امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۴۵:۳۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

گفتگو راه ملت با اولین بانوی هم استانی که در لیگ برتر سرمربی شد:

مهناز آشتیانی مقدم: هر جا سرمربی باشم فضا را برای حضور دختران استانم در لیگ برتر فوتسال باز می کنم

سرمربی حال حاضر تیم فوتسال نامی نو اصفهان در لیگ برتر بانوان در گفتگو با راه ملت به بیان دغدغه ها و شیرینی های کار خود پرداخت.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ مهناز آشتیانی سرمربی موفق تیم نامی نو اصفهان که عملکرد درخشانی در رشته های ورزشی از خود به جای گذاشت، گفتگوی مفصلی را با راه ملت انجام داد و به سوالات در خصوص وضعیت خود و همچنین انتخابش پاسخ داده است.

 

 

گفتگوی او را در ادامه می‌خوانید:

 

 

 

خودتون رو معرفی کنید و اینکه چه شد که فوتسال را بالاخره انتخاب کردید برای ادامه مسیر ورزشی تون؟

 

مهناز آشتیانی مقدم هستم. مربی سطح دو فوتسال آسیا ، سرمربی تیم فوتسال بانوان نامی نو حاضر در لیگ برتر فوتسال بانوان، و مدرس رسمی فدراسیون فوتبال.

روی آوردن من به فوتسال و فوتبال چیز عجیبی نبود چون خانواده من ورزشی بودند؛ بالاخص برادرم که خیلی به فوتبال علاقه داشتند و همین هم باعث شد که من فعالیت های ورزشی ایم رو در این دو رشته ادامه بدم. البته قبل از اینها فعالیت های ورزشی خودم را در دیگر رشته های ورزشی مانند هندبال هم دنبال کردم که با موفقیت های نیز همراه بود ولی از سال ۸۵ تصمیم خودم را بر حرفه ای شدن در رشته فوتسال گرفتم و تمام تلاشم را کردم که در این رشته به موفقیت برسم و انجام وظیفه کنم در کسوت مربیگری.

 

 

خودتونم فوتسال بازی می کردین؟

 

بله. من از همون سال ۸۵ به صورت جدی و حرفه ای ورزش فوتسال را دنبال کردم و چندین فصل در لیگ های دسته سه و دسته یک مشغول به بازی بودم که یک سال هم موفق شدیم به همراه تیم فدک یاسوج نماینده استان در لیگ دسته یک مقام قهرمانی کسب کنیم و حضور در لیگ برتر فوتسال را تجربه کنیم و به مقام چهارمی فصل ۹۰-۹۱ هم دست پیدا کنیم.

بعد از آن سال هم من در لیگ دسته یک برای دیگر تیم های استان بازی کردم.

 

 

 

اولین تیمی که مربیگری کردین چه تیمی بود؟ یادتون هست چه سالی بود؟

 

تیم دانشگاه آزاد یاسوج بود که موفق شدم این تیم رو در مسابقات بوشهر به قهرمانی برسونم و بعد از اون هم تیم دانشگاه دولتی را در مسابقات قهرمانی آموزش های عالی کشور در استان اصفهان به مقام قهرمانی رسوندم.

اگر اشتباه نکنم برمیگرده به سال ۹۲ و ۹۳٫

 

 

چیشد که کهگیلویه و بویراحمد رو ترک کردین و نامی نو رو به عنوان مسیر جدیدتون انتخاب کردین؟

 

من هیچوقت نمی تونم از استانم دل بکنم چون تعهد عجیبی نسبت به دختران استانم دارم ولی خب پارسال تا الان این شرایط در تیم نامی نو اصفهان برای من بوجود اومد که یکسال تحت عنوان مربی و امسال رو به عنوان سرمربی این تیم انجام وظیفه کنم.

درسته من در استان در واقع وظیفه بازیکن سازی رو بر عهده داشتم ولی شرایطی برای من بوجود نمی اومد که در لیگ برتر فوتسال باشم، منتهی از پارسال این شرایط بوجود اومد  هر چند به صورت مقطعی ، ولی ترجیح دادم کارم در لیگ برتر فوتسال کشور به عنوان سرمربی و حتی مربی دیده بشه.

 

 

 

 

نخستین تجربه لیگ برتری و حضور در اصفهان چطور گذشت؟

 

تجربه بسیار خوبی بود. این تجربه همراه با چالش های خیلی زیادی بود که فکر می کنم این چالش ها من رو در مربیگری خیلی جلو انداخت. گرچه سخت بودند ولی برای کسب تجربه بسیار عالی بود.

همین که تونستم خودم رو محک بزنم و یک جور امتحانی برای دانش من بود که بدونم در کار مربیگری در واقع چند چندم و اینکه آیا می تونم به صورت حرفه ای در این رشته فعالیت کنم یا نه و خیلی خوشحالم که برای کسب این تجربه استان بزرگ اصفهان با بازیکن های بسیار خوبش رو انتخاب کردم.

 

 

 

 

 

 

شخصیت حرفه ای و درکل ویژگی یک بازیکن رو چگونه تعریف می کنید؟

 

من تعریفم از شخصیت حرفه ای اینه که یک بازیکن قبل از اینکه بخواد موفق بشه توی هر رشته ای، باید خیلی از فاکتورها مثل رفتار، خواب منظم، تغذیه مناسب و کلا زندگی خودش به صورت حرفه ای برنامه ریزی کنه. چرا که اگر به صورت حرفه ای فعالیت بکنه ولی خیلی از این دست مسائل را رعایت نکنه قطعا موفقیت های اون مقطعی خواهد بود.

این رو جدی میگم بازیکن باید قبل از حرفه ای شدن منش، رفتار، اخلاق،  شخصیت و حتی سبک زندگی ایش حرفه ای باشه تا علاوه بر اینکه عمر ورزشی خودش رو طولانی تر کنه بتونه این رو حقیقی بگه من دارم در این رشته حرفه ای کار می کنم .

 

 

امکانش وجود داره از بازیکن های استان ببرین توی تیم تون؟

 

بله این امکان فراهم بود. پارسال که من به عنوان مربی در نامی نو فعالیت می کردم دو تا از بازیکن های یاسوجی رو به نام های مهدیه محمودی نیا و فهیمه ارزانی که از بازیکن های خود من هم بودند تو تیم داشتیم که اتفاقا خیلی خوش درخشیدند و هر دو عضو تیم ملی جوانان کشورمون هم بودند.

و ما امسال هم هر دو عزیز یعنی خانم محمودی را به عنوان گلر در تیم داشتیم و خانم ارزانی هم علارغم مصدومیت از ناحیه مینیسک و رباط در کنار ما بودند و در حال حاضر هم مراحل بازتوانی پا رو زیر نظر بدنساز تیم می گذرونند و انشالله در فصل آینده هم قطعا این دو را در تیم خواهیم داشت.

البته ناگفته نمونه ما بازیکن های هم استانی دیگه ای نیز در لیگ برتر فوتسال داریم که دو بازیکن از بهمئی و کهگیلویه به نام های سمانه محمدی و فاطمه جاویدان در تیم پویندگان فجر شیراز، و مرضیه توفیقیان از دهدشت در تیم مشهد هستند و اگر امسال شرایط بوجود بیاد قطعا خوشحال میشم در تیم هایی که سرمربی هستم این فضا را باز کنم تا دختران استانم بتونند رشد کنن و خودشون رو نشون بدهند.

 

 

 

مشکل فوتسال بانوان از نظر شما چه چیزی می تونه باشه؟

 

خب ببینید فوتسال بانوان مشکلات زیادی داره ولی فکر می کنم چشم گیر ترین و مهم ترین مشکل فوتسال بانوان این هست که با تمام محدودیت هایی که هست دیده نمیشن این عزیزان. به همین دلیل اسپانسری وجود نداره و اگر هم باشه خیلی کم سرمایه گذاری می کنند.

البته در چند سال اخیر با ورود تیم هایی مثل نامی نو، سایپا، ملی حفاری، نفت آبادان و … شرایط بهتر شده ولی باز هم هنوز مشکلات اسپانسری وجود داره.

مطبوعات باید بیشتر این رشته رو رصد کنند. ما تیم ملی فوتسال بانوان مون طی چند سال اخیر نشون داده که حرف اول رو حتی در آسیا می زنه و این رو با کسب عنوان قهرمانی آسیا هم نشون داده ولی مشکلات این رشته گویا تمومی نداره و بنظرم نیاز به یک حمایت همه جانبه از سمت فدراسیون فوتبال، مطبوعات و اسپانسرها داره.

 

 

 

 

شیرین ترین برد و تلخ ترین باخت تون در سال ۱۳۹۹؟

 

خب امسال چون سال متفاوتی برای من بود، هر بردی شیرینی خاص خودش رو داشت ولی بنظرم برد مقابل تیم مس کرمان شیرین ترین برد این سال بود چونکه به نوعی تونستیم انتقام باخت سال قبل در اصفهان رو بگیریم و شکست شون بدیم.

تلخ ترین باختی که آوردیم هم می تونم به باخت در برابر تیم ملی حفاری اشاره کنم چرا که با وجود بازی خیلی خوبی که در مقابل تیم اصیل و با ریشه و مدعی چند سال اخیر لیگ برتر فوتسال ارائه کردیم بنظرم حق مون باخت نبود ولی متاسفانه ۲ بر ۰ باختیم و هر دوگل از رو نقطه دو پنالتی زده شد.

توی اون بازی ما در طول ۴۰ دقیقه می تونم بگم با تیم بسیار جوان مون نفس تیم حفاری رو گرفتیم و شاید اگر تجربه بازیکن های حفاری نبود نتیجه دیگه ای رقم می خورد، و این برای ما باخت تلخی بود چون حقمون بنظرم باخت نبود.

 

 

 

 

 

 

 

امکان کار کردن دوباره در استان و برگشت به کهگیلویه و بویراحمد رو چگونه می بینید؟

 

من از کهگیلویه و بویراحمد اومدم و اصالت و ریشه من برمی گرده به این استان؛ خودم رو متعهد به این سرزمین می دونم و قطعا روزی به این استان بر خواهم گشت چرا که رفتن من به خارج از استان مقطعی بوده و با پایان مسابقات در اردیبهشت ماه پیش روی مجددا بر میگردم و تمرینات فوتسال شهرم یاسوج رو شروع می کنم و باز هم علاوه بر بازیکن سازی به همراه تیم جوانان استان در مسابقات لیگ برتر جوانان در تابستان ۱۴۰۰ شرکت خواهم کرد و قطعا تایم هایی که در استان هستم بیکار نخواهم بود و برای پیشرفت فوتسال دختران استانم تلاش خواهم کرد.

 

 

 

 

چه انتظاری از مسئولین ورزش استان دارید؟ دغدغه هاتون در این مسیر چی بوده؟

 

انتظاری که من از مسئولین ورزش استان دارم این هست که دختران این استان را حمایت کنند. باور کنید ما خیلی خیلی ظرفیت و استعدادهای فراوانی در بین بانوان این استان در تمام رشته های ورزشی داریم؛ نمی خوام فقط بگم فوتسال، نه. ما بسیار استعداد داریم که از دید مربیان و مسئولین پنهان ماندن.

بنظرم ما اگر کمی کمک بکنیم، اگر ریشه یابی کنیم، اگر توجه اسپانسرهارو به استانمون جلب کنیم، قطعا بهتر از این و پر فروغ تر از این نشون خواهیم داد.

واقعا از مسئولین انتظار دارم اسپانسر بیارن توی ورزش بانوان استان و شاهد افتخار افرینی این بانوان در سطح مسابقات کشوری و حتی بین المللی باشن.

ما تمام دغدغه هامون در ورزش این استان نبود اسپانسر و حامیان مالی هستش و حتی شرایط نرم افزاری کم هست بالاخره ما برای داشتن چمن، داشتن سالن برای تمرین باید بجنگیم!

درسته در این سالهای اخیر الحق و الانصاف جناب آقای علوی خیلی خوب حمایت کردند ولی یک دست صدا نداره؛ باید همه مسئولین بخوان تا بانوان مون رشد کنند.

همانطور که گفتم ما ظرفیت های فراوان و استعداد های زیادی داریم که در این استان دارند هدر می روند؛ شاید همه اون ها شرایط بیرون رفتن از این استان رو نداشته باشن.

بازم میگم بیایم حمایت کنیم، اسپانسر بیاریم توی ورزش بانوان مون تا امثال ما مجبور نشیم بریم خارج از استان؛ بمونیم همین جا و با بچه های خودمون در لیگ برتر شرکت بکنیم و همون تلاش رو در راه پیشرفت استان مون بذاریم.

شک نکنید ما در لیگ برتر فوتسال بانوان با یک تیم کاملا بومی از استان می تونیم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

 

 

 

 

آرزوهاتون تو سال ۱۴۰۰؟

 

آرزوهای من تو سال جدید اول از همه سلامتی همه مردم و  اینکه ویروس منحوس کرونا از جهان رخت بر ببنده تا بتونیم همگی با آرامش خاطر به کارهامون برگردیم.

همچنین آرزو می کنم دختران استانم در تمامی رشته های ورزشی موفق باشند و آرزوی قلبی دارم برای موفقیت شاگردانم، موفقیت فوتسالیست ها و فوتبالیست های عزیز این استان در لیگ های برتر فوتسال و فوتبال بانوان.

و آرزو می کنم در سال ۱۴۰۰ بتونم سالی پر از موفقیت رو برای خودم و استانم رقم بزنم.

 

 

 

حرف آخر

 

تشکر می کنم از شما حامیان مطبوعاتی و رسانه ای ورزش این استان؛

و حرفم رو به تمام شاگردای عزیز خودم است که سالیان سال دارن فوتسال رو با جدیت دنبال می کنند، ازشون می خوام که دست از تلاش برندارند و بدونن که آخر تمام سختی هاشون روزنه امیدی هست و میتونن استعدادهاشون رو فراتر از این استان ببرن؛ چون لیاقتش رو دارن.

باز هم از تمام مسئولین می خوام بیش از پیش فوتسال بانوان این استان رو حمایت بکنند، چرا که ما نشون دادیم در کشور می تونیم بدون رقیب باشیم.

و در آخر صادقانه از شما تشکر می کنم که من رو حمایت کردین و این وقت رو در اختیارم گذاشتین.

 

 

 

 

 

گفتگو: سید مهدی اشکاوند

منتشر شده در :2021/03/15 - 06:03|شناسه خبر: 63142 3140 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

  1. نرگس گفت:

    مهناز عزیییییزم انشالله هر روز موفق تر از دیروز باشی
    خیلی دلم واست تنگ شده مشتاااااق دیدار عزیزم
    کاش میتونستم باهات ارتباط بگیرم🥺🥺🥺🥺

  2. S گفت:

    خانم آشتیانی عزیز کنار شما بهترین روزهای زندگیم رو گذروندم امیدوارم هرجا که هستید همیشه موفق باشید و مثل همیشه بدرخشید 😻💕

  3. Mary گفت:

    موفق و سر بلند باشین استاد گرانبها استانمون

  4. نگین گفت:

    احسنت به خاله بی نظیرم بازم مثل همیشه درخشیدین😊😊😙😙😙

  5. فوتسال استان بدون شما هیچ رنگی نداره امیدوارم سال خوبی پیش و رو داشته باشین پیشاپیش عیدتون مبارک

  6. فرناز گفت:

    خسته نباشی بانوی خوش اخلاق و با تعهد 🌹

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه