امروز :جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۳۸:۲۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در سفر هیئت دولت به استان مصوب شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از برنامه ریزی تجهیز و بهره برداری بیمارستان سوختگی گچساران، تأمین و تجهیز ۱۵ دستگاه دیالیز و دو دستگاه آنژیوگرافی، تأمین و تجهیز دستگاه رادیوتراپی خبر داد و افزود: در مجموع بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در سفر هیئت دولت به استان مصوب شد.

به گزارش راه ملت؛ سعید جاودان سیرت در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: ۱٠ هزار بیمار خاص و سرطانی در استان داریم که خدمات رایگان به آنها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال جاری ۲۴ پروژه قابل افتتاح داشتیم، اظهار کرد: ۳۵٠ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: یکی از شاخص ترین پروژه‌های افتتاحی ما بیمارستان ۳۲ تختخوابی بهمئی بود.

جاودان سیرت با اشاره اینکه طی سال جاری با حضور رئیس جمهوری در استان، ۹۹ درصد طرح‌های پیشنهادی با اعتبار ۸۶۵ میلیارد تومان مصوب شد، تصریح کرد: این مصوبات فارغ از اعتبارات بیمارستان دهدشت و درمانگاه بزرگ پاتاوه است.

وی از برنامه ریزی تجهیز و بهره برداری بیمارستان سوختگی گچساران، تأمین و تجهیز ۱۵ دستگاه دیالیز و دو دستگاه آنژیوگرافی، تأمین و تجهیز دستگاه رادیوتراپی خبر داد و ادامه داد: در مجموع بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در سفر هیئت دولت به استان مصوب شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان ما از دو هزار و ۲٠٠ نفر به دو هزار و ۵٠٠ نفر رسید، عنوان کرد: ارتقای ظرفیت‌های نیروی انسانی در محورهای مختلف محقق شد.

جاودان سیرت ضمن ابراز نگرانی از سرانه فضای آموزشی چهار متر و ۵٠ سانتیمتر به ازای هر دانشجو در استان کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: این سرانه در سطح کشور ۱۵ متر است که ارتقای سرانه آموزشی با اعتبارهای در نظر گرفته شده برای سه دانشکده هدفگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در رشته‌های مختلفی نیروهای فوق تخصص را فعال کردیم، اظهار کرد: خوشبختانه از خدمات این بخش استفاده و استقبال مطلوبی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برداشتن سقف کارانه در مناطق محروم، تشکیل قرارگاه نظارت بر سلامت، تشکیل شورای عالی نظارت بر بهداشت و درمان و افزایش ۱٠٠ درصدی حق ماندگاری پزشکان مقیم را از اقدامات دولت سیزدهم در سطح استان عنوان کرد.

جاودان سیرت از کسب رتبه ممتاز اعتبار بخشی بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: این اعتبار بخشی در بهبود درآمد بیمارستان‌ها مؤثر است.

وی افزود: افتتاح مرکز پزشکی هسته‌ای، افتتاح کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها در سطح استان محقق شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: تخت‌های ویژه ما نیز از ۱۴۶ عدد به ۱۵۶ تخت رسید تعداد تخت‌های بیمارستانی ما نیز از یک هزار و ۳۵٠ تخت به یک هزار و ۵٠٠ تخت رسیده و افزایش داروخانه‌ها از ۹۶ داروخانه به ۱۲۲ عدد را داشتیم.

جاودان سیرت با تاکید بر اینکه ۹ بیمارستان وابسته به علوم پزشکی و سه بیمارستان دیگر نیز در سایر بخش‌ها فعال است، بیان کرد: دو هزار و ۵۲۴ دانشجو در پنج دانشکده علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.

منتشر شده در :2023/08/15 - 10:08|شناسه خبر: 86902 198 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه