امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۲۸:۳۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت بستر ساز مشارکت برای ساختن آموزش و پرورش قوی

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد جشنواره رسانه و تعلیم تربیت را بستر ساز مشارکت برای ساختن آموزش و پرورش قوی عنوان کرد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد؛ سید ولی موسوی در جلسه کمیته شورای اطلاع رسانی وتبلیغات نخستین جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت در استان گفت : این جشنواره با هدف بررسی وضعیت کیفیت نظام آموزشی و راهکارهای مناسب برای کارایی و اثربخشی آن و تاثیر رسانه بر پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شده است .

وی با بیان اینکه نقش رسانه در توسعه متوازن رشته ای و ارتقاء کیفیت نظام آموزشی در عصرحاضر که عصر سلطه ارتباطات است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: جشنواره رسانه و تعلیم وتربیت فرصتی است تا با بهره گیری از ظرفیتهای اصحاب رسانه شاهد پویایی و بالندگی نظام تعلیم وتربیت در استان باشیم.

موسوی بیان کرد: امروزه رسانه‌ها فراتر از مرز‌های جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی، هویت انسان معاصر را تحت تأثیر قرار داده‌اند، به طوری که می‌توان هویت انسان مدرن را هویت رسانه‌ای نام گذاشت.

وی به محورهای نخستین جشنواره رسانه و تعلیم وتربیت اشاره کرد وگفت: بررسی وضعیت کیفیت نظام آموزشی و راهکارهای مناسب برای کارایی و اثربخشی آن ، تاثیر رسانه بر پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین، نقش رسانه در توسعه متوازن رشته های و ارتقاء کیفیت آموزشی ، نقش رسانه در تعلیم و تربیت نسل انقلابی و ارتقا منزلت معلم ، نقش رسانه در عدالت تربیتی، نصیب آموزشی برابر و مردمی سازی آموزش و پرورش و تقویت مدارس دولتی ، تشویق مشارکت خیرین و مردم در امر مدرسه سازی و توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی رفاهی و ورزشی و نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی و مقابله با آسیب های نوین اجتماعی در مدارس بخشی از محورهای جشنواره رسانه و تعلیم وتربیت است.
موسوی ، معرفی معلمان و دانش آموزان خلاق در عرصه تعلیم و تربیت،چگونگی جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل،راهکارهای اجرایی کردن جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب در آموزش و پرورش، ترویج قرآن، نماز، حجاب و عفاف، سیره نبوی و فرهنگ انتظار در مدارس، شاداب سازی و توسعه ورزش در مدارس، تولیدات رسانه‌ای اردوهای راهیان نور و گروه های جهادی دانش آموزی ، نقش آموزش و پرورش در جوانی جمعیت را از دیگر محورهای نخستین جشنواره تعلیم وتربیت عنوان کرد.
موسوی گفت: معرفی شهدای معلم و دانش آموز استان کهگیلویه و بویر احمد در دفاع مقدس و نقش آموزش و پرورش در تحقق شعار سال ۱۴۰۲ به نام مهار تورم و رشد تولید به عنوان بخش ویژه جشنواره نیز پیش بینی شده است.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد در ادامه گفت: فعالان رسانه ای وفضای مجازی ، دانش آموزان ، دانشجومعلمان و فرهنگیان می توانند آثار خویش را در قالب های یادداشت ومقاله ، گزارش خبری ، گزارش تحقیقی ، کلیپ وفیلم کوتاه ، پادکست ، پوستر ، عکس ، مستند ، اینفوگرافی ، موشن گرافی و مصاحبه به صورت حضوری یا مجازی به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان ارسال نمایند .
وی از علاقمندان و دلسوزان نظام تعلیم و تربیت دعوت کرد تا برای ساختن آموزش و پرورش قوی در این جشنواره مشارکت فعالانه داشته باشند و آثار خویش را تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ به دبیرخانه این جشنواره مستقر در روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تحویل دهند.

موسوی در پایان، گفت: اختتامیه این جشنواره با حضور مسولان کشوری و استانی در مهرماه برگزار خواهد شد.

منتشر شده در :2023/07/11 - 05:07|شناسه خبر: 85947 120 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه