امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۵۱:۰۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در دیدار معاون درمان وزارت بهداشت با استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

صدور مجوز ساخت بیمارستان سرطان در یاسوج/تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات به حوزه بهداشت و درمان استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون/بهره‌برداری از ۱۵ پروژه بهداشتی و درمانی در دهه فجر

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با استاندار کهگیلویه  و بویراحمد گفت: با توجه به مشکلات این استان در زمینه درمان بیماری های قلبی، خوشبختانه با نصب دستگاه آنژیوگرافی و تامین نیروی انسانی این مشکل مرتفع شده لذا دیگر نیاز نیست که مردم جهت درمان بیماری های قلبی خود به استان های مجاور مراجعه نمایند.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر سعید کریمی در ادامه افزود: در زمینه بیماری های چشم و شبکیه نیز یک دستگاه برای استان نیاز است که آن را تامین خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان استان کهگیلویه و بویراحمد طی دوسال اخیر اتفاقات خوبی رخ داده است، افزود: تجهیزات بسیاری خوبی به این استان تخصیص داده شده است که نمونه ای از آن NICU  برای نوزادان تازه متولد شده است.

وی از صدور مجوز ساخت بیمارستان سرطان در استان خبر داد و گفت: باید اهتمام و پیگیری های لازم جهت تسریع در ساخت این بیمارستان صورت پذیرد و جهت تامین تجهیزات آن به طور رایگان قول مساعد خواهیم داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه ابراز داشت: مشکلات استان ما در بحث بهداشت و درمان با استان های همجوار تفاوت دارد. متاسفانه ما از نظر امکانات از همه آنها پایین تر هستیم.

دکترعلی احمد زاده با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان یاسوج پیشرفت خوبی داشته است، افزود: از لحاظ نحوه آموزش کاملا منطبق با شیراز و جزء بهترین ها هستیم اما با وجود پزشکان متخصص، امکانات سطح پایینی در استان داریم که لازم است وزارت بهداشت توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

وی یادآور شد: در امکانات اولیه، در بحث سرطان حتی در حوزه تشخیص آن و نیز در بحث سی تی اسکن بیمارستان هایمان مشکل داریم. بار درمانی چهار شهرستان ما بر دوش بیمارستان دهدشت است که جوابگو نیست و نیازمند حمایت وزارت بهداشت برای ساخت بیمارستان های جدید هستیم.

دکتر احمد زاده تاکید کرد: در سفر وزیر محترم بهداشت به استان مصوبات خوبی داشتیم اما هنوز عملیاتی نشده اند، مردم به این مساعدت ها امید دارند و چنانچه اجرا نشوند ناامید خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هزار میلیارد تومان اعتبار نیز در سفر دوم ریاست جمهوری به بخش بهداشت و درمان استان تخصیص داده شده درحالی که تنها استانی هستیم که مرکز آن بیمارستان سرطانی ندارد و امیدواریم با همراهی وزارت بهداشت در این زمینه گام های موثری برداشته شود.

در ادامه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات از محل هیئت امنا در زمینه های مختلف به استان تحصیص داده شده است که بخشی از آنها هم اکنون در انبارها هستند و بخشی نیز توزیع گردیده اند.

دکتر سعید جاودان سیرت خاطر نشان کرد: طی سفر اخیر ریاست محترم جمهور به استان ۲۹ پروژه ملی و استانی در حوزه بهداشت و درمان استان به بهره برداری رسید که بیمارستان بهمئی یکی از مهمترین این پروژه ها بود.

وی اذعان داشت: در دهه فجر سالجاری نیز ۱۵ پروژه افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید و بالغ بر ۲۶ پروژه در دست اقدام داریم که از ۳۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

دکتر جاودان سیرت خاطر نشان کرد: در بحث رادیوتراپی طی صحبت هایی که با آقای دکتر کریمی دادیم، مجوز های اصلی لازم برای ساخت بیمارستان ۹۶ تخت خوابی مربوط به سرطان و متعلقات آن صادر شده که بی شک در کاهش مشکلات مردم ما بسیار موثر خواهد بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن تقدیر وتشکر از معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: نگاه دکتر کریمی و تیم ایشان در معاونت درمان به استان تاکنون دید مثبتی بوده و یقین داریم که در ادامه هم همینگونه خواهد بود و سفرشان به استان قطعا پربار است.


 

منتشر شده در :2024/01/31 - 08:01|شناسه خبر: 89487 75 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه