امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۴۳:۵۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آخرین جزئیات از پرونده اسید پاشی اصفهان

راه ملت، پس از پیگیری یک ساله برای شناسایی عامل جنایت اسیدپاشی اصفهان، سرنخ‌های مورد تاییدی از پیدا شدن کلاف سردرگم عامل اسیدپاشی پیدا شد. وکیل قربانیان اسیدپاشی سرنخ‌های تازه‌ای از این پرونده را فاش کرد. سرنخ‌هایی که نشان می‌دهد تنها مظنون این پرونده، خشونت علیه زنان را با لذت انجام می‌داده است. ١٠ ماه […]

راه ملت، پس از پیگیری یک ساله برای شناسایی عامل جنایت اسیدپاشی اصفهان، سرنخ‌های مورد تاییدی از پیدا شدن کلاف سردرگم عامل اسیدپاشی پیدا شد. وکیل قربانیان اسیدپاشی سرنخ‌های تازه‌ای از این پرونده را فاش کرد. سرنخ‌هایی که نشان می‌دهد تنها مظنون این پرونده، خشونت علیه زنان را با لذت انجام می‌داده است.

١٠ ماه از حادثه اسیدپاشی‌های سریالی اصفهان گذشت. حادثه هولناکی که اذهان عمومی مردم را به خود مشغول کرد. پرونده‌ای که تبعات سنگین آن موجب شد که این قضیه به امنیت ملی کشیده شود و تمامی مسئولان رده بالای کشوری تأکید برای پیگیری و دستگیری متهم یا متهمان پرونده از سوی دستگاه قضایی و انتظامی داشته باشند.

پیش از این نیز پرونده‌های اسیدپاشی زیادی در کشور اتفاق افتاده بود که به‌زعم برخی از مسئولان حادثه اسیدپاشی امری عادی به‌نظر می‌رسید اما آنچه در پرونده اخیر اسیدپاشی اصفهان بیش از سایر پرونده‌های اسیدپاشی کشور اهمیت داشت، بی‌‌ارتباط بودن فرد اسیدپاش به قربانیان این حادثه و عدم انگیزه شخصی بود. اما سایر متهمانی که پیش از این اسیدپاشی می‌کردند، قابل شناسایی و با انگیزه‌های شخصی اقدام به اسیدپاشی کرده بودند.

به‌گزارش فارس، در صحبت‌های اخیر مسئولان انتظامی استان اصفهان طی یک پرونده سرقت‌های سریالی مردی دستگیر و مظنون به حادثه اسیدپاشی در اصفهان شد که تا حدود زیادی قرائن و شواهد پلیس را به عامل اسیدپاشی نزدیک کرد. متهمی که اعمال جنایت‌کارانه‌اش کمی خاص‌تر از سایر متهمان و بیشتر به نوعی ضربه‌‌زننده به بانوان بوده است. حسین علیزاده وکیل پرونده اسیدپاشی درباره آخرین وضع و سرنخ‌های کشف شده در مورد پرونده اسیدپاشی در اصفهان گفت: «بنده وکالت رسمی٣نفر از قربانیان آسیب‌دیده جنایت اسیدپاشی اصفهان  را درحال بررسی دارم. «سمیه مسماریان» نخستین قربانی بود که در ۱۵شهریورماه مورد اسیدپاشی قرار گرفت، سپس «مینا آزاده» در پنجم مهر و «سهیلا جورکش» و «مرضیه ابراهیمی» در ۲۳ مهر ماه‌سال گذشته بود که همگی کمتر از یک ماه مورد هجوم وحشیانه یک شخص ناشناس قرار گرفتند. پس از این حادثه تمامی دستگاه‌های اجرایی خالصانه وارد عمل شدند، چنانکه تمامی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و به‌ویژه وزارت اطلاعات، پلیس آگاهی و نیز دستورات اکید و قاطع دادستان و تلاش‌های شبانه‌روزی و بدون چشمداشت انجام دادند. «احمد دهقان» بازپرس شعبه ۶ اصفهان اقدامات بسیار خوبی انجام داد که جای تشکر دارد، همچنین اگر حمایت این تیم نبود به این نتایج کنونی نمی‌رسیدیم.»

وکیل پرونده اسیدپاشی با بیان این‌که وقایع رخ داده بسیار وحشیانه و خشونتی هولناک علیه جامعه بشری و به‌خصوص زنان بود، گفت: «جای بسی خرسندی است که قوه قضائیه و شورای تأمین استان تدابیری را اندیشه و تصمیماتی را گرفتند که مبالغی به‌عنوان کمک به خانواده‌های قربانیان اسیدپاشی پرداخت شود. هم‌اکنون نیز پرونده در شورای تأمین استان  درحال بررسی است و تمامی مسئولان نیز با حسن نظری که دارند تصمیم گرفتند جدای از مباحث قانونی مبالغی را به‌عنوان کمک هزینه درمان به این قربانیان اسیدپاشی پرداخت کنند. مبلغ پیشنهادی کمک هزینه درمان اعلام شده است اما به‌نظر می‌رسد شورای تأمین استان با نیمی از این هزینه برآورده شده موافقت کند.»  وی با اشاره به این‌که تمامی وجه اشتراک‌های این چهار بانو مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: «با وجود برخی اشتراک‌ها اما «مرضیه ابراهیمی» همان قربانی اسیدپاشی خیابان مهرداد اصفهان شرایط متفاوتی داشته و نو عروسی است که وضع وخیمی دارد و هر روز با هزینه‌های سنگین و مبالغ هنگفت درمانی مواجه است.از آغاز بررسی پرونده اقدامات قضایی و پلیسی زیادی انجام‌شده و پلیس بسیار حرفه‌ای در این قضیه برخورد و موشکافانه و دقیق چند نفری را که سابقه‌دار بودند، دستگیر کرد.»

آیا اسیدپاش اصفهان دستگیر شد؟!
علیزاده در رابطه با دستگیر شدن متهم اسیدپاشی سریالی اصفهان گفت: «چندین متهم اصلی در این قضیه دستگیر شدند که هم‌اکنون در مرحله بازجویی هستند اما یکی از این متهمان که بسیار با مظنون این پرونده نزدیک است، خشونت علیه زنان را بسیار ماهرانه و با لذت‌ انجام می‌داده است، که بازجویی اولیه از وی انجام شده است. «نمی‌خواهم بگویم صددرصد است اما ظن قوی بر وی وجود دارد و فعلا درحال بازجویی است». این فرد جنایتکار جرائم مختلفی علیه زنان انجام داده و همین جرائم پی در پی وی علیه زنان ظن قوی بیشتر مقامات کشور را به این سمت برده که مظنون اصلی همین شخص باشد. معتقدم کسی می‌تواند اسیدپاشی کند که قبل از آن جنایت‌های مختلف را به‌عنوان مقدمه انجام داده باشد و دیگر هیچ چیزی برای ازدست دادن نداشته باشد. این فرد مظنون که بسیار به مشخصات فرد اسیدپاش نزدیک است، پرونده سنگین خشونت علیه زنان در اصفهان و انواع جنایت‌ها را دارد. تمام اقدامات صورت گرفته با مشخصات فرد دستگیر شده و عامل جنایت ناجوانمردانه مطابقت دارد.

وکیل پرونده اسیدپاشی اصفهان در پاسخ به این‌که اگر فرد دستگیر شده و اعترافات و شواهد و قرائن به فرد اسیدپاش نزدیک است چرا اعلام نمی‌شود،گفت: «تمام مشخصات فرد دستگیر شده با عامل جنایت اسیدپاشی تاکنون مطابقت داشته است و تا کنون ٢ نفر از قربانیان اسیدپاشی این فرد مظنون را دیده و وی را تأیید کرده‌اند.ابتدای کار متهم‌های زیادی برای روشن شدن این قضیه دستگیر شدند و پلیس یک‌سال بررسی می‌کرد اما متهم بسیار قسی‌القلب بوده و بسیار در انتقام‌گیری با مهارت عمل کرده بود.این فرد پس از مدتی تحت نظر بودن بازداشت می‌شود که در جرائم نامبرده حمل بر صحت می‌رود که این فرد همان سارق اخیر سریالی منازل اصفهان باشد. با اقدامات قوه قضائیه و وزارت اطلاعات این پرونده درحال پیگیری سرنخ‌های کلاف سردرگم پرونده اسیدپاشی است، اما سهیلا جورکش یکی از قربانیان حادثه جهت درمان و ساخت قرنیه به خارج کشور و اسپانیا رفته است که حداقل حدود ۷ ماه دوره درمان   وی طول می‌کشد که باید برای تشخیص هویت صد‌درصد شخص مظنون   اقدام کند که تاکنون محقق نشده است. با این حال به نظر می‌رسد با مطابقت شواهد موجود فرد دستگیر شده با مشخصات فرد اسیدپاش در آینده‌ای نه‌چندان دور خبرهای خوشی از تأیید به چنگ افتادن عامل اسیدپاش از سوی مقامات قضایی و انتظامی اعلام شود.»/شهروند

منتشر شده در :2015/06/20 - 11:06|شناسه خبر: 11064 4384 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه