امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۴۴:۲۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

هیچگونه نظارتی بر عملکرد موسسات خیریه استان وجود ندارد/ کم کاری شهرداری یاسوج در اجرای پروژه خلیج فارس

مدیدکل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اجرای این طرح ۳ طبقه پارکینگ پیش بینی شده که ظرفیت ۳۲۰ خودرو را دارد و می تواند بخش اعظمی از گره ترافیکی مرکز استان را برطرف کند.

راه ملت: به گزارش پایگاه خبری راه ملت؛ حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور در نشست با خبرنگاران به مناسبت دهه وقف، اظهار داشت: وقف یک نهاد مردمی است و آثار آن ماندگار است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه واقف بنا به نیاز مردم و جامعه اطراف خود نسبت به وقف اقدام می کند، تصریح کرد: اداره اوقاف تنها موظف به اجرای امینانه نیت واقفان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژه برنامه های اوقاف براساس منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است، گفت: بدون شک وقف می تواند عملکرد متفاوت تری داشته باشد ولی در این مسیر نیازمند یاری واقفین هستیم.

جنتی پور یکی از مهم ترین مشکلات و معضلات جامعه امروز را کساد در بازار برشمرد و افزود: بدون شک رونق تولید زمینه ایجاد اشتغال و پیشرفت کشور را فراهم و از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های اوقاف کشور توجه به رونق تولید در عرصه های علم و فناوری، داروهای گیاهی و…است، تصریح کرد: این مسئله در اولویت کاری ما قرار دارد.

جنتی پور با بیان اینکه آستان مقدس امامزاده بی بی حکیمه (س) شاخص ترین بقعه استان است، اظهار داشت: در هر امامزاده ای به تناسب درآمد آن هزینه می شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی و…را از جمله طرح ها و برنامه های اوقاف در طول سال برشمرد و گفت: امسال حدود ۳۰ میلیون تومان در طرح شمیم حسینی به ۶۸ هیئت مذهبی در استان تخصیص یافت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با کمک خیران بدهی ۱۵۰ میلیون تعداد ۱۵ نفر از زندانیان غیرعمد پرداخت و آنها در دهه ولایت طعم آزادی را چشیدند.

وی تاکید کرد: بدون داشتن طرح جامع هیچگونه ساخت و سازی در بقاع متبرکه انجام نمی شود.

جنتی پور با اشاره به اینکه در شهرستان بویراحمد ۳۶ امامزاده،۲۵۷ مسجد،
۳۵ حسینیه و ۹ موقوفه داریم، افزود: در شهرستان گچساران ۴۱ بقعه، ۱۰۶ مسجد، ۳۱ حسینیه و ۲۶موقوفه وجود دارد.

وی ابراز کرد: بیشتر واقفین شهرستان گچساران بانوان هستند.

جنتی پور با اشاره به اینکه ۶۱بقعه، ۳۹۰ مسجد، ۳۶ حسینیه و ۲ موقوفه در شهرستان کهگیلویه وجود دارد، بیان کرد: همچنین در شهرستان چرام ۲۹ بقعه،۷۴ مسجد، ۳ حسینیه و فاقد موقوفه است.

وی در ادامه افزود: در شهرستان باشت ۳۵ بقعه، ۶۹ مسجد، ۹ حسینیه و ۲ موقوفه داریم.

جنتی پور با اشاره به اینکه در شهرستان بهمئی ۱۵ بقعه متبرکه، ۷۸ مسجد، ۵ حسینیه و ۲ موقوفه وجود دارد، ابراز کرد: در شهرستان دنا نیز ۸ بقعه متبرکه،۱۱۶ مسجد، ۲۱ حسینیه و ۶ موقوفه وجود دارد.

وی مجموع بقاع متبرکه استان را ۲۲۵ بقعه برشمرد و افزود: ۱۰۹۰ مسجد، ۴۷ موقوفه و ۱۴۰ در استان وجود دارد.

جنتی پور در بخش دیگری از سخنانش، عنوان کرد: امسال در مرز شلمچه و در موکب شهدای مدافع حرم به زائرین اربعین حسینی خدمت رسانی کردیم و بیش از ۸.۵ تن سیب و ۲۲۰ لیتر آبلیمو در بین زوار توزیع شد.

وی برپایی نمایشگاه دهه وقف، برگزاری پیاده روی در بقاع شاخص استان، برپایی میزخدمت در محل نماز جمعه، برگزاری همایش یاوران وقف و تجلیل از واقفین و برپایی ایستگاه《همه واقف باشیم》را از جمله برنامه های دهه وقف در استان عنوان کرد.

منتشر شده در :2019/10/26 - 12:10|شناسه خبر: 43019 650 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه