امروز :شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۲۸:۱۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کسی را انتخاب کنیم که دشمنان دین و نظام از آمدنش به ترس و لرز افتاده باشند

نماز جمعه این هفته شهر سوق به امامت حجت‌الاسلام «سید مهدی افراز» برگزار شد.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ ظهر امروز امام جمعه شهر سوق در خطبه نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی فرمودند: یکی از مهمترین راههای عاقبت بخیری و به سعادت رسیدن در دنیا و آخرت طبق کلام قرآن و فرمایش اهل بیت “دشمن شناسی”  می باشد .

 

 

ایشان با اشاره به اینکه دشمن در قرآن با عدو استفاده شده افزود: ما دو نمونه دشمن داریم یک دشمن درونی و یک دشمن بیرونی. دشمن درونی مانند شهوت انسان غرایز انسان *عدو المرء قضبه* دشمن هر انسان غضب اوست نفس انسان که دشمن اکبر هست.

 

 

حجت الاسلام افراز تصریح کرد: جناب مولوی میفرماید : مادر بت ها بت نفس شماست   /  زآنکه آن بت مار واین بت اژدهاست

کینه دشمن درونی است؛ گاهی کینه باعث قتل نفس می شود، حسادت باعث کشتن هابیل شد، یک آدم عقده ای می شود، حجاج هزاران شیعه را قتل عام می کند. *دشمن درونی خیلی خطرناک است*

 

وی اظهار داشت: امام سجاد علیه السلام در دعای هشتم صحیفه سجادیه ۴۴ مورد اشاره می‌کند از “اللهم انی اعوذ بک من هیجان الحرص و صورت الغضب و غلبه الحسد و قله الصبر” اینها همه دشمنان درونی هستند.

 

 

خطیب جمعه این هفته شهر سوق بیان داشت: دشمنان بیرونی یکی شیطان است که چندین بار در قرآن آمده عدو مبین دشمنی آشکار است، کفار و منافقین هستند.

 

 

افراز اولین وظیفه انسان در این مسیر را شناخت دشمن دانستند و اشاره کردند: پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند : عاقلترین مردم کسی است که خدا را بشناسد واطاعت کند وشیطان را بشناسد و دوری کند.

 

 

ایشان در ادامه افزوند: کسی که ما را از مسیر خدا دور می‌کند دشمن است؛ کسی که ما را در مقابل خدا قرار می‌دهد دشمن است؛ کسی که ما را از مسجد دور می‌کند دشمن است؛  دشمن اهل تزویر و دروغ است. دشمن دعوت کننده به فحشا و ابتذال است .

 

 

امام جمعه شهر سوق شناخت دشمن را به شناخت ابزارش پیوند زد و گفت: قدم اول شناخت دشمن است، قدم دوم این است که دشمنان را اولیا و دوست خود قرار ندهیم. اعتماد نکنیم به خنده دشمن . امضای دشمن را تضمین ندانیم آنها را کوچک نشمار ولو اینکه کوچک باشند؛ مماشات به انعطاف نداشته باشیم و مهمتر از همه اینکه با آمادگی کامل در مقابل دشمن بایستیم.

 

 

حجت الاسلام سید مهدی افراز در ادامه تصریح کرد : خیلی ساده‌لوحانه است که آمادگی خود را کنار بگذاریم بعد مقابل دشمن حاضر شویم و از مذاکره حرف بزنیم همچنانکه هیچ چوپانی در مقابل با گرگ چوب دستی خود را زمین نمی گذارد.

 

 

ایشان در خطبه دوم با اشاره به بحث انتخابات فرمودند: مهمترین مسئله این روزها موضوع انتخابات است. انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری که مهم ترین موضوع این مبحث حضور و مشارکت حداکثری می باشد که در تقویت جایگاه بین‌المللی ایران اسلامی تأثیر بسیار زیادی دارد.

 

 

خطیب جمعه این هفته شهر سوق مهم ترین مسئله بعد از حضور و مشارکت حداکثری را بحث انتخاب اصلح مطرح کردند و اظهار داشتند: در شهر و روستاها باید افراد با انگیزه و تاثیرگذار و دارای روحیه انقلابی و جهادی پایبند به اصول نظام و انقلاب را انتخاب کنیم, کسی که اعتقاد به جوانان داشته باشد.

 

 

حجت الاسلام افراز در اشاره به نام نویسی افراد مختلف گفت: شخصی که مستقیم به دوربین نگاه می‌کند و می‌گوید من با نظام ولایت فقیه مشکل دارم، می گوید حجاب را اختیاری می کنم ، تکلیفش مشخص است.  شخصی که می گوید هدف من این است که افراد انقلابی و به تعبیر آن‌ها تندروها رای نیاورند تکلیفش مشخص است. هم چنین افرادی ولو اینکه پشت اندیشه مطهر شهید مطهری ها مخفی شده باشند چهره واقعی آنها برای مردم مشخص است.

 

 

ایشان افزودند: بد انتخاب نکنیم که خودمان متضرر می شویم. کسی که دشمنان دین و نظام برایش تبلیغ می‌کنند برایش کف و سوت می زنند همان کاری را می‌کند که دشمنان می خواهند. کسی را انتخاب کنیم که دشمنان دین و نظام از آمدنش به ترس و لرز افتاده باشند؛ کسی که دشمنان نظام او را تخریب می کنند.

 

 

امام جمعه موقت سوق با اشاره به سخن مقام معظم رهبری تصریح کرد:  اگر دیدیم دشمنان برای ما کف و سوت می‌زنند تشویق می کنند بدانیم بد عمل میکنیم و در مسیر دشمن داریم گام برمی‌داریم و گل به خودی زدیم که بیگانگان تشویق می کنند.

 

وی در ادامه گفت: عده ای هم نگران قوه قضاییه شده اند. از التزام به رهبری حرف می زنند، خب وقتی فرمانده کل قوا می فرمایند سنگر اصلی و خط مقدم مبارزه با ظلم با فساد با تبعیض ها با تحریم‌ها قوه مجریه هست و بعد از آن قوه قضاییه،  تکلیف مشخص است، باید آتش به اختیار خود را به سنگر مقدم برساند.

 

 

حجت الاسلام افراز در پایان اظهار داشت: اینکه دشمن از آمدن بعضی میترسد و از آمدن بعضی خوشحال، این خود بزرگترین معیار برای انتخاب هست! به امید ایرانی سربلند انتخاباتی پرشور و حماسی و انتخاب فردی اصلح برای شورای شهر و روستا و مهمتر از آن برای سکانداری قوه مجریه.

 

 

منتشر شده در :2021/05/21 - 04:05|شناسه خبر: 64998 485 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

  1. دست مریزادایشان حقایق را گفته

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه