امروز :دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۵۲:۱۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

افزایش ظرفیت تولید کارخانه های دام و طیور در استان/خروج ۱۱ واحد مرغداری از چرخه تولید به دلیل عدم رعایت پروتکل های زیست محیطی

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این استان ۱۱ واحد مرغداری به دلیل مسائل زیست‌محیطی به طور کامل از لیست مرغداری‌های ما خارج شدند ولی مشکل ۲۵ واحد پرورش مرغ گوشتی در جلسات رفع موانع تولید، برطرف شده و به چرخه تولید برگشتند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور در نشست قرارگاه امنیت غذایی این استان اظهار کرد: هم در بعد تولید و هم در بعد نظارت وضعیت بهتری حاکم شده اما برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به تلاش بیشتری داریم.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: به عنوان مثال در نهاده‌های دامی که چالش‌هایی وجود داشت، ظرفیت تولید کارخانه خوراک دام و طیور یاسوج از میزان ۲۵ تن در روز به ۵۰ تن و در شهرستان گچساران این ظرفیت تولید از ۶۰ تن به ۱۱۰ تن در روز افزایش یافته است تا بتوانیم نهاده‌ها را بهتر به دست دامدار برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عملکرد این قرارگاه در یک‌ماه اخیر گفت: برگزاری ۲۰ نشست، ساماندهی ۱۵۰ نیروی بازرس بسیجی و ۷۵ نیروی بازرس جدید، ۷ جلسه تخصصی با سازمان صمت، ۲۸ جلسه تنظیم بازار، توزیع ۱۲۶ هزار تن نهاده‌های جو،ذرت و کنجاله، توزیع یک‌هزار و ۵۰۰ تن مرغ منجمد، ۸۷۱ تن روغن خوراکی خانوار، ۱۳۵ تن شکر مصرفی خانوار و ۱۰۰ تن شکر صنعتی و صنفی بخشی از اقدامات قرارگاه امنیت غذایی این استان است.

معتمدی‌پور همچنین اضافه کرد: در این مدت ۸۲۵ راس دام زنده از دامداران و عشایر خریداری شده و ۸۹ تن گوشت قرمز نیز توزیع شده است.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این استان ۱۱ واحد مرغداری به دلیل مسائل زیست‌محیطی به طور کامل از لیست مرغداری‌های ما خارج شدند ولی مشکل ۲۵ واحد پرورش مرغ گوشتی در جلسات رفع موانع تولید، برطرف شده و به چرخه تولید برگشتند.

وی همچنین از صدور موافقت اصولی ۱۷ واحد جدید پرورش مرغ در این استان خبر داد و تاکید کرد: با بهره‌داری از این واحدها و فعالیت مجدد واحدهای غیرفعال، ۸۰ درصد نیاز مردم کهگیلویه و بویراحمد به گوشت مرغ در درون همین استان تامین می‌شود.

معتمدی‌پور در بخش دیکری از صحبت‌هایش به چالش‌های مقطعی تخم مرغ هم اشاره کرد و گفت: برخی واحدهای تولید تخم‌مرغ زیر نظر نهادهایی خارج از استان اداره می‌شدند که تولیدات آن‌ها به خارج از استان می‌رفت که با پیگیری‌ و رایزنی انجام شده، قرار است که این تولیدات در بازار همین استان توزیع و مصرف شوند.

وی تصریح کرد: چهار واحد تولید مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۷ تن در روز در این استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

منتشر شده در :2022/02/08 - 10:02|شناسه خبر: 71466 619 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه