امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۳۲:۱۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد؛

تمام شرایط برای پرداخت زکات فراهم شود/وجود ۱۳۰۰ روستای مشمول زکات در استان

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: پرداخت زکات واجب و از توصیه های مهم دینی است و باید تمام شرایط برای پرداخت زکات فراهم شود.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ به نقل از روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد؛ “حجه الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی” با اشاره به اینکه زکات از مهم ‌ترین برنامه ‌های اقتصادی اسلام است، تصریح کرد: در استان مبنای پرداخت زکات غلات است که باید برای سایر سرمایه ها ازجمله نقدینگی، دام و دیگر محصولات کشاورزی مشمول پرداخت هم برنامه ریزی شود.

امام جمعه یاسوج با اشاره به نتایج مشارکت های مؤمنانه در جامعه اظهار کرد: وقتی مؤمنان به کمک همدیگر بشتابند، بسیاری از آسیب ها در زمینه های اجتماعی و اقتصادی برطرف می شود.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال گذشته هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات، در استان جمع آوری شد که در زمینه مسکن نیازمندان، تعمیرات، کمک‌های درمانی و معیشتی، جهیزیه و بخشی هم در زمینه پروژه های عمرانی عام ‌المنفعه هزینه شد.

“قباد مبشری” با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از زکات جمع آوری شده در سال گذشته برای مراکز عام المنفعه هزینه شد، تاکید کرد: امیدواریم امسال با برنامه ریزی های انجام شده مبالغجمع آوری زکات را بیشتر به سمت و سوی نیازمندان ببریم و مشکلات آن ها را حل ‌وفصل کنیم.

وی به هدف گذاری ۱۶ میلیارد تومانی برای جمع آوری زکات در سال جاری اشاره و ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۰۰ روستای مشمول زکات دارد که باید بااطلاع رسانی و تبلیغات درست در این مناطق به هدف‌گذاری و تعهد خود برسیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد از ادامه فعالیت های شبکه استانی دنا، برای گسترش هر چه بیشتر فرهنگ دینی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه گام های مؤثری برداشته شد و همکاری ها برای تعمیق باورهای دینی با مجموعه ستاد زکات و سازمان جهاد کشاورزی ادامه دارد.

“امیر رئوف” تصریح کرد: در سال گذشته ۳۸۸ قسمت برنامه با زمان حدود ۴۰۰ دقیقه، شامل خبر و تولید محتوا در خصوص برنامه های دینی و زکات در فضای مجازی تولید و در حوزه های صدا، سیما و خبر پخش شد.

وی همچنین از تولید و پخش مستندهایی با موضوع زکات خبر داد و اظهار کرد: این مستندها شامل زکات برکت زندگی، خلوتگه راز و مهمانی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اعلام آمادگی با شورای زکات استان درخصوص ساخت فیلم و دیگر برنامه ها با موضوع زکات، بیان کرد: سال گذشته ۵۰ مورد انیمیشن برکت در کنار سخنرانی ها در جدول پخش برنامه های این شبکه قرار گرفت.

شایسته ذکر است؛ در این جلسه اعضای شورای زکات استان در خصوص راهکارهای چگونگی تحقق برنامه های پیش رو بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش راه ملت،  اولین جلسه شورای زکات استان در سال جاری با حضور امام جمعه یاسوج و سایر اعضای این شورا در دفتر امام جمعه برگزار شد.

منتشر شده در :2020/04/28 - 10:04|شناسه خبر: 48920 301 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه