امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۲۰:۱۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آمادگی ۱۵ اکیپ بازرسی بهداشتی ذبح دام در روز عید قربان

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: برای روز عید قربان، ۱۵ اکیپ به صورت ثابت و سیار و شماره تماس ۱۵۱۲ نیز برای تماس مردم برای حضور بازرسان بهداشتی در نظر گرفته شده است.

راه ملت: به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، دکتر عبداله بهمنش با بیان این خبر افزود : اعیاد مذهبی به ‌ویژه عید سعید قربان، از جمله مواقعی از سال است که به لحاظ تکلیف شرعی، ذبح قربانی در شهر و روستا معمول بوده و صورت می گیرد که در این راستا دامپزشکی استان با اتکا به توان کارشناسی موجود و گستردگی خدمات در اقصی نقاط استان، به روال سال‌های گذشته، برنامه تشدید نظارت و بازرسی بهداشتی خاصی را به‌ صورت فراگیر اجرا می کند.

دکتر بهمنش خاطرنشان کرد: همه خدمات بهداشتی، شرعی و بازرسی قبل و بعد از کشتار در کشتارگاه و دیگر اماکن در روز عید سعید قربان، به صورت رایگان خواهد بود و لازم است با توجه به مخاطرات بهداشتی کشتار دام در خارج از کشتارگاه، تا حد ممکن، افراد برای کشتار دام های قربانی به کشتارگاه های دام شهر محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: به منظور پذیرش دام‌ های قربانی و ذبح آنها در کشتارگاه‌های دام هر شهر، کشتارگاه‌‌ های دام، از ساعت هفت صبح روز عید سعید قربان، آماده و بازرس بهداشتی گوشت و ناظر شرعی در محل کشتارگاه، مستقر و آماده کار خواهند بود.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد تأکید کرد: ذبح در کشتارگاه توصیه جدی ماست زیرا کشتار دام در فضای خارج از کشتارگاه آلودگی های زیست محیطی ایجاد می کند و کشتار دام در اماکن و معابر عمومی باعث انتقال بیماری های مشترکی چون تب مالت، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سیاه زخم و صدها بیماری مشترک دیگر بین انسان و دام می شود.

وی عنوان کرد: تمام تلاش ما بر این است که کار ذبح به سمت کشتارگاه ها هدایت شود، چراکه در آنجا امکان بازبینی بهداشتی و کنترل بهداشتی برای چرخه مصرف وجود دارد، همچنین در صورت نیاز اگر دامی آلوده باشد شرایط برای ضبط و امحاء آن نیز فراهم است.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: برای این ایام ۱۵ اکیپ به صورت ثابت و سیار تجهیز شده و شماره تماس ۱۵۱۲ نیز برای تماس مردم برای حضور بازرسان بهداشتی و شرعی در نظر گرفته شده است.

منتشر شده در :2019/08/07 - 05:08|شناسه خبر: 41181 472 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه