امروز :چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۴۵:۰۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

جزییات سفر سردار سلامی به کهگیلویه و بویراحمد/بازدید فرمانده کل سپاه پاسداران از محور پاتاوه-دهدشت

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز از محور پاتاوه-دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.

راه ملت: به گزارش راه ملت، سردار حسین سلامی صبح امروز دوم آبان ماه به همراه سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء و سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از محور پاتاوه-دهدشت بازدید کردند. 

جاده ملی پاتاوه – دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر از مصوبات سفر سال ۱۳۷۳ رهبری فرزانه انقلاب به استان کهگیلویه وبویراحمد است.

این جاده با ۱۳۶ کیلومتر طول در چهار قطعه طراحی شده که ۶۳ کیلومتر آن (قطعه سوم) یکی از سخت‌ترین مراحل اجرای آن محسوب می‌شود.

افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان در مرداد سال ۱۳۹۶ و یکهزار و ۱۱۰ میلیارد ریال نیز در سال گذشته نیز توسط دفتر رهبر معظم انقلاب برای شتاب بخشی در ساخت و تکمیل جاده ملی پاتاوه – دهدشت اختصاص یافته است.

طرح ملی جاده پاتاوه – دهدشت یکی از مهمترین و بزرگترین طرح‌های راهسازی در این استان و از جاده‌های شریانی در کشور محسوب می‌شود که اکنون طولانی شدن روند اجرای آن به ویژه قطعه سوم آن سبب نگرانی مردم منطقه نیز شده است.

جاده ملی پاتاوه – دهدشت دارای ۱۵ دهنه پل و تونل به طول بیش از هشت هزار و ۷۰۰ کیلومتر است که از این مجموع کمتر از ۳۰۰ متر آن احداث نشده و باقی مانده است.

این جاده دارای چهار فاز است که قطعات (فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب ۲۸ و ۲۰ کیلومتر و فاز‌های ۲ و چهار آن نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.
میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری جاده ملی در حال ساخت پاتاوه – دهدشت افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون همین مبلغ برای آن هزینه شده است.

 

سردار حسین سلامی در بازدید از پروژه ملی پاتاوه-دهدشت گفت: کشور در شرایط سرنوشت‌سازی قرار دارد. در نبرد اقتصادی هستیم که نیاز به سازندگی و توسعه اقتصادی کشوری ضروری می‌باشد.

وی در خصوص پروژه ملی پاتاوه به دهدشت افزود: علی‌رغم سختی کار محور پاتاوه-دهدشت تا اواسط تابستان ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد، میزان پیشرفت کار این پروژه ۸۳ درصد است.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه هدف از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد را  بازدید از پروژه‌های زیرساختی تعریف شده، دانست و عنوان کرد: از پروژه پاتاوه به دهدشت، بازدید از خط انتقال آب چرام، لنده و سوق و همچنین محور گچساران به چرام، سد تنگ سرخ و بسیاری پروژه‌های دیگر بازدید می‌کنیم.

سردار سلامی به افتتاح یک هزار و ۱۲۵ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: تا رفع محرومیت از چهره کهگیلویه و بویراحمد سپاه دست از کار و تلاش بر نمی‌دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در صورت تایید مجوز از سوی وزارت دفاع، سپاه در ساخت یک بیمارستان درمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام خواهد کرد.

وی از تجهیز کلینیک درمانی سپاه یاسوج خبر داد و عنوان کرد: بر اساس فرمان مقام معظم رهبری علاوه بر مقابله با تهدیدات برای سازندگی و رفع محرومیت در کشور تلاش می‌کنیم و نهضت رفع محرومیت در کشور تا رسیدن به فرجام خوش ادامه دارد.

افتتاح چند طرح عمرانی و محرومیت زدایی در استان از دیگر برنامه‌های کاری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این استان اعلام شده است.

 

 

منتشر شده در :2019/10/24 - 12:10|شناسه خبر: 42988 1473 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه