امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۴۴:۳۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛

ابتلای بیش از ۱۱ هزار کهگیلویه و بویراحمدی به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ابتلای ۱۱ هزار و ۳۵۶ نفر به کرونا در این استان خبر داد.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان از ابتلای ۱۱ هزار و ۳۵۶ کرونایی و فوت ۱۸۰ نفر در این استان خبر داد.

پرویز یزدانپناه گفت: طبق آخرین آمار در استان، کل مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی از زمان شروع کرونا تاکنون حدود ۹۷ هزار نفر است، که از این تعداد ۶ هزار و ۶۸۳ نفر بستری و ۶ هزار ۲۰۹ نفر آن‌ها ترخیص شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: کل بیماران موجود در بیمارستان‌های کرونایی استان ۳۱۴ نفر است که از این تعداد ۱۴۰ نفر کرونای قطعی و ۲۱ نفر در بخش‌های آی سی یو بستری هستند که حدود ۷ نفر از این تعداد زیر دستگاه ونتیلاتور هستند.
یزدانپناه تاکید کرد: کل موارد مثبت کرونای استان از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون ۱۱ هزار و ۳۵۶ نفر است و از این تعداد افرادی که با تست مثبت تاکنون در بیمارستان‌های استان بستری شدند ۲ هزار و ۲۰۶ نفر بستری شده اند که می‌توان گفت ۲۰ درصد از افراد با کرونای مثبت نیاز به خدمات بستری دارند.
وی ادامه داد: تعداد بهبود یافتگان کامل کرونا ۹ هزار و ۵۰۰ نفر است و ۳۹ هزار تست تاکنون در استان انجام شده که شاخص نمونه گیری تست در کشور ۵.۳ درصد و در استان ۵.۶ درصد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: شاخص مثبت بودن نمونه‌ها در کشور ۱۱.۷ درصد و در استان ۲۸.۶ درصد است.
یزدان پناه بیان کرد: کل فوتی‌های ناشی از کرونا تاکنون در استان ۱۸۰ نفر بوده که از این تعداد ۱۰۳ نفر مرد و ۷۷ نفر زن بوده که ۱۵۹ نفر بیماری زمینه‌ای داشتند و ۲۱ نفر فاقد بیماری‌های زمینه‌ای بودند.
وی اظهار کرد: از کل تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا، بیشترین موارد در شهرستان بویراحمد با ۷۸ نفر، شهرستان گچساران ۴۵ نفر، شهرسان کهگیلویه ۲۶ نفر، چرام ۹ نفر، باشت ۸ نفر، دنا ۸ نفر، لنده ۳ نفر و بهمئی نیز ۳ نفر بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: تعداد موارد مثبت در ماه‌های مختلف به شکل صعودی بوده که در اسفندماه ۵۰۳ نمونه، فروردین ۵ هزار و ۹۴، اردیبهشت ۳۳ هزار ۷۰، خرداد ۵ هزار و ۸۵۵، تیر ۵ هزار و ۴۳۳، مرداد ۵ هزار و ۷۶۲، شهریور ۷ هزار و ۷۳ و مهرماه تاکنون ۶ هزار و ۶۸۳ نمونه گرفته شده است.
یزدانپناه ادامه داد: میزان بروز بیماری در کشور ۶.۳ در هزار نفر و در استان ۱۵.۹ در هزار نفر جمعیت بوده و میزان کشندگی در کشور ۵.۷ درصد و در استان ۱.۶ درصد است.
وی بیان کرد: میزان مرگ و میر در کشور ۳۶ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و در استان ۲۵.۲ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: تعداد موارد مثبت کرونایی در اسفندماه ۶۰، فرودین ۲۹۰، اردیبهشت ۲۶۰، خرداد ۶۳۶، تیر یک هزار و ۶۳۲، مرداد ۲ هزار و ۷ نفر، شهریور ۳ هزار و ۲۰۸ نفر و مهرماه تاکنون ۳ هزار و ۲۶۰ نفر بوده است.
وی تاکید کرد: مشکل اصلی که در بیمارستان شهید جلیل داشتیم کمبود اکسیژن بود که تانک اکسیژنی که از اصفهان خریداری شد بالاخره تحویل گرفتیم و خوشبختانه به ظرفیت بیمارستان شهید جلیل اضافه شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد موارد طی چند روز گذشته افزایش داشت بخش عفونی بیمارستان شهید بهشتی را تعطیل کردیم و آماده شد برای اینکه اگر ظرفیت بیمارستان شهید جلیل پر شود از این قسمت استفاده کنیم.
یزدانپناه بیان کرد: تعداد ۳۰ پرستار را از بیمارستان‌های دیگر به بیمارستان شهید جلیل انتقال دادیم و همچنین تعداد تخت‌ها و تعداد آی سی یو را افزایش داده ایم.
وی بیان کرد: روز گذشته کلینیک بیماری‌های تنفسی در بیمارستان شهید جلیل به کمک متخصصین داخلی و متخصصین عفونی راه اندازی شد این کلینیک ۱۶ ساعته است و افرادی که مشکل تنفسی دارند می‌تواند به آن جا مراجعه کنند که آن جا برای ارائه خدمات دستیاران تخصصی و متخصصین عفونی و داخلی حضور دارند.
منتشر شده در :2020/10/19 - 04:10|شناسه خبر: 56479 409 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه