امروز :چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۵۰:۲۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تعجب استاندار از طرح آمایش سرزمینی

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح آمایش سرزمین از طرح‌های مهمی است که به عنوان نقشه راه و سرآغاز برنامه‌ها و فعالیت‌های نو در دستگاه‌های اجرایی استان عملیاتی می‌شود.

 راه ملت: استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح آمایش سرزمین از طرح‌های مهمی است که به عنوان نقشه راه و سرآغاز برنامه‌ها و فعالیت‌های نو در دستگاه‌های اجرایی استان عملیاتی می‌شود.

علی محمد احمدی در نشست استانی آمایش سرزمین، افزود: بر اساس طرح آمایش، دستگاه‌های اجرایی باید در ارائه مجوز برای نواحی مختلف واحدهای تولیدی و صنعتی پیوست زیست محیطی را در نظر بگیرند.

وی اظهار داشت: در سند آمایش سرزمین محلی یا بومی، باید جایگاه بخش خصوصی در کنار بخش دولتی مشخص شده باشد و پیشنهادات و برنامه‌های بخش خصوصی هم با تلفیقی از فعالیت‌های مشترک بخش دولتی به صورت مطالعه شده و با تصویب در شواری استانی، فرم اجرائی داشته باشد.

استاندار با بیان اینکه، اسناد بالادستی باید شکلی محلی بگیرند که در این خصوص سند محلی آمایش سرزمین به کمک خواهد آمد، بیان کرد: باید در نگرش آمایشی استراتژی‌های توزیع فضای جمعیتی، فعالیت برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی، صنعتی، خدماتی و امکانات زیربنایی به شکل عادلانه، علمی و منطقی دیده شود.

احمدی تاکید کرد: برنامه‌های آمایش سرزمین باید این خاصیت و ماهیت را داشته باشند که در صورت بروز ایراد و اشکال، مورد اصلاح، ارزیابی و بازآفرینی قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه، آمایش سرزمینی از برنامه‌های پایه‌ای تأثیر گذار در افق میان مدت و کوتاه مدت است، تاکید کرد: در این سند باید مناطق اولویت دار، تأثیر گذار در اشتغال و رونق تولید، ایجاد فرصت با رعایت قانون و توزیع عادلانه منابع به خوبی مورد توجه باشد.

استاندار به تصویب طرح آمایش سرزمین در سال ۸۳ اشاره کرد و اظهار داشت: طرح آمایش تنظیم رابط بین انسان، سرزمین و فعالیت‌ها به منظور بهره برداری پایدار از تمامی امکانات است.

وی عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی هرگونه احکام متناظر با اهداف توسعه استان را استخراج و هر دستگاه به صورت تخصصی به ارزیابی آن‌ها بپردازد.

 

احمدی تصریح کرد: تلاش شود در طرح آمایش سرزمین استان برنامه‌ها با حفظ شرایط زیست محیطی و طرح‌های تولیدی و صنعتی و شهرک‌های صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه، دستگاه‌های اجرایی استان در حال تدوین برنامه ۵ ساله استانی تا افق ۱۴۰۰ هستند، گفت: هر ساله برنامه‌های عملیاتی یک ساله خواهیم داشت و این برنامه‌ها قابل اصلاح هستند.

احمدی افزود: بحث سخت افزاری و نرم افزاری این طرح آماده شده است و با هدف توسعه استان و استفاده از منابع، آن را اجرایی می‌کنیم.

استاندار، خواستار بررسی نتایج مطالعات در شورای عالی آمایش سرزمین شد و اظهار داشت: اشکالات و نواقصاتی در این طرح وجود دارد که باید اصلاح شود و لازمه انجام این کار قابلیت بروز رسانی طرح است.

احمدی، وجود اختلاف در طرح آمایش سرزمین با احکام بالادستی را غیر منتظره دانست و گفت: مهم‌ترین اولویت کاری ما بومی کردن این طرح براساس ظرفیت‌های استان است.

منتشر شده در :2017/12/24 - 11:12|شناسه خبر: 33211 372 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه