امروز :یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۱۸:۳۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

با عصاره اسفناج لاغر شوید

ذاهای فرایند شده مدرن، سریعاً هضم می‌شوند و درنتیجه هورمون‌های موجود در روده که مسئول ارسال سیگنال‌های سیری به مغز و مهار احساس ولع و هوس هستند، نمی‌توانند به خوبی عمل کنند. غشای برگ سبز تیالوکوئیدها فرایند هضم را آهسته می‌کنند و به هورمون‌های روده‌ای زمان کافی برای آزاد شدن می‌دهند و پیام رضایت و سیری به مغز می‌رسد

عصاره اسفناج حاوی تیالاکوئید ها می‌باشد که ولع خوردن را تا ۹۵ درصد کاهش و روند کاهش وزن را تا ۴۳ درصد افزایش می‌دهد.

 

Hedonic hunger اصطلاحی است که اشاره به ولع خوردن بسیاری از افراد به مواد غذایی ناسالم مانند شیرینی جات و فست فود می‌کند و دلیل اصلی چاقی و عادت غذایی ناسالم می‌باشد. این مطالعه نشان می‌دهد که تیالاکوئیدها تولید هورمون‌های سیری را افزایش و ولع خوردن را کاهش می‌دهند و درنتیجه به کنترل بهتر اشتها و عادت سالم غذا خوردن منجر می‌شوند و به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. آنالیز ما نشان می‌دهد که خوردن یک نوشیدنی حاوی تیالاکوئید ها قبل از صبحانه، ولع خوردن را کاهش می‌دهد و فرد را در طول روز سیر نگه می‌دارد.”

 

این مطالعه بر روی ۳۸ خانم دارای اضافه وزن به مدت ۳ ماه انجام شد. هر روز صبح قبل از صبحانه، شرکت کنندگان نوشیدنی سبز داشتند. به نصف شرکت کنندگان ۵ گرم عصاره اسفناج داده شد و به نصف دیگر، دارونما داده شد. شرکت کنندگان نمی دانستند در کدام گروه قرار گرفته‌اند. تنها دستورالعملی که به شرکت کنندگان داده شد دریافت یک رژیم متعادل شامل ۳ وعده در روز و اجتناب از پرداختن به رژیم دیگری بود. ( دکتر سوشا )

 

در این مطالعه، گروه کنترل حدود ۳٫۵ کیلوگرم کاهش وزن داشتند در حالی که گروهی که تیالاکوئید دریافت کردند ۵ کیلوگرم کاهش وزن نشان دادند. همچنین در گروه مورد، پایبند بودن به ۳ وعده غذایی در روز آسانتر گزارش شد و هیچگونه ولع خوردن را گزارش نکردند.

 

غذاهای فرایند شده مدرن، سریعاً هضم می‌شوند و درنتیجه هورمون‌های موجود در روده که مسئول ارسال سیگنال‌های سیری به مغز و مهار احساس ولع و هوس هستند، نمی‌توانند به خوبی عمل کنند. غشای برگ سبز تیالوکوئیدها فرایند هضم را آهسته می‌کنند و به هورمون‌های روده‌ای زمان کافی برای آزاد شدن می‌دهند و پیام رضایت و سیری به مغز می‌رسد. ( دکتر سوشا )

 

در نتیجه مدت زمان هضم غذا مهم می‌باشد و در مورد سیستم هضم غذا مشکلی وجود ندارد اما غذاهای مدرن نیمه آماده سبب می‌شوند تا دستگاه گوارش به خوبی کار نکند. اما تیالاکوئید ها فرآیند هضم را طولانی کرده و احساس سیری را به وجود می‌آورند. و به این معنی است که ما قادر خواهیم بود بدون خوردن میان وعده‌ها و غذاهای غیرضروری و ناسالم مانند شیرینی جات، چیپس و… به رژیم پایبند باشیم. ( دکتر سوشا )

 

منتشر شده در :2015/11/18 - 10:11|شناسه خبر: 18496 733 بازدید
گزارش خطا:
برچسب ها:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه