امروز :دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۲۱:۳۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

بهره‌برداری از دستگاه «لاپاراسکوپی» اتاق عمل در کهگیلویه و بویراحمد/ نخستین جراحی “اسلیو معده” در بیمارستان شهدای گمنام یاسوج انجام شد

مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه‌و‌بویراحمد از خرید دستگاه “لاپاراسکوپی ” اتاق عمل در استان خبر داد.

به گزارش راه ملت؛ یونس محمودیان، عنوان کرد: تجهیزات مورد نیاز عمل جراحی اسلیو معده به قیمت ۴۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

وی با بیان اینکه این جراحی توسط پزشک فوق تخصص ” سید لطف‌الله عابدینی” انجام می‌شود، بیان کرد: این عمل جراحی برای نخستین بار در بیمارستان شهدای گمنام یاسوج و با موفقیت انجام شده است.

مدیردرمان تامین اجتماعی کهگیلویه‌و‌بویراحمد، تصریح کرد: عمل لاپاراسکوپی یا خارج کردن معده روشی نوین است که رایج شده و تنها در چند دانشگاه بزرگ کشور انجام می‌شود.

راه‌اندازی ۲ کلینیک دیابت در استان

محمودیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به انجام بیش از ۸۱۵ هزار ویزیت رایگان، عنوان کرد: دو کلینیک دیابت در شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه راه اندازی شد.

وی از راه‌اندازی سونوگرافی شهرستان کهگیلویه در سال جاری خبر داد و افزود: مجوز لازم برای خرید دستگاه سونوگرافی جدید جهت پلی‌کلینیک گچساران صادر شده است.

محمودیان با بیان اینکه به غیر از مراکز ملکی ۵۳۲ مرکزدرمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی کهگیلویه‌و‌بویراحمد هستند، افزود: هم اکنون ۱۷۲ پزشک عمومی، ۱۱۴ مرکز داروخانه، ۱۲۹ مرکز پاراکلینیکی مانند رادیولوژی و آزمایشگاه، ۶۶ درمانگاه خصوصی و دولتی و ۹ بیمارستان طرف قرارداد تامین اجتماعی هستند.

وی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۴.۵ درصد از جمعیت ۷۲۶ هزارنفری استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه‌و‌بویراحمد، خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار خدمت در مراکز ملکی در ۱۴۰۲ ارائه شد.

وی با بیان اینکه در بحث درمان غیر مستقیم در تعهدات کمی عقب بودیم، بیان کرد: مراکزی با ۹ ماه مطالبات معوقه داشتیم که در ۲ ماهه اخیر مطالبات مراکز پرداخت شد.

تامین اجتماعی به دنبال سرمایه‌گذار مطمئن برای طرح احداث مجتمع تجاری رفاهی یاسوج است/پایین بودن جامعه آماری بیمه‌شده علت عدم ساخت رفاه گستر و ارائه خدمات گسترده‌تر در استان

محمودیان در پاسخ به سوال خبرنگار راه ملت در خصوص سرانجام طرح احداث مجتمع تجاری، رفاهی تامین اجتماعی شهر یاسوج با گذشت ۲ دهه، عنوان کرد: بحث املاک در حوزه املاک و مستغلات سازمان تحت اختیار مدیران نیست و تا جایی که مطلعم شرکت سرمایه‌گذاری کوثر قرارداد مشارکتی برای ساخت داشته ولی در نهایت تاکنون کاری انجام نشده است.

وی در ادامه افزود: یک سالی می‌شود که به دنبال سرمایه‌گذار مطمئن هستند و در سفر مدیرعامل سازمان مطرح و دائم پیگیری می‌شود.

محمودیان در پاسخ به سوالی در خصوص مسئولیت اجتماعی این سازمان در استان، اظهار داشت: محدود بودن جامعه هدف و آماری یکی از معضلات اصلی استان است که به علت صنعتی نبودن و پایین بودن تعداد بیمه‌شدگان از بسیاری از خدمات محروم می‌شویم.

وی در ادامه، افزود: به عنوان نمونه اگر تعداد بیمه‌شدگان شهرستان کهگیلویه به ۷۰ هزار نفر برسد سازمان نسبت به ساخت پلی‌کلینیک در این منطقه اقدام می‌کند؛ ۵۱ هزار بیمه شده در شهرستان‌های ۴ گانه کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی داریم که حق بیمه آن‌ها در بوشهر و خوزستان حساب می‌شود و ما اینجا به خانواده‌های این افراد خدمات ارائه می‌دهیم و این یکی از اقدامات سازمان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

محمودیان علت نبود رفاه گستر در استان را به علت جمعیت پایین بیمه شدگان عنوان کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص راه‌پله اضطراری پلی‌کلینیک بیمارستان شهید جلیل، بیان کرد: طرح توجیهی این پروژه پیش از آغاز به کار بنده شروع شده بود مجری پروژه یکی از مهندسین بنام بود و راهی جز اینکه راه‌پله به ساختمان ورود کند نداشتیم، دیوار برشی باید برای ورودی راه‌پله دیده می‌شد و مجری پروژه گفته بود که دیوار برشی را اگر ببرید مشکلی برای ساختمان ایجاد نمی‌شود و برخی می‌گفتند که اگر بریده شود ساختمان ریزش می‌کند برای این مهم مکاتبه‌ای با سازمان داشتیم و سازمان خواستار برگزاری بازدید میدانی با حضور مسئولان آتش‌نشانی و شهرداری شد تا تأییدیه استاندارد گرفته شود؛ مکاتبات انجام شده است و منتظر نظر آتش‌نشانی هستیم؛ ما در ۳ جهت دیوار برشی داریم و در آینده نزدیک این پروژه به سرانجام و نهایی می‌شود.

منتشر شده در :2024/08/25 - 08:08|شناسه خبر: 93000 153 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه