امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۴۹:۰۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

۵۰ درصد دختران مراجعه کننده به مراکز باز پروری در کشور زیر ۱۸ سال سن دارند

راه ملت: به نقل از بی باک؛ متأسفانه ۴٧ درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز بازپروری بهزیستی در کشور، دختران زیر ١٨ سال هستند که این آمار بسیار نگران‌کننده است. این مطلب را رئیس گروه امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور روز گذشته همزمان با روز دختر در همایش منطقه‌ای «نقش سلامت روانی-اجتماعی دختران در […]

راه ملت: به نقل از بی باک؛ متأسفانه ۴٧ درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز بازپروری بهزیستی در کشور، دختران زیر ١٨ سال هستند که این آمار بسیار نگران‌کننده است.

این مطلب را رئیس گروه امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور روز گذشته همزمان با روز دختر در همایش منطقه‌ای «نقش سلامت روانی-اجتماعی دختران در توسعه اجتماعی» در مشهد عنوان کرد و با بیان اینکه در سازمان بهزیستی دو مرکز «خانه‌های سلامت دختران پناه‌جو» و «مراکز بازپروری دختران و زنان» وجود دارد، ادامه داد: ۶٠درصد دختران مراجعه‌کننده به خانه‌های سلامت، دختران زیر ١٨سال هستند و نزدیک به ۴٠درصد دیگر این دختران کمتر از ١۵سال سن دارند.فرانک ایمانی با اشاره به اینکه ١٨درصد دختران حاضر در «خانه‌های سلامت دختران پناه‌جو» دچار افسردگی هستند، اضافه کرد: ٢٠درصد نیز سابقه خودکشی در پرونده خود دارند. وی همچنین با بیان اینکه ۴٢درصد این دختران دچار خشونت خانگی هستند، ادامه داد: ۶٠درصد این دختران دانش‌آموز در حال تحصیل هستند.

رئیس گروه امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور همچنین یادآور شد: طبق آمار وزارت ورزش و جوانان دومیلیون دختر مجرد و طبق آمار وزارت کار، نیم میلیون زن تحصیل‌کرده مطلقه در ایران وجود دارد.

در ادامه این همایش تهمینه شکیب رئیس سازمان بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور را دختران و زنان تشکیل داده‌اند، تصریح کرد: با توجه به جمعیت دختران در کشور، باید به آموزش خانواده و تغییر نگرش به دختران و رفع تبعیض جنسیتی در امور مختلف اهمیت داد، زیرا بی‌توجهی‌ها باعث به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی می‌شود و باید مشکلات را به‌صورت واقع‌بینانه دید.

همچنین سیدجواد حسینی مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی در این همایش با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته در سطح مدارس طرح‌های پژوهشی مختلفی انجام شده است، گفت: عزت‌نفس پایین، خشم زیاد و بدبینی ازجمله نتایج مشترک بین دانش‌آموزان پسر و دختر بود که نیاز به مداخلات فوری دارد.

وی همچنین افسردگی زیاد، اضطراب زیاد و نشاط پایین را سه نتیجه دیگر این پژوهش در میان دختران عنوان کرد و گفت: متأسفانه در ساختار جامعه ایران، نشاط و شادابی به‌خوبی نهادینه نشده است.
بی باک رئیس گروه امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی، نیمی از مراجعه‌کنندگان به مراکز بازپروری کشور را دختران زیر ١٨ سال اعلام کرد؛ آمارهای نگران‌کننده دخترانه
متأسفانه ۴٧ درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز بازپروری بهزیستی در کشور، دختران زیر ١٨ سال هستند که این آمار بسیار نگران‌کننده است.
این مطلب را رئیس گروه امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور روز گذشته همزمان با روز دختر در همایش منطقه‌ای «نقش سلامت روانی-اجتماعی دختران در توسعه اجتماعی» در مشهد عنوان کرد و با بیان اینکه در سازمان بهزیستی دو مرکز «خانه‌های سلامت دختران پناه‌جو» و «مراکز بازپروری دختران و زنان» وجود دارد، ادامه داد: ۶٠درصد دختران مراجعه‌کننده به خانه‌های سلامت، دختران زیر ١٨سال هستند و نزدیک به ۴٠درصد دیگر این دختران کمتر از ١۵سال سن دارند.فرانک ایمانی با اشاره به اینکه ١٨درصد دختران حاضر در «خانه‌های سلامت دختران پناه‌جو» دچار افسردگی هستند، اضافه کرد: ٢٠درصد نیز سابقه خودکشی در پرونده خود دارند.

وی همچنین با بیان اینکه ۴٢درصد این دختران دچار خشونت خانگی هستند، ادامه داد: ۶٠درصد این دختران دانش‌آموز در حال تحصیل هستند. رئیس گروه امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور همچنین یادآور شد: طبق آمار وزارت ورزش و جوانان دومیلیون دختر مجرد و طبق آمار وزارت کار، نیم میلیون زن تحصیل‌کرده مطلقه در ایران وجود دارد.

در ادامه این همایش تهمینه شکیب رئیس سازمان بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور را دختران و زنان تشکیل داده‌اند، تصریح کرد: با توجه به جمعیت دختران در کشور، باید به آموزش خانواده و تغییر نگرش به دختران و رفع تبعیض جنسیتی در امور مختلف اهمیت داد، زیرا بی‌توجهی‌ها باعث به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی می‌شود و باید مشکلات را به‌صورت واقع‌بینانه دید.

همچنین سیدجواد حسینی مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی در این همایش با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته در سطح مدارس طرح‌های پژوهشی مختلفی انجام شده است، گفت: عزت‌نفس پایین، خشم زیاد و بدبینی ازجمله نتایج مشترک بین دانش‌آموزان پسر و دختر بود که نیاز به مداخلات فوری دارد.وی همچنین افسردگی زیاد، اضطراب زیاد و نشاط پایین را سه نتیجه دیگر این پژوهش در میان دختران عنوان کرد و گفت: متأسفانه در ساختار جامعه ایران، نشاط و شادابی به‌خوبی نهادینه نشده است.

منتشر شده در :2015/08/17 - 06:08|شناسه خبر: 13970 1030 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه