امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۵۶:۴۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

وضعیت مبهم انتخابات حوزه بویراحمد و دنا؛ اعزام بازرسان شورای نگهبان برای بررسی صحت انتخابات به یاسوج

رئیس ستاد انتخابات کشور از اعزام بازرسان شورای نگهبان برای بررسی صحت انتخابات چهار حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: هیئت‌های اجرایی صحت در همه حوزه ها را تایید و به شورای نگهبان فرستاده اند و شورا تا به امروز تاییدیه ۲۰۲ حوزه را به ما اعلام کرده است

راه ملت: رئیس ستاد انتخابات کشور از اعزام بازرسان شورای نگهبان برای بررسی صحت انتخابات چهار حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: هیئت‌های اجرایی صحت در همه حوزه ها را تایید و به شورای نگهبان فرستاده اند و شورا تا به امروز تاییدیه ۲۰۲ حوزه را به ما اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی در حاشیه مراسم ترحیم والده همسر رئیس جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده که به چهار حوزه بازرس فرستاده اند و یک حوزه را هم بازشماری می کنند و ما در حال رسیدگی به شکایات هستیم.

وی در خصوص این که آیا این مسائل زمان بندی انتخابات را به هم می زند یا خیر؟ افزود: این مساله زمان بندی را به هم نمی زند.

مقیمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در این خصوص که آیا امکان ابطال آرا در دیگر حوزه های انتخابیه هم وجود دارد؟ اظهارداشت: ما به عنوان وزارت کشور و هیات اجرایی که برگزارکننده انتخابات هستیم صحت انتخابات را در همه حوزه ها تایید و به شورای نگهبان فرستاده ایم و شورای نگهبان تا به امروز تاییدیه ۲۰۲ حوزه را به ما اعلام کرده و پنج حوزه دیگر را در روزهای آینده هر وقت شورای نگهبان تشکیل جلسه دهد به ما اعلام می کند.

وی اضافه کرد: زمان تایید صحت انتخابات را قانون مشخص کرده و طبق قانون نیز عمل می شود.

معاون وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا در تایید صحت انتخابات بین وزارت کشور و شورای نگهبان اختلافی وجود دارد؟ گفت: وظیفه قانونی وزارت کشور اجرای انتخابات است و به خوبی آن را اجرا کرده است و وظیفه شورای نگهبان هم نظارت بر انتخابات بوده و به این وظیفه قانونی عمل کرده است و هیچ اختلافی بین وزارت کشور و شورای نگهبان وجود ندارد.

وی در عین حال در خصوص ابطال انتخابات اصفهان گفت: انتخابات اصفهان برگزار شده و نظراتی را مطرح کرده اند. وزارت کشور هم بررسی های خود را انجام داده است و نظرات خود را ان شاء الله اعلام می کند.

مقیمی در این خصوص که آیا در زمینه انتخابات اصفهان با شورای نگهبان به توافق رسیده اید؟ گفت: نظر شورای نگهبان و حوزه سیاسی وزارت کشور در ارتباط با مساله اصفهان از نظر حقوقی متفاوت است و ما نظرات خود را اعلام کرده ایم.

رئیس ستاد انتخابات کشور در خصوص این که آیا دلایل ابطال آرای منتخب مردم اصفهان اعلام شده است؟ گفت: علت به خود منتخب اعلام شده است.

منتشر شده در :2016/03/28 - 10:03|شناسه خبر: 25750 2680 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه