشمه فصلی و دائمی در این استان خبر داد.

راه ملت: علی داودی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۵ هزار و ۱۰۰ دهنه چشمه در مناطق مختلف استان اعم از سردسیری و گرمسیری وجود دارد که از این تعداد در سال‌های اخیر ۶۰۰ مورد خشک شدند.

وی با اشاره به اینکه با بارش‌های کم سابقه ۲۰ سال اخیر ۶۰۰ چشمه خشک شده مجدد جوشید، عنوان کرد: تاکنون ۱۸۰ دهنه چشمه فصلی و دائمی از این تعداد خشک شده‌اند که به طور حتم این تعداد نیز افزایش می‌یابد.

داودی‌‌مهر با اشاره به اینکه افت آب در سال‌های کم آبی اخیر به طور میانگین در دشت‌های این استان به ۱۰ متر رسید، افزود: با وجود بارش‌ بیش از یک هزار میلی متر هنوز منابع کاهش یافته جبران نیافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: متوسط بارندگی در این استان ۷۲۰ میلی متر بوده که این میزان امسال به بیش از یک هزار میلی متر رسید که در ۲۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

داودی‌مهر خاطرنشان کرد: به دلیل بارش‌های مناسب امسال شاهد پر آب شدن ۶۰ دهنه قنات، ۱۵ رودخانه دائمی، ۵۱ رودخانه فصلی و ۱۳ آبشار فصلی در مناطق مختلف استان هستیم.

وی تصریح کرد: ۱۵ دشت این استان در سال‌های متمادی خشکسالی با افت شدید آب مواجه شدند و بارندگی‌های امسال نتوانسته این میزان کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی را جبران کند.

منتشر شده در :2019/07/01 - 02:07|شناسه خبر: 40216 586 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه