امروز :یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۵۰:۰۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

جادوی هنر هفتم در پایتخت طبیعت ایران زمین؛ بدرقه چهل و یکمین جشنواره فیلم‌ فجر در سرزمین هزار چشمه/ رنگ و بوی دفاع‌مقدس بر روی آنتن سینما هنر یاسوج/ تلاش ضدانقلاب برای بایکوت سینما نافرجام ماند

چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در حالی به خط پایان رسید که ۲۱ فیلم تنها در ۱ سینمای یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد اکران شد و با استقبال کم‌نظیر مردم هنردوست این استان همراه بود.

به گزارش راه ملت؛ اکران فیلم‌های ارزشی از جمله غریب، سرهنگ ثریا و گل‌های باوارده با استقبال مردم سرزمین برف و آفتاب رو‌به‌رو بود.

بررسی‌های میدانی نشان داد باتوجه به تبلیغ خوب محیطی مردم هنردوست این خطه در روزهای پایانی حضور پررنگ‌تری در تماشای فیلم‌ها داشتند.

۲۱ فیلم از چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روزانه در سانس‌های ۱۵، ۱۷:۳۰ و ۲۰:۳۰ در سالن سینما هنر یاسوج  اکران شد و علاقه‌مندان از تاریخ ۱۷ تا ۲۴بهمن ماه امسال این آثار را تماشا کردند.

بلیت فروشی فیلم‌های چهل و یکمین جشنواره فیلم‌ فجر به دو صورت آنلاین و حضوری انجام شد و علاقمندان از طریق سامانه‌های آی‌تیکت (iticket.ir)، ایران‌تیک (irantic.com) و گیشه هفت (gisheh۷.ir) و خرید از گیشه اقدام به تهیه بلیت کردند.

۲۱ فیلم ذیل از روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه در یاسوج اکران شدند.

 ۱ – فیلم سینمایی بعد از رفتن به کارگردانی رضا نجاتی و تهیه کنندگی محمود بابایی 

 ۲ – فیلم سینمایی هوک به کارگردانی حسین ریگی و تهیه کنندگی علی آشتیانی پور 

 ۳ – فیلم سینمایی آه سرد به کارگردانی ناهید عزیزی و تهیه کنندگی سیدرضا محقق 

 ۴ – فیلم سینمایی عطر آلود به کارگردانی هادی مقدم دوست و تهیه کنندگی یوسف منصوری 

 ۵ – فیلم سینمایی کت چرمی به کارگردانی حسین میرزامحمدی و تهیه کنندگی کامران حجازی 

 ۶ – فیلم سینمایی جنگل پرتقال به کارگردانی آرمان خوانساریان و تهیه کنندگی رسول صدرعاملی 

۷ – فیلم سینمایی شماره ده به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری 

۸ – فیلم سینمایی پرونده باز است به کارگردانی کیومرث پور احمد و تهیه کنندگی علی قائم مقامی

۹ – فیلم سینمایی های پاور به کارگردانی هادی محمد پور و تهیه کنندگی مهدی عظیمی و اباذر جوکار 

۱۰- فیلم سینمایی چرا گریه نمیکنی به کارگردانی علیرضا معتمدی و تهیه کنندگی سیدرضا محقق 

۱۱ – فیلم سینمایی سرهنگ ثریا به کارگردانی لیلی عاج و تهیه کنندگی جلیل شعبانی 

 ۱۲ – فیلم سینمایی روایت ناتمام سیما به کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه کنندگی مجیدرضا بالا

 ۱۳ – فیلم سینمایی هفت بهار نارنج به کارگردانی فرشاد گل سفیدی و تهیه کنندگی محمد کمالی پور 

۱۴ – فیلم سینمایی گلهای باوارده به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه کنندگی سعید سعدی 

۱۵ – فیلم سینمایی آن‌ها مرا دوست دوست داشتند به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدرضا رحمانی 

۱۶ – فیلم سینمایی در آغوش درخت به کارگردانی بابک خواجه پاشا و تهیه کنندگی محمدرضا مصباح 

۱۷ – فیلم سینمایی غریب به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی حامد عنقا 

۱۸ – فیلم سینمایی کاپیتان به کارگردانی محمد حمزه ای و تهیه کنندگی سیدصابر امامی 

۱۹ – فیلم سینمایی یادگار جنوب به کارگردانی پدرام دوماری و حسین امیری و تهیه کنندگی مجتبی رشوند 

۲۰ – فیلم سینمایی اتاقک گلی به کارگردانی محمد عسگری و تهیه کنندگی داود صبوری 

۲۱ – فیلم سینمایی وابل به کارگردانی تورج اصلانی و تهیه کنندگی سپهر سیفی

امین درخشان مدیرکل فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه برگزاری این جشنواره و در جمع خبرنگاران، گفت: تعداد فیلم‌های اکران شده طی این دوره از جشنواره در استان بی‌سابقه است.

وی، عنوان کرد: اثر افشین پور یکی از هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد از گچساران در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت به معنی اینکه امسال استان ما با دو اثر به تهیه کنندگی سید رضا محقق سه اثر در جشنواره فیلم فجر دارد.

درخشان، گفت: در عرصه‌های دیگر هم در جشنواره‌های فجر حضور داریم در هنرهای نمایشی و تئاتر دو اثر در جشنواره تئاتر فجر خواهیم داشت یکی از آثار کاندیدای دریافت چندین جایزه است یکی از کارهایی که در تهران اجرا شد مربوط به کار شهدای غواص بود که با استقبال بالایی روبرو شد و ما نیز در آن حضور داشتیم همچنین در جشنواره تئاتر فجر جایزه دیپلم افتخار بهترین بازیگر کودک به ابوالفضل پارسا از این استان خواهد رسید در تجسمی هم یکی از هنرمندان ما در رشته نقاشی اثر او در جشنواره فجر پذیرفته شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت‌هایش، تصریح کرد: از آنجا که سینما صنعت و هنر است امروز بخش زیادی از سیاست‌های خصمانه استکبار جهانی به خصوص آمریکا در سینما نهادینه شده است هر چند سینمای قبل از انقلاب سینمای وارداتی و مبتذل بود اما امروز سینمای ما در مسیر ارزش‌ها و باورهای اجتماعی قرار دارد و سینمای ما به رشد مسائل اجتماعی و فرهنگی کمک می‌کند.

محمد سلیمی‌راد معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در رایزنی که با سازمان سینمایی داشتیم تعداد زیادی از فیلم‌ها را جهت اکران به استان اختصاص دادند و با تعامل بسیار خوب بخش خصوصی و همچنین بخش دولتی شاهد اکران متفاوت فیلم‌های جشنواره فجر در استان بودیم.

 این مقام مسئول، عنوان کرد: یکی از اقدامات خوب و کارهای ارزنده اکران دو فیلم از تهیه‌کننده هم استانی به نام‌های چرا گریه نمی‌کنی و آه سرد به تهیه کنندگی یک تهیه کننده هم استانی است.

وی،خاطرنشان کرد: هر روز یکی از پیشکسوتان سینمای استان بعد از اکران فیلم‌ها در لابی به نقد فیلم‌ها می‌پرداخت و فضای اداره کل ارشاد اسلامی استان کاملاً سینمایی شده بود تا بتوانیم یک اکران در خور توجه در کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم.

اردشیر کیانی سروک مدیر سینما هنر یاسوج نیز در مجموع استقبال مردم از جشنواره به نسبت شرایط را خوب توصیف کرد و گفت: ولی به نسبت جمعیت هنردوست استان بیش از این انتظار می‌رفت.

این دانش‌آموخته سینما در رشته کارگردانی، عنوان کرد: بدون شک سینمای ایران  را به عنوان سفیر فرهنگی باید از کرختی و باری به هر جهت بودن،  رها سازیم و این مهم بدون توجه ویژه به این صنعت ، محقق نمی‌شود.

این هنرمند هم‌استانی، بیان کرد: امیدوارم بیش از گذشته شاهد سلام دوباره مخاطبان با شور بیشتری به سینما باشیم و بدون شک رونق هنر و تحقق جذب مخاطب نیازمند حمایت بیش از پیش مسئولان ارشد استان از حوزه فرهنگ و هنر است.

به گزارش راه ملت؛ اما مهم‌تر از همه موارد این مردم و شهروندان بودند که با استقبال پرشور از پرده طلایی سینما به دشمنان نظام یادآوری کردند که همواره پای آرمان‌های امام خمینی (ره) و این انقلاب هستند و از هنرمندان و فرزندان انقلابی خود حمایت می‌کنند تا توطئه‌های دشمنان این ملت همیشه در صحنه را در نطفه خفه کنند.

شایان ذکر است که کهگیلویه و بویراحمد از ۱۷ تا ۲۴ بهمن ماه برای چندمین دوره پیاپی میزبان این رویداد هنری بود.

گفتنی است استان کهگیلویه و بویراحمد دارای چندین سالن سینمایی در شهرستان‌های مختلف و تنها ۱ سالن سینما در مرکز استان است.

سوت پایان جشنواره فیلم فجر در کهگیلویه و بویراحمد با اکران فیلم “سرهنگ ثریا” به کارگردانی “لیلی عاج” و استقبال پرشور مخاطبان به صدار درآمد.

منتشر شده در :2023/02/13 - 11:02|شناسه خبر: 81389 315 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه