امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۴۷:۰۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ورود سامانه بارشی به استان با هشدار سطح نارنجی متمایل به قرمز/ هموطنان از سفر به کهگیلویه و بویراحمد خودداری کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از ورود سامانه بارشی به استان همراه با هشدار نارنجی متمایل به قرمز خبر داد.

به گزارش راه ملت؛ علیرضا نیک‌روز در نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران از ورود سامانه بارشی به استان از روز چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه خبر داد و گفت: شدت این سامانه بارشی بامداد پنج‌شنبه تا اوایل روز جمعه خواهد بود که هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور هشدار نارنجی متمایل به قرمز صادر کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بیان کرد: جلسه اضطراری مدیریت بحران به منظور ارتقاء سطح آمادگی دستگاه‌های عضو و اطلاع رسانی به مردم خصوصا کشاورزان، کوهنوردان، عشایر و مسافران برگزارشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بر آمادگی صد درصدی همه دستگاه‌های اجرایی طی این ایام تاکید کرد.

وی اعلام کرد: این سامانه بارشی همه مناطق استان را در برمی‌گیرد.

نیکروز افزود: با توجه به شدت بارش‌ها در سامانه بارشی جدید توصیه می‌شود هموطنان در یکی دو روز آینده تا روز جمعه ۲۵ فروردین ماه از مسافرت غیر ضرور به استان کهگیلویه وبویراحمد خودداری کنند.

نیکروز به کوهنوردان توصیه کرد تا پایان مخاطرات از صعود به ارتفاعات خودداری نمایند.

مدیرکل بحران استانداری یادآور شد: خوشبختانه بارش‌های خوب سال زراعی جاری موجب تکمیل شدن ذخیرگاه سدهای استان شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در سامانه بارشی امکان سرریز شدن این سدها وجود دارد لذا توصیه می شود کشاورزان، عشایر و مردم از اتراق در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

نیکروز بر آمادگی جهاد کشاورزی طی روزهای آینده تاکید کرد و گفت: بارندگی‌ها ممکن است سبب خسارت به محصولات کشاورزی شود لذا گلخانه ها مقاوم سازی و ورودی آب‌ طرح های پرورش ماهی کنترل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری افزود: اقامتگاه های میراث فرهنگی، سالن های تربیت بدنی و آموزش و پرورش و دهیاری ها در حالت آماده باش کامل باشند، ضمن اینکه عشایر اقدامات لازم جهت پیشگیری از خسارت احتمالی را انجام دهند.

علی کرمی سرپرست اداره کل هواشناسی استان هم با بیان اینکه همه شهرستان‌های استان درگیر این سامانه بارشی هستند، گفت: میانگین بارش ۶۰ تا ۷۰ میلی‌متری برای برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

منتشر شده در :2023/04/11 - 08:04|شناسه خبر: 83065 200 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه