امروز :دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۰۶:۵۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نشست هم اندیشی خبرنگاران کهگیلویه با شورای تامین تحت محوریت بررسی قانون و مقررات انتخابات برگزار شد/تصاویر

نشست هم اندیشی خبرنگاران و شورای تامین شهرستان کهگیلویه با حضور فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی ،فرمانده انتظامی و فرمانده سپاه شهرستان با اصحاب رسانه و به منظور آشنایی با قوانین و مقررات انتخابات و برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شد که مسئولین شورای تامین و خبرنگاران به بیان دغدغه هایشان پرداختند.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ دکتر کاظمی جو رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این نشست با بیان اینکه جامعه خبری و رسانه ای کهگیلویه جامعه ای پویا،فعال و بروزی هستند گفت: فضای انتخابات همواره باعث بیان دیدگاه ها و تفکرات در رسانه ها و همچنین گرم شدن تنور انتخابات میشود.

 

 

 

وی با بیان اینکه از رسانه ها میخواهیم به سمت برگزاری انتخاباتی پرشور برویم تصریح کرد: همواره اخلاق را سر لوحه کار و قلمتان قرار دهید.

 

 

فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز در این نشست با اشاره به اینکه انتخابات درست زمینه ساز توسعه و پیشرفت جامعه است اظهار داشت: سلامت انتخابات و عدم تشویش اذهان عمومی در دست حوزه شورای تامین است.

 

دارا کریمی نژاد با بیان اینکه مدیران نباید در این دولت و آن دولت غش کنند گفت: رسانه ها پیگیر باشند و مدیرانی از این دست را به اطلاع عموم برسانند.

 

 

 

 

وی همچنین با اشاره به ماده ۷۳ قانون اساسی گفت: مدیران، مجریان و ناظران انتخاباتی حق فعالیت و دخالت را در انتخابات ندارند.

 

ایشان تاکید کردند: مدیرانی که می خواهند در ستادها فعالیت کنند صندلی خود را تحویل دهند.

 

کریمی نژاد تعداد کل کاندیداهای شورای شهر کهگیلویه را ۱۳۸ نفر عنوان کرد و گفت: تنها یک نفر رد صلاحیت و ۶نفر هم انصرافی داشتیم .

 

فرماندار شهرستان با بیان اینکه تعداد کل صندوق های شعب اخذ رای در شهرستان ۴۸۷ صندوق است افزود: از این تعداد ۲۱۴ صندوق جهت اخذ آرای ریاست جمهوری و ۲۷۳ صندوق جهت اخذ رای شوراهای شهر و روستا هستند.

 

 

وی تصریح کرد: پنج روستای دو صندوقی در شهرستان داریم.

 

 

 

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه در ابتدا با تبریک سوم خرداد و سالروز ازادی خرمشهر اظهار کرد: خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند.

 

سعادتیان گفت: خبرنگار با قلمش هم میتواند جامعه را به آشوب بکشاند و یا جامعه را آرام و زمینه اتفاقات تلخ را بر طرف کند.

 

وی با اشاره به نقش رسانه ها در حضور حداکثری در انتخابات بیان داشت: انتخابات یعنی در جامعه و سرنوشت خودمان دخیل باشیم.

 

 

 

مدعی العموم شهرستان گفت: از حق دفاع کنید ولی با توهین و تشویش اذهان عمومی با آبروی مدیر یا مسئولان بازی نکنید.

 

وی با اشاره به دایر نمودن شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادسرای عمومی شهرستان گفت: سلامت انتخابات امر بسیار مهمی است و مشروعیت نظام انقلاب اسلامی به انتخابات است.

 

 

این مسئول خاطر نشان کرد فضای عمومی توسط پلیس فتا و اطلاعات رصد میشود و جایی که به مسئولین نظام توهین شود جرم محسوب و قابل گذشت نیست.

 

 

سید حمزه محقق، فرمانده سپاه شهرستان نیز در این نشست با اشاره به فرصت باقیمانده برای انتخابات ۱۴٠٠ اظهار کرد: انچه وظیفه ماست امادگی برای حضور حداکثری پای صندوق های رای است.

 

 

 

وی با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه سوابق خوبی در برگزاری انتخابات داشته است گفت: با توجه به عشیره ای و قبیله ای بودن شهرستان وظیفه اخلاقی اصحاب رسانه،خبرگزاری ها و سایت های محلی ایجاب می کند که برای برگزاری انتخابات پرشور و حضورحداکثری مردم در پای صندوق های رای که فضای خوبی در جامعه بین المللی داشته باشیم تلاش کنند.

 

 

فرمانده انتظامی کهگیلویه گفت: نتیجه تایید صلاحیت های ریاست جمهوری هنوز مشخص نیست و شورای تامین وظایف امنیتی انتخابات سالم را بدون جانبداری انجام خواهد داد.

 

 

 

وی با بیان اینکه خط قرمز ما در انتخابات امینیت آن است اظهار داشت: رسانه ها نقش موثری در شرایط کنونی کشور دارند و اگر رسانه رسالتش را به درستی انجام دهد امنیت و سلامت انتخابات بالا می رود.

 

 

در ادامه این نشست برخی از خبرنگاران به بیان دیدگاه های خود پرداختند که بخشی از آن ها را در زیر می خوانید:

 

ادریس کشاورز مدیر مسئول پایگاه خبری صبح خرد: رسانه ها باید دقت کنند به خطوط قرمز ورود نکنند و اهل توهین و تخریب نباشند و طبیعی است هر رسانه ای هر جایی دچار تخلف در این حد شده مدعی حق شکایت و بررسی موضوع را دارد./مدیران قدرت مانور و خلاقیت را از رسانه ها نگیرند و اجازه دهند رسانه ها در چارچوب های مشخص شده قانونی کار کنند.

 

 

وی افزود: در انتخابات ۱۴۰۰ هر رسانه ازاد و مختار است در چهارچوب قانون و مقررارات برای جریان سیاسی که بدان علاقمند است قلم بزند و حمایت کند و این که مدعی باشیم رسانه باید اصل بی طرفی را رعایت کند قاعده درستی نیست چون هر رسانه خط مشی و سیاست گذاری خود را دارد

 

 

سید روح الله احمدی سردبیر پایگاه خبری راه ملت:نظام اسلامی برای کوچکترین ساختارانتخابات برگزار می کند،و هر فردی که از صندوق ارای مردم بیرون بیاید قابل احترام است.

 

 

وی تصریح کرد: انتظار می رود شورای تامین از رسانه و خبرنگاران حمایت کنند.

 

 

محسن تباری عصر نیر:سایتی که مطالبات مردم را پیگیری می کرد فیلتر شده، توقع است که پیگیری شود.

 

 

ثارالله اذریتون:به اعضای کمیته اجرایی و مدیرانی که در ستادها فعالیت می کنند تذکر داده شود.

 

 

 

تصاویر دیگری از این نشست را در زیر مشاهده کنید :

 

 

منتشر شده در :2021/05/23 - 09:05|شناسه خبر: 65078 605 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه