امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۲۵:۲۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

برگزاری تریبون آزاد دانشجویی با موضوع “رسالت امروز” در حاشیه راهپیمایی ۹ دی یاسوج+تصاویر

به مناسبت ۹ دی ماه روز بصیرت روز گذشته در خلال راهپیمایی این مراسم، تریبون آزادی با موضوع ” رسالت امروز ” با تلاش بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور یاسوج، در حدفاصل میدان هفت تیر تا چهارراه ولی عصر برپا شد

راه ملت: به گزارش راه ملت، این برنامه با استقبال گسترده مردم همراه شد و اقشار مختلف مردمی در رابطه با عملکرد دولت از لحاظ مختلف به ویژه اقتصادی، عملکرد دولت‌مردان و اغتشاشات اخیر و رسالت مردم در انتخابات مجلس  صحبت کردند.

محمدصادق درفشی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ضمن گرامیداشت روز میثاق با ولایت ، رسالت امروز  جامعه را روشنگری مطرح کردند و افزود: که بسیج دانشجویی همواره پیشران مطالبه گری در سطح استان بوده و الان نیز در موضوعات اخیر از جمله بودجه سال ۱۳۹۹ بیشترین تحرکات ومطالبه گری ها رو داشته است.  وبا تجمیع نظرات کارشناسی و تحویل آن به صورت حضوری به نمایندگان و صدور بیانیه و مصاحبه به روشنگری در مورد بودجه سال۹۹ و ایرادات آن ازجمله کسری بودجه و فروش دارائی های واملاک دولت تا حد ۵۲ هزار میلیارد را که خود باعث مشکلات عدیده اقتصادی و فساد خواهدشد، پرداخته است.

درفشی fatf را نیز از دیگر موضوعات ملی مورد مطالبه بسیج دانشجویی اعلام کرد و گفت: بسیج دانشجویی در مورد fatf که قرار هست هفته آینده درمجلس به رای گذاشته شود در راستای مطالبات مردمی و از باب روشنگری نشست های مختلف برگزار نموده تا واقعیت کنوانسیون های پالرمو و cft و همچنین برنامه ۲۰۳۰ برای مردم روشن گردد.

وی تصریح کرد: این حق مردم هست که بدانند و همه مردم را به مطالعه ومطالبه در این مورد مهم فراخواند.  ما اعتراض خود را از طریق نمایندگان استان به مجلس شورای اسلامی رسانده ایم و امیدواریم که ترتیب اثر داده شود.

در پایان درفشی گفت: هرجا دفاع از حق ومواضع مردم بوده بسیج دانشجویی پیش قراول است.و این تریبون که آزادانه در اختیار همگی قرار گرفته نشان از همراهی این تشکل با مردم برای شنیدن صدای آنان است. چرا که بسیج دانشجویی از بطن مردم است و برای مردم حرکت می کند.

یکی از خواهران حاضر در جمع سخنرانان گفت: بایدبصیربود، اما من و شما بلاخص  مسئولین هنوز معنای بصیرت رانمی دانیم وفقط ادعا می کنیم که می دانیم.

وضعیت معشیتی و فشار اقتصادی روی مردم به همراه بعضی مسائل و مشکلات باعث کاهش امید در مردم شده است، ولی باید بدانیم همه چیزدست همین مردم است وهمین مردم هستندکه می توانند انقلاب و آرمان های انقلاب راحفظ کنند.

وی بیان کرد: بایدافرادی راکه به قوانین کشور بی اعتنا هستند و دنبال خدشه دار کردن نظام برای رسیدن به اهداف خود و دشمنان نظام هستند را باید از جامعه و مسئولیت های کلان در سطوح مختلف ترد کرد.

 طالب طاهری مهر دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه ای یاسوج  عنوان کرد: همان طور که در جریان هستید در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه هستیم. به همین دلیل چند نکته ی را در این باره مصدع میشوم.

پیامبر اکرم (ص) به ابی‌ذر فرمودند:  
من هر چه برای خودم دوست میدارم، برای تو هم دوست میدارم. من جنابعالی را درمدیریت، ضعیف میبینم. خیلی آدم خوبی هستی اما حالا که آدم ضعیفی هستی، مواظب باش بر دو نفر هم ریاست نکنی و تولیت مال یتیم را قبول نکنی.

 این، درس برای ماها است.  بعضی از ما به مجرّد اینکه یک مسندی یا خالی میشود یا ممکن است خالی بشود، فوراً چشم میدوزیم به  آنجا! خب اوّل نگاه کن ببین میتوانی یا نمیتوانی.

چندوقت پیش بحث نامزد شدن برای انتخابات مجلس بود، تعداد زیادی بی محابا اقدام به ثبت نام کردند! شأن مجلس را چنان پایین آورده اند که هر کسی فکر می کند می تواند نماینده مردم باشد؟  آقایان ببینند با بی تدبیری و مسئولیت ناپذیری خود یکی از مهمترین ارکان نظام را چگونه تضعیف کرده اند. و متأسفانه در استان ما بدتر از همه جا کاندیداها نه بر اساس توانایی بلکه بر اساس طایفه گرایی و پشتیبانی قبیله اقدام به ثبت نام می کنند.

 طایفه و قومیت گرایی در مراسم های مختلف نمود پیدا میکند و به هنگام وقایع خاص همچون انتخابات به اوج خود می‌رسد. شاید قبل از هرچیز دیگری بتوان قومیت گرایی را بزرگ‌ترین آفت محیط‌های کوچک سنتی همانند استان ما می توان دانست. مراسمات مختلف فرصتی مناسب برای کاسبانی است که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع مردم برای آرای بیشتر خود را در کنار مردم و با مردم معرفی کنند، و متأسفانه سالیان سال است که استان ما ضربه همین بی تدبیری ها رو خورده است.

این روز‌ها مراسم فاتحه خوانی مردگان پر رونق و گا‌ها با جمعیت فراوان در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود، و افرادی که قصد ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را دارند به همراه جمع کثیری از هم طایفه ای‌های خود در این مراسم شرکت می‌کنند و به نوعی مانور حضور برای به رخ کشیدن تعداد طرفداران خود برگزار می‌کنند.

نتیجه طایفه گرایی تقسیم پست‌ها و مناصب مختلف به عنوان «غنیمت» در میان خویشان و اطرافیان منتخبان، بدون توجه به عواقب منفی و پیامدهای زیان بار عزل و نصب‌ها بر سرنوشت شهرستان تابعه و حتی کل استان انجام می‌گیرد.

بی گمان انتخاب بر اساس چنین تفکر و سنجشی راه را برای برگزیدن افراد اصلح و انتخابی شایسته‌تر دشوار می‌سازد و بروز افکار و اندیشه‌های نو و جوان را با تنگنا مواجه می‌کند. مؤلفه جمعیت نقش تعین کننده‌ای در انتخابات دارد به نحوی که اگر جمعیت یک طایفه بیشتر باشد فرد کاندید شده از حمایت وآرای بالاتری برخوردار است.

در چنین فضایی انتخاب فرد اصلح داری تخصص صورت نمیگیرد و مردم تعصبی رای می دهند و یا حتی بدتر از آن اقدام به فروش رای خواهند کرد.

 

لذا  انتخاب باید با دید باز و با آگاهی و شناخت کافی صورت بگیرد. ملاک انتخاب مردم باید معطوف به سواد علمی، قدرت مدیریتی و کارآمدی فرد مورد نظر باشد، زیرا هرآنچه امروز بکاریم فردا آن را دور خواهیم کرد. شما نمی توانید از نماینده ای که با وعده پست ، مقام و پول انتخاب شده است، انتظار کارهای عمرانی، اشتغال زایی، دفاع از محرومان و خدمت به مردم را داشته باشید.

من از شما مردم بالاخص شما جوانان که درد بیکاری را چشیده اید و زخم خودره مدیران نالایق شده اید می خواهم که نمایندگانی را که می خواهید مورد حمایت و انتخاب قرار دهید، ابتدا ببینید نماینده مورد نظر ملاک های یک فرد و مدیر شایسته را دارد یا خیر، آیا برنامه اقتصادی مدونی  آن هم در این زمان حساس که فشار اقتصادی روی مردم است دارد یا خیر؟

امام خمینی (ره) می فرمایند :
مجلس شورای اسلامی در راس  امور است و به همین دلیل اندکی فساد در آن می تواند تاثیرات گسترده تری را بر بدنه اداری کشور داشته باشد.

اموال و دارایی نامزد های انتخاباتی یکی از گلوگاه هایی است که با شفاف شدن آن می‌توان تا اندازه زیادی از بروز فساد پیشگیری کرد.

شفافیت اموال و دارایی یک نیاز حیاتی است  تا زمانی که مردم به صورت کامل نسبت به نامزد های انتخاباتی اطلاع کسب نکنند ، انتخاب آنها دقیق و بر پایه شناخت صحیح نخواهد بود. و از این طریق هست که میتوان متوجه شد که یک نماینده در دوران نمایندگی خود چقدر به فکر منافع شخصی خودش بوده است. 

از جمله فواید شفافیت اموال و دارایی های نامزد های انتخاباتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
*شناخت بهتر مردم از خواستگاه اجتماعی و دیدگاه نظری و عملکردی نامزد های انتخاباتی
*تشخیص صلاحیت نامزد ها در پست نمایندگی مردم
* کاهش احتمال کسب درآمد های نامشروع از طریق فرصت ها و رانت های ایجاد شده ناشی از جایگاه حاکمیتی و یا دسترسی ویژه به بیت المال در مدت مسئولیت

شفافیت بر دارایی ها  باید شامل:خانه ها ، زمین ها ، املاک ، حساب های بانکی ، وجهه نقد، هر سند سود آوری، وسایل نقلیه فرد نماینده، همسر و فرزنداش باشد. همچنین منابع درآمدی و سرمایه گزاری های مالی ،دارایی های تجاری ، اشتغال یا دخالت در بخش خصوصی یا بخش خدماتی عضویت در هیئت های مدیره و مدیریت و… شفاف و مشخص شوند.

 
انشاءالله  که در انتخابمان دقت و درایت لازم را داشته باشیم و با چشم بسته و تعصبی انتخاب نکنیم چون انتخابمان مستقیماً بر زندگی خودمان تاثیر خواهد گذاشت .

 

 

تصاویری از از برگزاری این تریبون در زیر مشاهده می کنید؛

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منتشر شده در :2019/12/31 - 11:12|شناسه خبر: 44213 1189 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

  1. عزیزان در تریبون آزاد نهم دی خیلی ها صحبت کردند ولی شما عزیزان گزینشی اطلاع رسانی کردید بیشتر صحبت برادران دانشجو را نوشتید

    • سید مهدی اشکاوند گفت:

      تنظیم خبر با توجه به متن فرستاده شده از سوی مسئولان برگزاری تریبون انجام گرفته

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه