امروز :شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۵۰:۴۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آتش دوباره زباله های دهدشت به جان غلات کشاورزان/شهردار دهدشت: آتش سوزی ها عمدی است/ تصاویر

پراکندگی و دپوی غیربهداشتی زباله در نزدیکی شهر دهدشت و روستای طولیان ، زخم های کهنه ای است که با آتش سوزی هر از گاه این زباله ها سرباز می کند و اینک تبدیل به عامل تهدیدکننده مضاعف برای این عرصه ها شده است.

راه ملت: به گزارش راه ملت از دهدشت؛ پراکندگی و دپوی غیربهداشتی زباله در قسمتی از مناطق طبیعی دهدشت علاوه بر خسارت های فراوان زیست محیطی، در پی چنین اتفاقی شیرابه ناشی از آن نیز در این عرصه ها منجر به خشکیدن انواع گونه های ارزشمند گیاهی، آسیب به زمین های زراعی کشاورزان و حتی روی منابع آب های زیرزمینی نیز اثرات سوء داشته است.

 

 

با این وجود ، سالهاست که مناطقی از عرصه های جنگلی این شهر مکان دفع زباله شهرستان کهگیلویه بالاخص شهر دهدشت و حومه شرقی آن دچار آتش سوزی می شود و اگرچه با همکاری دوستداران طبیعت ، اهالی روستاهای رنج دیده و گاها سایر مسئولان دستگاه های مرتبط نسبت به اطفای حریق و مهار آتش دراین منطقه تلاش های فراوانی صورت می گیرد اما هر از گاهی دو باره رخ می دهد و این مساله نشان می دهد باید عزمی برای پیشگیری از ان در منطقه وجود اید.

 

شهردار دهدشت در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری در پی آتش سوزی دوباره این مکان و آسیب دوباره به زمین های زراعی کشاورزان گفت: متاسفانه این آتش سوزی ها توسط برخی افراد و به صورت عمدی رخ می دهد و نیروهای شهرداری به هیچ عنوان حق انجام اینکار را ندارند.

احسان تابش نژاد افزود: به هر حال پیگیر تهیه یک دستگاه بلدوزر هستیم تا با مدفون کردن، مجددا سایت زباله را ساماندهی کنیم.

 

 

وی تصریح کرد: با فرمانداری و راهداری مکاتبه کردیم و به ما قول آخر هفته آینده را دادند تا با در اختیار قرار دادن یک دستگاه بلدوزر در اختیار شهرداری  تا حدی این معضل را حل و فصل کنیم.

 

به گزارش راه ملت، گفتنی است خوشبختانه این آتش سوزی با  اقدام بموقع اهالی روستای طولیان و اطلاع به  آتش نشانی مهار شد اما تکرار دوباره این اتفاق نشان می دهد باید عزمی برای پیشگیری از آن در منطقه وجود اید.

 

تصاویر ارسالی به این پایگاه خبری از این آتش سوزی را در زیر مشاهده می کنید:

 

 

منتشر شده در :2021/06/01 - 06:06|شناسه خبر: 65299 444 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه