امروز :یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۳۳:۵۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

اولتیماتوم جهادکشاورزی استان به زمین خواری و تغییر کاربری غیرقانونی زمین های کشاورزی

در سالیان گذشته در واگذاری‌های مختلف این سازمان، برخی متقاضیان به تعهدات خود عمل نکردند و یا اینکه بدون احداث تأسیسات، کار را رها کردند که این موضوع قابل قبول نیست

راه ملت: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سازمان در مقابل سودجویانی که به هر دلیل اراضی ملی را تصاحب شدند ولی به تعهدات خود عمل نکردند، اغماض نمی‌کند و به صورت جدی برای بازپس‌گیری از این اراضی اقدام می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سازمان در مقابل سودجویانی که به هر دلیل اراضی ملی را تصاحب شدند ولی به تعهدات خود عمل نکردند، اغماض نمی‌کند و به صورت جدی برای بازپس‌گیری از این اراضی اقدام می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، قدرت‌الله ویسی در نشست هیئت نظارت بر واگذاری اراضی منابع ملی که با حضور معاون مدیرکل واگذاری و مسئول دفتر کمیسیون هیئت نظارت سازمان امور اراضی کشور برگزار شد، اظهار کرد: اولویت اصلی همه ما به ویژه واحدهای امور اراضی این است که با یک برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت کارآمد نگذاریم اراضی کشاورزی و ملی را از دست بدهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت، افزود: معظم‌له نیز از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی، نگران هستند و با هشدا به مسئولان فرمودند: نابودی اراضی کشاورزی یک خسارت غیرقابل جبران است و باید وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست به طور جدی با این پدیده برخورد نمایند.

وی ادامه داد: بحث کاداستر، سنددار کردن اراضی و مدیریت بر زمین یک امر حیاتی است و مقدمه الگوی کشت است که اگر به درستی انجام نشود، بدون شک در پیشبرد دیگر سیاست‌های بخش کشاورزی با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد.

برخی افراد زمین گرفتند ولی به تعهدات خود عمل نکردند

ویسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به متقاضیان زیاد منابع و اراضی ملی به واسطه ارزش بیشتر آن، تصریح کرد: در سالیان گذشته در واگذاری‌های مختلف این سازمان، برخی متقاضیان به تعهدات خود عمل نکردند و یا اینکه بدون احداث تأسیسات، کار را رها کردند که این موضوع قابل قبول نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: به همین منظور کمیسیون ماده ۳۳ فعال‌تر شده تا افرادی که در این ۲۶ سال گذشته اراضی ملی را گرفتند ولی کاری در آن‌ها انجام ندادند و یا به صورت غیرقانونی به آن‌ها واگذار شده است، بازپس گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: باید از طریق کمیسیون ماده ۳۳ این سازمان برای تعیین تکلیف تمامی زمین‌هایی که از اوایل انقلاب تاکنون شناسایی و مشخص شدند، یک تصمیم قانونی اتخاذ شود

منتشر شده در :2015/11/18 - 10:11|شناسه خبر: 18509 508 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه