امروز :دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۱۵:۰۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در دیدار صمیمی صنف دامداران با نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس، مطرح شد؛

لزوم تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی وضعیت دامداری در کهگیلویه/ پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای حمایت از دامداران/ تاکید بر تامین نهاده دامی/ ضرورت احداث کارخانه شیر در حوزه انتخابیه

معتمدی‌پور؛ با پیگیری‌ها و تلاش‌های نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس و استاندار ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به استان تخصیص یافت

به گزارش راه ملت: نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بر ضرورت تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی وضعیت دامداری در حوزه انتخابیه تاکید کرد.

عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان، مدیرکل منابع طبیعی استان، مدیرکل دامپزشکی استان، فرماندار کهگیلویه ، جمعی از مدیران شهرستانی و نمایندگان دامداران شهرستان نشستی برای بررسی مشکلات این صنف برگزار شد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در این دیدار، گفت: نخستین پیشنهاد برای برون رفت از وضعیت موجود ایجاد چند کارگروه متشکل از فرماندار شهرستان، مدیرکل جهاد کشاورزی و نماینده دامداران است تا بتوان مشکلات را بررسی و در نهایت پیگیری کنیم.

موحد با اشاره به صحبت‌های نماینده گاوداری‌ها، بیان کرد: انتقال شیر به بهبهان برای تولید کنندگان دردسرساز است و انتظار می‌رود راه‌حل مناسبی برای احداث کارخانه شیر فراهم شود.

وی،گفت : باید زمان مناسب از سوی مسئولان مشخص شود تا بتوان براساس آن به دامداران و تولیدکنندگان قول مساعد داد.

موحد، تاکید کرد: می‌طلبد پس از تشکیل چندین کارگروه طی یک هفته مشکلات آنها بررسی و همچنین ظرف دوهفته پس از ایجاد این کارگروه‌ها نتیجه یا راه حل آن را اعلام کنند.

وی همچنین بر تشکیل کارگروه نهاده در سطح استان تاکید کرد و افزود: این مهم موجب می‌شود تا نهاده در کمترین زمان ممکن به دست دامدار برسد.

موحد با اشاره به اهمیت پشتوانه مالی مورد نیاز دامداران و تعاونی‌ها، اظهار داشت: باید وام و تسهیلات کم بهره در اختیار دامداران قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقال نهاده‌های دامی از بنادر به مرکز استان و ارسال مجدد از مرکز استان به کهگیلویه، تصریح کرد: بهتر است مجموعه جهاد کشاورزی تدبیری بیاندیشند تا نهاده دامی سهم کهگیلویه از آنجا جدا شود و نیاز به ارسال به مرکز استان نباشد و از دوباره کاری جلوگیری شود.

وی، گفت: باید موانع مختلف پیش‌روی تعاونی‌های مختلف برداشته شود تا شاهد رونق و توسعه این واحدها باشیم.

موحد با اشاره به سوء استفاده دلالان از بعضی امتیازات حوزه کشاورزی و دامداری، عنوان کرد: باید کسانی که به آنان خدمت ارائه می‌شود به معنای واقعی دامدار یا کشاورز باشند.

سید علی معمتدی‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با اشاره به حضور همه مدیران کل زیر مجموعه جهاد کشاورزی در این نشست، اظهار داشت: تصمیماتی در سطح کلان کشور گرفته شده است و بخشی از وظایف صمت به جهاد کشاورزی واگذار شد.

وی، تصریح کرد: زیر ساخت این مواد غذایی و امنیت غذایی و اقتصادی در بحث دامداری دامپروری است ، به همین دلیل بخش دام اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: سه کشتارگاه در استان وجود دارد که از این تعداد ۲ کشتارگاه در بویراحمد و یک کشتارگاه در گچساران فعال است

وی، افزود: ۳۳ تا ۴۴ مرغداری در شهرستان کهگیلویه بزرگ وجود دارد و نیاز به احداث کشتارگاه ضروری است و در کنار آن نیاز به سردخانه به شدت احساس می‌شود.

معتمدی، عنوان کرد: در سطح شهرستان یک کارخانه شیر وجود دارد که در حال حاضر فعال نیست و در تلاش هستیم که آن را فعال کنیم.

وی با اشاره به عدم فعالیت کارخانه شیر، گفت: دو مشکل عمده وجود دارد یکی تامین ۲ ماشین حمل شیر و مشکل دیگر گازرسانی به آن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به میزان بالای تولیدات گندم و دیگر محصولات کشاورزی در شهرستان نسبت به دیگر شهرستان‌های استان، ابراز کرد : متاسفانه نبود سیلو یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی این منطقه است.

معتمدی‌پور با اشاره به وضعیت اتحادیه‌ها در شهرستان کهگیلویه، گفت: اتحادیه ها در کهگیلویه نسبت به دیگر شهرستان‌ها ضعیف‌تر است و این نخستین نشستی است که می‌تواند بارقه‌ای از امید ایجاد کند.

وی به مشکلات بخصوص در حوزه خوراک دام در شهرستان اشاره کرد و افزود: تقریبا نسبت به سال گذشته توزیع خوراک دام در بین دامداران رشد ۶۰درصدی را نشان می‌دهد.

معتمدی‌پور با اشاره به افزایش قیمت گندم که حدود ۱۲هزار تومان و یک هزار تومان هم پاداش است، گفت:سیاست وزیر دولت جدید بر این است که تا قراردادی نباشد، هیچگونه تولیدی انجام نشود و محصولات کشاورزی باید دارای تضمین خرید باشند.

وی، تاکید کرد: هر محصولی که بر اساس خرید یارانه دولتی باشد باید نظارت بر فروش،و توزیع آن بر اساس قانون جدید صمت و کشاورزی انجام شود.

معتمدی‌پور، گفت: به طور قطع تولیدکنندگان واقعی از این افزایش قیمت متضرر نمی‌شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، عنوان کرد: در ایام پایانی سال میزان تولید مرغ ۳۲ درصد افزایش داشته است و در ایام تعطیلات و گردشگرپذیر بشدت میزان نیازمان به مرغ به سه برابر و به ۱۱۸۹تن در مدت مشابه سال گذشته رسید که از مرغ منجمد استفاده کردیم که در ۷۵ نقطه توزیع شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان،گفت: در بحث زیر ساختی مجموعا نزدیک به ۴۰ میلیارد به سه پروژه سد کوهبرد، سد ایلی‌اباد و پروژه دشت‌بن لنده اختصاص داده شده است.

معتمدی‌پور، تصریح کرد: ۱۰۴میلیارد تومان با توجه به تسهیلات تبصره ماده ۱۸سهمیه داشتیم که با پیگیری‌های نماینده در سطح وزارتخانه و استاندار میزان نیاز ما نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان بود که حدود ۷۵۰میلیارد تومان در اختیار ما قرار دادند که جهش بزرگی در زمینه زیر ساختی و کشاورزی است.

منتشر شده در :2022/05/06 - 01:05|شناسه خبر: 73495 341 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه