امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۴۳:۵۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

شصت و هفتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان دنا/یاسوج، برگزاری کارگاه آموزشی «انتقال تجربه کارگردانی» /اهمیت برگزاری جشنواره های سینمای جوان در سینمای کشور

کار گاه آموزشی انتقال تجربه کارگردانی (استاد محمد حسین لطیفی)صبح امروز با حضور معاون امور استان ها و جشنواره ها،معاون آموزشی،معاون تولید انجمن سینمای جوانان کشور و شرکت کنندگان حوزه فیلم و عکس و هنرمندان استانی در سالن کنفرانس هتل پارسیان یاسوج برگزار شد.

به گزارش راه ملت،محمد حسین لطیفی کارگردان تاثیر گذار سینمای کشور با اشاره به جایگاه کارگردانان و تغییر نسل در سینمای کشور از گذشته تاکنون گفت:
سینما مثل دو ۴ در صد متر امدادی است یعنی نسلی سینما را از قبل از انقلاب به ما تحویل دادند و نسل ما کم کم داریم به دوران بازنشستگی می رسیم هر چند فیلمسازی بازنشستگی ندارد اما واقعیت این است که نسل نو در ادامه چوب را می گیرد و ادامه مسیر را طی می کند.
لطیفی با اشاره به اهمیت برگزاری نشست ها و سمینار های گوناگون جهت پویایی نسل جدیدتر در سینمای ایران گفت: اگر این نشست ها و انتقال تجربه ها بیشتر باشد نسل آینده  ما پویاتر است تجربیات گذشتگان را تجربه نمی کند اگر این بچه ها تجربه های جدید را بدون پشتوانه و بدون ریشه در گذشته خود جویا شوند ممکن است در خیلی از فصل ها جدایی اتفاق بیفتد و برگزاری چنین نشست هایی در کنار برگزاری جشنواره ها برای انتقال تجربیات به نسل جدیدتر بسیار ارزشمند می باشد.

لطیفی به اهمیت سینمای جوانان و برگزاری جشنوارهای اینچنینی اشاره کرد وگفت:برگزاری این جشنواره ها بها دادن به نسل نو و آینده ساز سینمای ماست،نسلی که قرار است پویاتر بشود.

مگر این جشنواره ها چقددر هزینه دارد؟
ما اگر بیست جشنواره در این وسعت برگزار کنیم به اندازه یک چهارم جشنواره های روتین و بدون خروجی هزینه ندارد.

وی ادامه داد: بسیار با جشنواره هایی که برای سینمای جوان اتفاق می افتد موافقم چون چرخش در آنها وجود دارد مخصوصا اینکه در تمام استانها تمام بچه ها دیده می شوند با هم مراوده و سفر می کنند  و فیلمسازهای آینده ایران زمین ما در کنار هم قرار می گیرند جای مباهات دارد.

لطیفی در ادامه به اهمیت کارگاه های آموزشی سینمای جوانان در کنار برگزاری جشنواره ها اشاره کرد و گفت: جشنواره بدون کارگاه ها فشل است. اگر قرار باشد فقط فیلم ببینیم و برویم آن اتفاقی که باید نمی افتد . پویایی جشنواره به مراوده ای است که بین فیلمسازان قدیم و جوانانی که در آغاز راه و  وپر انرژی هستند اتفاق می افتاد و اگر این کارگاه ها نباشد برگزاری جشنواره به تنهایی به این پویایی کمکی نمی کند.

منتشر شده در :2023/09/27 - 10:09|شناسه خبر: 87962 111 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه