امروز :سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۲۰:۴۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی

برنامه های کشور، آرمان گرایانه است/به ظرفیت استان نگاه نمی کنند

برنامه های کشور، آرمان گرایانه است/به ظرفیت استان نگاه نمی کنند

برنامه ریزی ملی این ایراد را دارد که به ظرفیت استان نگاه نمی کند و معمولا برنامه های آرمان گرایانه و جامع تعریف می کند.

راه ملت:

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در حال حاضر در برنامه ششم توسعه به دنبال این موضوع هستیم که چند کار عمده در سطح استان انجام دهیم.
حسن نوروزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، شب گذشته در ضیافت اجتماعات نخبگان که با مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های این استان برگزار شد، گفت: برنامه ریزی ها معمولا در سطح ملی و منطقه ای و گاهی نیز برنامه ریزی درباره توسعه، بخشی است.

وی با بیان اینکه توسعه وقتی رخ می دهد که داده ها به دست آورد منجر شود، اظهار داشت: اگر ما توانستیم از نهاده هایی که به اقتصاد استان یا کشور تزریق کردیم دست آورد داشته باشیم، توسعه یافته هستیم و اگر در قبال نهاده هایی که تزریق کردیم ستانده گرفتیم پیشرفت یا رشد کردیم.

نوروزی، یادآور شد: امروزه ما به این نتیجه رسیدیم که نظام برنامه ریزی در سطح ملی آرمان گرایانه است و به ظرفیت های استان ها آن طور که خود استان می داند، توجه نکرده یعنی ما ظرفیت استان را بهتر از مرکز نشین ها می دانیم.

این مسئول اضافه کرد: برنامه ریزی ملی این ایراد را دارد که به ظرفیت استان نگاه نمی کند و معمولا برنامه های آرمان گرایانه و جامع تعریف می کند.

وی با بیان اینکه نظام برنامه ریزی باید با هسته های کلیدی باشد، خاطرنشان کرد: این نظام اکنون به سمت برنامه ریزی منطقه ای و استانی می رود یعنی نخبگان هر استان برنامه توسعه استان را تدوین کنند.

نوروزی، در ادامه یادآور شد: در حال حاضر در برنامه ششم توسعه به دنبال این موضوع هستیم که چند کار عمده در سطح استان انجام دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از این برنامه ها را آمایش استانی دانست و افزود: برنامه آمایش استانی تقریبا نهایی شده یعنی ریل گذاری توسعه استان در بلندمدت با همکاری همه دستگاه های اجرایی صورت گرفته است.

وی به مزایای این طرح اشاره کرد و بیان داشت: در این طرح برای اینکه مشاور صرفا برنامه نویسی کند بسنده نکردیم بلکه برنامه نویسی در سطح استان بین نخبگان و کارشناسان دستگاه های اجرایی تبیین و به صورت علمی تهیه شده باشد.

نوروزی، تهیه سند اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از فعالیت ها برشمرد و تصریح کرد: در تهیه سند اقتصاد مقاومتی استان جزو پنج استان برتر کشور بودیم که با مشارکت خوب همه دستگاه های اجرایی در راستای تحقق بندهای ۱۲ گانه سیاست های اقتصاد مقاومتی هر دستگاه در پنج سال آینده برنامه های خود را تهیه و اجرایی کند.

این مسئول برنامه ریزی، عنوان کرد: اگر بتوان حرکت و برنامه های دستگاه های اجرایی و ادارات استان را مبتنی بر برنامه کنیم صورت گیرد، آرزوی دیرینه ای خواهد بود که در نظام اداری شکل گرفته و مدیر براساس برنامه کار کند.

وی تهیه برنامه ششم توسعه استان را از دیگر برنامه ها خواند و افزود: برنامه ششم در قالب ۲۰ کارگروه در استان دنبال می شود که دو کارگروه آموزش عالی و پژوهش و فناوری توسط دانشگاه یاسوج اداره می شود.

نوروزی، اذعان کرد: ما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان دبیرخانه برنامه ششم توسعه استان از همه عزیزانی که به عنوان نخبه احساس می کنند می توانند به توسعه استان کمک کنند، استقبال می کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: یکی از کارهای ارزشمند دیگر که در استان در حال انجام بوده، نظام بودجه ریزی بودجه در استان مبتنی بر برنامه است.

شبستانIMG_2536 IMG_2537 IMG_2538 IMG_2539 IMG_2540 IMG_2544 IMG_2545 IMG_2546 IMG_2547 IMG_2555 IMG_2558 IMG_2559 IMG_2564 IMG_2569 IMG_2570 IMG_2574 IMG_2575 IMG_2576 IMG_2577 IMG_2578 IMG_2582 IMG_2585 IMG_2587 IMG_2588 IMG_2589 IMG_2590 IMG_2591 IMG_2592 IMG_2596 IMG_2598 IMG_2606 IMG_2609 IMG_2611 IMG_2615

منتشر شده در :2016/06/16 - 05:06|شناسه خبر: 28176 567 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری کبنانیوز" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه