امروز :پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۲۷:۵۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

وقف برای ایجاد اشتغال و ازدواج از نیازهای اساسی و روز جامعه می باشد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف برای ایجاد اشتغال و ازدواج از نیازهای اساسی و روز جامعه می باشد و از متمکنین جهت وقف با این نیت دعوت می کنیم.

راه ملت: به گزارش راه ملت از یاسوج، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت دهه وقف گفت : یکی از فلسفه های ایجاد وقف و موقوفات رفع نیازهای جامعه است، در واقع تا در جامعه یا در هر بخشی نیازی دیده می شود، وقف می آید برای رفع آن نیاز.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت :در جامعه ما با توجه به شرایط حاکم، نیت بعضی از موقوفات به عنوان یک دغدغه تبدیل شده است و ما با نیات بعضی از موقوفات به عنوان یک نیاز همیشگی روبه رو هستیم که یکی از این نیات، کمک به ازدواج جوانان و ایجاد اشتغال است.

حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور گفت : با توجه به این که سن ازدواج در جامعه ما به دلیل مشکلات مالی اعم از مشکلات برگزاری مراسم ازدواج، خرید مسکن یا تهیه جهیزیه بالارفته است، یکی از مواردی که جزو نیازهای جامعه محسوب می شود و متمکنان جامعه می توانند کاری در این زمینه انجام دهند، بحث ایجاد وقف با نیت ازدواج جوانان است؛ چه برای خود ازدواج و تشکیل زندگی و چه برای سال های ابتدایی ازدواج و کمک به زوج ها برای تهیه مسکن و یا کمک مالی به زوجین برای ادامه تحصیل و رفع نیازهایشان.

جنتی پور افزود : یکی از خصوصیات انسان مؤمن تخصیص دادن قسمتی از مالش برای نیازمندان است. یکی از بهترین نوع تخصیص مال ،وقف است که انسان قسمتی از مالش را در جهت رفع مشکل اجتماع و نیازمندان وقف می‌کند که دائماً صرف آن شود.

جنتی پور گفت: با ایجاد موقوفاتی با نیت ایجاد اشتغال می‌توانیم هم اشتغال و هم ازدواج جوانان رو حل کنیم

حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور با اشاره به نقش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، با بیان اینکه این اداره کل در چند فراز از سرفصل ها و توصیه های اساسی این بیانیه می تواند نقش آفرین باشد، یکی از موارد را «معنویت و اخلاق» دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دومین مسئله که به صورت پررنگ دنبال می کنیم؛ توصیه مقام معظم رهبری به ترویج سبک زندگی اسلامی است؛ گفت: در سرفصل اول یعنی علم و پژوهش نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند کارهایی انجام دهد.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد توصیه رهبری به جوان گرایی را مورد اشاره قرار داد و تأکید بر انتخاب هیئت امنای جوان در بقاع متبرکه را در راستای همین توصیه عنوان کرد و با اشاره به سومین سرفص مهم این بیانیه راجع به «اقتصاد» اظهار داشت: در این زمینه نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند کار کند.

منتشر شده در :2019/10/25 - 12:10|شناسه خبر: 43016 487 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه