امروز :شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۴۴:۴۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر رفع مشکلات و کمبودهای آتش نشانی یاسوج تاکید کرد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر رفع مشکلات و کمبودهای آتش نشانی یاسوج تاکید کرد و گفت: این مساله باید در دستور و اولویت برنامه های حوزه معاونت عمرانی و مدیریت شهری و شهرداری قرار گیرد.

به گزارش راه ملت؛ یدالله رحمانی در آیین تجلیل از آتش نشانان یاسوج با اشاره به کمبود تجهیزات آتش نشانی گفت: در کمیته بحران و شورای برنامه‌ریزی استان نیازمندی‌ها بررسی و برای رفع آن‌ها کمک شود.

وی با اشاره به محدودیت اعتبارات عمرانی در کشور اظهار کرد: تأکید اعتبارات عمرانی در سطح کشور ۱۱درصد است که از این اعتبار ۱۰درصد به اعتبارات استانی تخصیص داده می‌شود که با این اعتبارات مشکلات رفع نمی‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برنامه‌ها باید به سمت ایجاد منابع پیش برود و شهرداری یکی از دستگاه‌های درآمد هزینه‌ای است که باید درآمدهایش را افزایش دهد.

رحمانی تصریح کرد: مجموعه استانداری هم تلاش می‌کند نیازهای شهرداری یاسوج و سایر نیازهای خدمات شهری را رفع کند.

وی در خصوص گلایه‌های شهردای نسبت به بسته بودن انبار مدیریت بحران در زمان حوادث ادامه داد: با سازو کارهایی این انبار در زمان نیاز باز خواهد شد و از تجهیزات آن برای رفع مشکلات استفاده می‌شود.

«سید هدایت اکبری»، رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه با تبریک این روز به همه آتش‌نشانان زحمتکش گفت: بچه‌های آتش نشانی ما با دست خالی به مصاف آتش می‌روند و با جان خود بازی می‌کنند.

وی به برخی از مشکلات کمبودها و نواقص آتش نشانی یاسوج اشاره و اظهارکرد: در حالی که ساختمان ۱۳ طبقه در یاسوج داریم اما نردبان ما فقط برای ۴ طبقه است.

اکبری با اشاره به اجحاف در حق آتش نشانی یاسوج افزود: در حالی که می‌خواستند یک عدد نردبان بلند مرتبه را به آتش نشانی یاسوج بدهند اما با رایزنی نماینده یک استان دیگر نردبان ما را به آن استان دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج خاطرنشان کرد: در حالی که بچه‌های ما با آتش دست و پنجه نرم می‌کنند امکانات در انبارهای ستاد مدیریت بحران استانداری و در محلی پلمب شده قرار دارد آنها می‌توانند این امکانات را به ما بدهند تا در مواقع بحرانی استفاده کنیم.

اکبری با اشاره به جرثقیل‌های ستاد بحران تصریح کرد: چرا وقتی از آنها استفاده نمی‌کنند به آتش نشانی نمی‌دهند چرا که مجبور هستیم برای بسیاری از کارها بدون جرثقیل از وسایل دستی استفاده کنیم.

وی با اشاره به نمونه‌ای از کمبودها در آتش نشانی این شهر بیان کرد: شاید خوب نباشد که بگویم آتش نشانی تهران ۲۰دست لباس دست دوم به آتش‌نشانان ما هدیه کردند وگرنه همین را هم نداشتیم. از استاندار که خودشان فردی بودجه‌ای هستند می‌خواهیم به آتش نشانی یاسوج بیشتر توجه و کمک کنند.

روز شنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۳ به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر یاسوج، مدیرکل بحران استانداری و جمعی از مسئولان استانی آیین تجلیل از آتش‌نشانان شهرداری یاسوج برگزار شد.

گفتنی است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفتم مهر روز ملی آتش‌نشانی از ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی شهر یاسوج بازدید و از اتشنشانان یاسوج تجلیل کرد.

آتش نشانی مرکز یاسوج دارای ۷۰ نفر نیروی عملیاتی و ۹ خودرو است.

منبع: ایسنا

منتشر شده در :2024/09/28 - 08:09|شناسه خبر: 93430 10 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: News@RaheMellat.ir

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه