امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۵۵:۲۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

جهاددانشگاهی بصورت جهادی در عرصه تولید علم و فناوری تلاش می کند

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهاددانشگاهی بصورت جهادی در عرصه های مختلف از جمله تولید علم و فناوری تلاش می کند.

حجت الاسلام سید نصیر حسینی روز یکشنبه ۱۲ مرداد ماه در دیدار با رئیس و معاونان جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بو.یراحمد به مناسبت چهلمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی ضمن گرامیداشت چهلمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی به جهادگران این انهاد انقلابی افزود: از تلاش‌های علمی و فناوری در جهاددانشگاهی در سطح استان و کشور قدردانی می کنم.

وی اظهارکرد: در شرایطی که کشور تحت فشار دشمنان ایران اسلامی است باید ظرفیت های علمی، فناوری و دانش بنیان تقویت شوند چراکه با همین ظرفیت ها مقابل دشمن مقاومت و ایستادگی کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: تاکنون از ۵۰ درصد ظرفیت عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و پزشکی نیروهای مستعد کشور استفاده کرده ایم بنابراین با بالابردن ظرفیت‌های می توانیم جهش خوبی در زمینه های مختلف داشته باشیم و بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کنیم.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: البته تاکنون در عرصه های مختلف از جمله نفت و گاز، صنایع موشکی، ژنتیک و پزشکی اقدامات خوبی در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت های بالقوه ای است که باید با تدبیر و تلاش به بالفعل تبدیل شوند. با استفاده از علم و دانش می توانیم رنج ها را از دوش مردم برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جهاددانشگاهی بصورت جدی وارد شود و جهادگران این نهاد انقلابی همچون گذشته سعی در تولید علم و فناوری داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: آموزش، نخبه پروری و تربیت نیروی انسانی بازار کار و توانمندسازی مردم استان از سوی جهاددانشگاهی ضرورت دارد البته تاکنون تلاش‌هایی نیز در این زمینه داشته است.

همچنین سید محمدقائم کاظمی بیدک، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت:  جهاددانشگاهی در عرصه های مختلف از جمله علمی و آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و فناوری فعالیت می کند.

وی افزود: از ۳۱ طرح دانش بنیان محول شده به جهاددانشگاهی کشور دو طرح آفت کش های گیاهی و داورهای دامی با منشا گیاهی به جهاددانشگاهی این استان واگذار شده است که در هفته دولت امسال عملیات اجرایی این دو طرح آغاز می شود.

کاظمی اظهارکرد: در این نهاد با توجه به ظرفیت های استان در خصوص تولید عسل اقدام به راه اندازی مرکز تخصصی آنالیز تشخیص کیفی عسل کرده ایم، مجوزهای لازم این مرکز گرفته شده و در هفته دولت این مرکز افتتاح می شود. حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات آزمایشگاهی از محل اسناد خزانه خریداری شده است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین کندوی هوشمند طی سال ۹۸ در این نهاد اختراع و به ثبت رسید که ضد سرقت بوده و دارای مزایای خوبی است.

کاظمی بیدک عنوان کرد: جهاددانشگاهی دنبال پرکردن خلأ ها در زمینه های مختلف است و سعی کرده ایم که موازی کار نشود.

وی با اشاره به نبود آزمایشگاه ژنتیک در سطح استان ادامه داد: هم اکنون مردم استان برای انجام آزمایشات ژنتیک خود به استانهای همجچوار مراجعه می کنند که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در آینده نزدیک این آزمایشگاه ایجاد و راه اندازی خواهد شد و مناقصه خرید تجهیزات این آزمایشگاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان انجام خواهد شد.

کاظمی بیان کرد: آموزش های کوتاه مدت و بلند مدت این نهاد در جهت توانمندسازی و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار استان برگزار می شود. و این نهاد در راستای استغال و تجاری سازی زنان سرپرست خانوار برنامه هایی در دستور کار دارد.

منتشر شده در :2020/08/02 - 03:08|شناسه خبر: 52440 274 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه