امروز :جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۵۳:۵۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

کاهش آمار کودک همسری در استان/ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان نیازمند فرهنگ سازی است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان از سوی مسئولان فرهنگی، رسانه و سازمان های مردم نهاد تاکید کرد.

راه ملت: به گزارش راه ملت از یاسوج، نادیا صداقت در “همایش تخصصی حقوق کودک” که با حضور محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و جمعی از مسئولان محلی در یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: ارائه انواع خدمات اجتماعی به طور مطلوب به کودکان یک امر ضروری است و می طلبد مدیران اجرایی و نهادهای دولتی استان نسبت به حقوق کودکان و رعایت آن حساسیت ویژه ای داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه برای دفاع از حقوق کودکان باید از تمامی ظرفیت های قانونی استفاده کرد، عنوان کرد: انتظار می رود در استان نیز در این زمینه بیش از پیش تلاش شود.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات ارزنده ای در استان برای حمایت و دفاع از حقوق کودکان انجام شده است، افزود: البته این اقدامات ناکافی است و نباید به این مقدار بسنده کرد.

وی بر ضرورت طراحی و تدوین برنامه هدفمند در این زمینه تاکید کرد و گفت: امور بانوان استانداری از ایده های نو و قانونی در این راستا حمایت می کند.

صداقت خواستار توجه و همکاری دستگاه های اجرایی برای دفاع از حقوق کودکان شد و افزود: توجه مسئولان کشوری در خصوص ایجاد یک دنیای بهتر برای کودکان استان ما را دلگرم تر می کند و منتظر حمایت های ویژه مسئولان در مرکز هستیم.

وی بر ضرورت آموزش و آگاهی بخشی به خانواده ها در خصوص حقوق کودکان تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت های رسانه ها در خصوص حقوق کودکان، فرهنگ سازی انجام شود.

وی با بیان اینکه کودک همسری در استان کاهش یافته است، اظهار داشت: این معضل اجتماعی در گذشته در استان شایع بود ولی اکنون اگر وجود دارد به صورت موردی و در مناطق دور افتاده و محروم است.

صداقت به برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی در مناطق محروم و شهرستان های ۸ گانه استان اشاره کرد و افزود: دفتر امور بانوان از پایان نامه های دانشجویی و کمک سازمان های مردم نهاد در این خصوص استقبال می کند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ریش سفیدان، معتمدان محلی، مسئولان و نخبگان فرهنگی، رسانه ها و سمن ها در زمینه دفاع از حقوق کودکان می توانند نقش آفرینی کنند و انتظار می رود بیش از پیش ما را در این مسیر همراهی کنند.

منتشر شده در :2020/02/04 - 05:02|شناسه خبر: 45353 453 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه