امروز :شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۵:۱۱:۳۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان: دستگاه های اجرایی متعهد به ایجاد بیش از ۱۳ هزار شغل در کهگیلویه و بویراحمد شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه های اجرایی برای ایجاد ۱۳ هزارو ۵۲۰ اشتغال پایدار در استان امسال متعهد شده اند و در این خصوص باید برنامه ریزی کنند.

به گزارش راه ملت؛ حمید رضا واعظی در گفتگو با خبرنگاران، افزود: بر اساس اخرین آمار کاریابی های این استان بیش از ۲۰ هزار نفر جوان بیکار در مناطق مختلف این استان وجود دارد.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار ثبت شده ،نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ۹.۱ درصد بوده در حالی که نرخ بیکاری در کشور ۹.۶ درصد است.

واعظی با بیان اینکه تعهد اشتغالزایی استان امسال ۲۸ درصد افزایش داشته افزود: همه دستگاه ها ظرفیت خود را برای جذب تسهیلات پای کار بیاورند و در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در این استان ایجاد شد که امیدواریم با توجه به سیاست ایجاد اشتغال دولت در سال ۱۴۰۱، شاهد ایجاد فرصت های شغلی بیشتری در استان باشیم.

وی بیان کرد: ۲ هزار میلیارد ریال امسال برای ایجاد اشتغالزایی در مناطق روستایی این استان از محل وصولی اقساط و موجودی بانک ها در نظر گرفته شده است.

واعظی اظهار داشت: در همین راستا و با استفاده از اعتبارات و تسهیلات موجود، اجرای طرح ها و برنامه های مرتبط با ایجاد اشتغال روستایی در سطح استان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: برای بهبود فضای کسب و کار و توسعه اشتغال واحدهای تولیدی در سه بخش «کشاورزی، خدمات و صنعت» تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تسهیلات در حوزه اشتغال و توسعه مناطق روستایی در قالب مشاغل خانگی و از محل های تبصره ماده ۱۸ قانون بودجه و تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال از مهمترین برنامه‌های دولت است. ابرازکرد: بیکاری یکی از معضل اساسی در این استان است که باید با انسجام و وفاق تمامی مسئولان متولی در راستای رفع آن گام برداشته شود.

واعظی اظهار داشت: بحث رفع فقر مطلق در استان و کشور از ابتدای فروردین امسال با دستور رئیس جمهور آغاز شد تا با شناسایی افراد دارای فقر مطلق و تحت تکفل و ثبت نام آنها در سامانه جهت رفع این معضل اقدام شود.

از جمعیت ۷۲۳ هزار نفری استان، حدود۲۰ هزار نفر از جمعیت استان بیکار هستند.

منبع: ایرنا

منتشر شده در :2022/08/14 - 09:08|شناسه خبر: 78236 212 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه