امروز :جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۴۷:۵۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

قصه پر غصه زن «گندم برشته» فروش یاسوجی و مسئولان

قصه پر غصه زن «گندم برشته» فروش یاسوجی و مسئولان

در بازار یاسوج که بگذری با آدم‌های پر از درد و غصه‌ای برخورد می‌کنید که شنیدن حرف‌های آنها دل هر انسان را بدرد می‌آورد.

راه ملت:

در بازار یاسوج که بگذری با آدم‌های پر از درد و غصه‌ای برخورد می‌کنید که شنیدن حرف‌های آنها دل هر انسان آزاده‌ای  را بدرد می‌آورد.

ظهر روز جمعه ۲۱ خرداد که خیلی از مردان و زنان ساکن یاسوج در خانه استراحت می‌کردند و یا در کنار خانواده اوقات خوشی را می‌گذراندند، زن میانسالی در خیابان شهید هرمزپور «جنب اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد» از فرط خستگی چشمانش را بسته بود، کنجکاو شدم و به بهانه خرید مقداری محصولات محلی به سمت او رفتم، ضمن خریدن مقداری «گندم برشته» با او هم کلام شدم و سفره دلش را برایم باز کرد.

خانم «ر-ح» دو فرزند دختر و دو فرزند پسر دارد و اهل بخش لوداب است، یکی از فرزندان او در دانشگاه دولتی بوشهر مشغول به تحصیل است و از مشکلات زندگی سخنانی را مطرح کرد که نمی‌توان آنها را در اینجا به رشته تحریر در اورد.

«او» در پاسخ به سئوال‌هایم، گفت: مشکلات زندگی زیاد و مخارج هم بالا است، در منطقه مادوان اجاره نشین هستم و شوهرم به دلیل کهولت سن نمی‌تواند کار کند، اگر چه تحت پوشش کمیته امداد(ره) هستیم اما به دلیل مخارج بالا و وجود دختری مجرد و تحصیل پسرم در دانشگاه مجبور به کار بیرون از خانه نیز هستم.

این مادر که وجودش پر از عشق و مهربانی نسبت به اهل خانه بود نیز در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه «آیا شما به کار بیرون از منزل نیاز دارید؟»، بیان کرد: آری، شوهرم از کار افتاده و دیگر توان کار را ندارد و از همه بدتر اجاره نشینی دردسر بزرگتری است.

«او» اضافه کرد: در گذشته زمین کشاورزی و دامداری داشتیم ولی آنها را به دلیل کم آبی رها کردیم و به یاسوج آمدیم اکنون هم با مشکلاتی روبرو هستیم.

به گفته «این خانم» برخی از زنانی که با او در بازار یاسوج مشغول به فروش محصولات محلی و گیاهان دارویی هستند، مشکلاتی بدتر از او دارند، «پ» افزود: برخی از این زنان مشکلات مالی زیاد دارند و شوهرانشان یا معتاد و یا هم بیکار هستند.

به گزارش کبنا، «ح» در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: در شلوغی بازار گاهاً اذیت می‌شویم برخی اوقات هم مأموران شهرداری اجازه فروش محصولات محلی و گیاهان دارویی را در جاهای پرتردد نمی‌دهند و به همین دلیل گاهاً در نقاط دیگری از بازار فروش می‌کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری یاسوج مکانی را برای فروش موقت محصولات محلی ایجاد کرد ولی متأسفانه استقبالی از این مکان نمی‌شود و از هر گونه سایبانی هم برخوردار نیست و گرما اذیت می‌کند.

به گزارش کبنا، آنطوری که به نظر می‌رسد نصب تابلوی محل فروش موقت محصولات محلی صوری است و عملاً هیچ فردی برای فروش محصولات گیاهان دارویی و محلی در این مکان حاضر نمی‎شود.

yasuj-bazar-khoraki

بنا بر این گزارش، در شلوغی بازار یاسوج گاهاً مواردی اینچنینی به چشم می‌خورد که دل انسان‌ها را آزرده می‌کند و شاید در چنین ساعتی که این «مادر» صورتش از شدت گرما برای کسب روزی سوخته بود، خیلی از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد بدون هیچ دغدغه‌ای در آسایش کامل و شاید هم در آبشارهای خوش آب و هوای یاسوج روزشان را سپری می‌کنند.

امام علی(ع) در پیامی به فرماندهان خود می‌گوید «نکند به واسطه موفقیت یا رسیدن به امکاناتی، روی از مردم برتافته و از آنان دوری گزینید، بلکه باید در این شرایط ، پیوندها را محکم‌تر نموده و مهربان‌تر از گذشته با مردم برخورد نمایید». (نهج البلاغه – نامه ۵۰)

منتشر شده در :2016/06/10 - 08:06|شناسه خبر: 28079 675 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری کبنانیوز" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه