امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۰۲:۴۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نتیجه سهل انگاری در برابر ویروس جدید باعث شده پایان سالی مرگبار را در شهرستان شاهد باشیم

اخرین نشست شورای اداری شهرستان کهگیلویه امروز ۱۹ اسفند ۹۹ با محوریت انتخابات ۱۴۰۰ و بررسی وضعیت کرونایی شهرستان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی شهر دهدشت برگزار شد.

راه ملت: به گزارش راه ملت از کهگیلویه؛ در ابتدای این نشست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه ضمن هشدار در خصوص وضعیت حساس بیماری کرونا در شهرستان گفت: در بهمن ماه از سه هزار تست انجام شده ۵۵۱ مورد مثبت شناسایی شد که ۱۸ درصد نمونه‌ها بود.

 

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: از ابتدای اسفند ماه تا امروز سه هزار و ۳۸۰ نمونه گرفته شده که در نتیجه آن ۳۸۴ مورد مثبت شناسایی شد.

 

 

 

وی ادامه داد: به ازای هر مورد مثبت حداقل ۱۰ نمونه از موارد تماس شناسایی و تست می‌شوند انتظار می‌رود تا پایان اسفند نمونه‌ها به پنج هزار مورد برسد.

 

 

 

طیب‌زادگان از کاهش موارد ابتلا به کرونا در اسفند نسبت به بهمن خبر داد و افزود: بیماریابی گسترده عامل پایین آمدن درصد مبتلایان بوده است.

 

 

این مسؤول تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در شهرستان را ۶۲ نفر دانست و گفت: از این تعداد یک نفر در بهمن ماه و چهار نفر از ابتدای اسفند قربانی ویروس شدند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه فوتی‌های اسفند نسبت به سایر ماه‌ها میانگین سنی پایین‌تر داشتند، علائم شدیدتر و فاصله کم بستری تا مرگ را از دیگر نگرانی‌های گونه جدید کرونا اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود اسفند مرگباری در شهرستان شاهد باشیم.

 

 

 

طیب‌زادگان در خصوص نوع انگلیسی کرونا نحوه شناسایی این گونه ویروس گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت وقتی یک مورد انگلیسی گزارش شود فرض بر این است که موارد مثبت اکثرا از این نوع باشند.

 

 

 

وی ادامه داد: اولین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در شهرستان فوت کرد احتمالا چرخش زیاد داشت ما صرفا از بستگان متوفی ۱۴۰ مورد تست گرفتیم همه منفی بود.

 

 

 

دبیر ستاد شهرستانی مقابله با کرونا با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز و انتخابات خواستار اتخاذ تمهیدات و اجرای پروتکل‌ها شد و گفت: مبادی ورودی فیلگاه و تنگ چویل با محوریت بسیج، نیروی انتظامی و راهور کنترل شود مردم نیز از پذیرش میهمان خودداری کنند.

 

 

 

 

 

 

منتشر شده در :2021/03/09 - 03:03|شناسه خبر: 62934 413 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه