امروز :چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۵۱:۱۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد

زمان مهمترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 تغییر کرد

زمان مهمترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 تغییر کرد

زمان کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد در حالی مهر 95 عنوان شد که پیش تر زمان این کنگره مهم آبان ماه عنوان شده بود.

راه ملت:

، محمد نصیرزاده در نشست هماهنگی کنگره ملی سرداران و شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برگزاری رویداد مهم و تاریخی استان درمهر‌ماه امسال اشاره کرد و گفت: به منظور برگزاری مطلوب و چشم گیر این رویداد 24 کمیته مختلف در سطح استان تشکیل شده است.

 

جشنواره جمع‌آوری آثار شهدا و رزمندگان کهگیلویه‌وبویراحمد

وی به تشکیل کمیته جدید جمع آوری آثار مربوط به شهداء خبر داد و افزود: برای جمع‌آوری آثار مربوط به شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران استان کمیته‌ای تحت عنوان کمیته جمع‌آوری اسناد و آثار شهدا تشکیل شده است.

 

رئیس ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد  تصریح کرد:شهدای استان در ابتدای دوران دفاع مقدس دارای یگان مستقلی نبودند که این موضوع جمع‌آوری آثار را تا حدودی با مشکل مواجه کرده است.

 

نصیرزاده با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این آثار تاکنون جمع‌آوری شده و در حال ساماندهی هستند، بیان کرد: از عموم مردم این استان خواهانیم در ارائه مستنداتی شامل فیلم، صوت، عکس، دست‌نوشته، وصیت‌نامه و دیگر آثار شهدا و رزمندگان همکاری کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه جمع‌آوری مستندات جنگ یکی از مؤلفه‌های اصلی برگزاری این کنگره است، خاطرنشان کرد: در این راستا جشنواره جمع‌آوری آثار شهدا و رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق کمیته مجازی ستاد کنگره شهدای استان برگزار می‌شود.

 

اعزام 33هزار رزمنده به جبهه های دفاع مقدس

رئیس ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه استان کهگیلیوه وبویراحمد 1884شهید گرانقدر را نثار ارزش ها وآرمانهای انقلاب کرده است، گفت: این استان از لحاظ جمعیت بیشترین رزمنده را به جبهه های نبرد فرستاده که نمونه بارز آن اعزام 33هزار رزمنده به جبهه های دفاع مقدس است.

 

نصیرزاده به برخی از شاخص‌های این استان در خصوص دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این استان همچنین تعداد 13 هزار جانباز در دفاع مقدس دارد و تعداد رزمندگان آن 33 هزار نفر بوده که این تعداد چندین بار اعزام شده‌اند.

 

رتبه نخست کهگیلویه وبویراحمد در اعزام نیرو به جبهه

وی افزود: استان کهگیلویه وبویراحمد به نسبت جمعیت خود در دوران دفاع مقدس در کل کشور رتبه نخست اعزام نیرو را به خود اختصاص داده است.

 

دبیرستاد کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد تعداد 310 آزاده در دوران دفاع مقدس دربند رژیم بعثی عراق داشته است.

 

نثار1884شهید در راه آرمانها و ارزشهای دفاع مقدس

نصیرزاده به نثار 1884شهید در راه آرامانهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:شهدای پاسدار استان کهگیلویه و بویراحمد 274 شهید، شهدای سرباز 300 شهید و همچنین تعداد 48 شهید جهادگر در استان دارد.

 

وی ادامه داد:همچنین تعداد شهدای روحانی استان 33 شهید،شهدای فرهنگی 99 شهید و تعداد شهدای دانش‌آموز نیز469 شهید دانش‌آموز است.

 

نصیرزاده با اشاره به این موضوع که برگزاری کنگره ملی شهدای کهگیلویه وبویراحمد می تواند برگ زرینی بر افتخار آفرینی های این استان بیفزاید، بیان کرد: توجه به مولفه ها و ارزشهای این کنگره می تواند شناخت مسئولان نسبت به ارزشها وآرمانهای رزمندگان این استان را بیشتر کند.

 

برگزاری کنگره ملی شهدای استان در مهر ماه

وی به برگزاری این کنگره در مهرماه اشاره کرد و گفت: کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد در سه روز و با سه محور، شهدای دانش آموز، رزمندگان و طلاب در مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار خواهد شد که ماحصل برگزاری این کنگره دیدار خانواده شهدای استان با رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

 

منبع:بویرخبر

انتهای پیام/ر

منتشر شده در :2016/06/17 - 11:06|شناسه خبر: 28187 592 بازدید
گزارش خطا:
توجه این خبر بدون دخالت انسانی و بصورت کاملا اتوماتیک از وب سایت "پایگاه خبری صبح زاگرس" دریافت شده است لطفا در صورت مغایرت با قوانین نظام جمهوری اسلامی یا اشکلات دیگر احتمالی در نوشتار روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید.

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه