امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۱۱:۳۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

اخذ سهمیه تخصیص آب کهگیلویه بزرگ از مارون

اخذ سهم تخصیص کهگیلویه بزرگ از رودخانه مارون از زیرحوزه دریای عمان و خلیج فارس را اتفاق مهمی است که برای اولین بار در طول تاریخ رخ داده است.

راه ملت: به گزارش خبرنگاران مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: اخذ سهم تخصیص کهگیلویه بزرگ از رودخانه مارون از زیرحوزه دریای عمان و خلیج فارس را اتفاق مهمی است که برای اولین بار در طول تاریخ رخ داده است.
علی داوودی مهر در بازدید از پروژه آبرسانی به ۴ شهر و۳۵۰روستای حومه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش داریم با تغییر روند، وضعیت پروژه ها را بهبود بدهیم که این کار را با فراهم کردن بستر پروژه و باجلسات ستادی آغاز کردیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در این طرح آبرسانی با سامانه انتقالی ۸۰کیلومتر با افق جمعیتی حتی ۲۵۰هزار نفری در ۱۵ سال اینده شاهد تنش آبی نخواهیم بود.

وی تنش آبی در دهدشت و سوق را مهم خواند و بر اولویت بندی انتقال اب به این دو شهر تاکید کرد و افزود: قرارداد اولیه این طرح ۱۷۵میلیاردتومان است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیشرفت ۲۲درصدی طرح آن را ناکافی بیان کرد و افزود: مشکلات اعتباری و نوسان قیمت‌ها و همچنین معارضات در این زمینه نقش دارند.
داوودی مهر ادامه داد: باید بررسی کنیم کدام گلوگاه امکان زودتر به بهره برداری رسیدن برخی از پروژه ها وجود دارد تا آن را زودتر احداث کنیم.

وی تصریح کرد:در پروژه آبرسانی دهدشت غربی با ۲ خط انتقال آب مارون از سرشاخه ایدنک انجام می‌شود که با توجه به ۵ هزار هکتار اراضی تحت پوشش در فاز اول آب ۲هزار هکتار از آنها را تامین کنیم و در برنامه زمانبندی با اجرای ۳۰ درصد سامانه انتقال را به ثمر می‌رسانیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از مدیران در سطح ملی با اشاره به تامین آب دیشموک و اتصال ان به پروژه ۴ شهر گفت: آبرسانی به دیشموک در بخش تحت فشار به زودی آغاز می شود.

این مسوول اختصاص اعتبار به طرح‌های آبی در این شهرستان‌ها را روبه رشد عنوان کرد و گفت: درسال جاری در کهگیلویه بزرگ۹۰میلیاردتومان اعتبار تصویبی داریم. مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد اخذ سهم تخصیص کهگیلویه بزرگ از رودخانه مارون از زیرحوزه دریای عمان و خلیج فارس را اتفاق مهمی دانست که برای اولین بار در طول تاریخ روی داده است.

داوودی مهر اظهارکرد:اتفاقات خوبی در حوزه آب کهگیلویه در راه است وعزم همکاران شهرستانی و استانی نیز پیگیری مجدانه تا حصول نتیجه و بهره برداری از این طرح ها است.

منتشر شده در :2019/08/09 - 07:08|شناسه خبر: 41238 610 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه